שחקן הקולנוע היהודי-אמריקאי בן סטילר התייחס לראשונה בטור דעה שפרסם אמש במגזין "טיים" למלחמה בישראל. הטור שנכתב תחת הכותרת: "למה אני לא יכול לשתוק על הסבל בישראל ובעזה" קרא סטילר לגינוי של חמאס, לשחרור החטופים וכן גם לסיום המלחמה.

" אני צופה באירועים הנוראיים שמתרחשים במזרח התיכון בשנה האחרונה ומנסה להחליט איך להגיב. "ראיתי את התקריות האנטישמיות הבוטות שמתרחשות בעיר שלי והרגשתי שילוב של כעס, פחד ותדהמה שהגענו למקום הזה בארצנו. לא להגיד כלום בשלב הזה מרגיש כמו בגידה במצפון שלי. כילד שגדל בניו יורק בשנות ה-70 מעולם לא חוויתי אנטישמיות. המקום שבו אנחנו נמצאים כעת הוא מקום שמעולם לא חשבתי שאהיה בו. כמו יהודים רבים, אני אבל על מי שנפגעו במתקפת הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר ועל מי שסובלים כתוצאה מאותן זוועות", כתב סטילר.

"לבי כואב על המשפחות שאיבדו את יקיריהן בגלל מעשה הטרור הנורא הזה ועל מי שמחכים בדאגה חודשים ארוכים להחזרת החטופים שעדיין בשבי. זה סיוט", הוסיף סטילר. "אני גם מתאבל על האנשים החפים מפשע בעזה שקיפחו את חייהם בסכסוך הזה ועל אלה שעדיין סובלים מהמציאות הנוראה הזו עכשיו". 

בן סטילר (צילום: רויטרס)
בן סטילר (צילום: רויטרס)

"אני מתעב מלחמה, אבל מה שחמאס עשה לא מתקבל על הדעת וראוי לגינוי", כתב עוד. "יש לשחרר את החטופים. כל אדם בעל מצפון על הפלנטה חייב לקרוא לטרור בשמו ולהילחם בו. אין לכך תירוץ בשום פנים ואופן. אני עומד לצד העם בישראל וזכותו לחיות בשלום ובביטחון. אני לא מסכים עם כל הבחירות של ממשלת ישראל לגבי אופן ניהול המלחמה. אני רוצה שהאלימות תסתיים ושהפלסטינים החפים מפשע שנפגעו מהמשבר ההומניטרי שנוצר, יקבלו את הסיוע להצלת החיים שהם זקוקים לו. אני יודע שרבים בישראל שותפים לתחושה הזו", הדגיש השחקן.

בסיום כתב כי "אני מאמין, כמו רבים בישראל ובעולם, בצורך בפתרון שתי מדינות, כזה שיבטיח שהעם בישראל יוכל לחיות בשלום ובביטחון לצד מולדת לעם הפלסטיני שתספק לו את אותן הטבות. ברור שאני לא פוליטיקאי או דיפלומט. אין לי פתרונות לקונפליקטים העולמיים האלה או טוען להציע אחד. אני, כמו כל כך הרבה אנשים, נאבק איך לעבד את כל זה. כפעיל למען פליטים, אני כן מאמין שהמלחמה הזו חייבת להסתיים. בזמן שאני כותב את זה, כ-120 מיליון בני אדם ברחבי העולם עקורים מבתיהם בגלל סכסוכים - במזרח התיכון, באוקראינה, בסודן ובמדינות רבות אחרות. לכולם מגיע לחיות בשלום ובביטחון, והסבל האנושי חייב להסתיים. עלינו לדרוש זאת מהמנהיגים שלנו. השלום הוא הדרך היחידה", סיכם.