אירוע הענק של מארגני פסטיבל ה"נובה" נערך הערב (חמישי) בפארק הירקון בהשתתפות עשרות אלפי מבלים יעלו אמנים מובילים כמו ברי סחרוף, "היהודים", מוש בן ארי, מארינה מקסימיליאן ו"ג'ירפות", ולצידם כמה מהשמות המובילים בסצנת הטראנס בישראל: קפטן הוק, דרוויש, אסטריקס ועוד.

הזמרת זהבה בן, עלתה לבמה יחד עם אימהות שכולות שאיבדו את ביניהן ויחד הן שרו את "חיים שלי", איריס בן לולו שבנה אוראל אבו חצירה ז"ל בן 25 במותו, היה מנהל הבר בפסטיבל הנובה ועלתה הערב לשיר עם זהבה בן מספרת: "מאז השביעי לאוקטובר הכול פרץ החוצה ואני מרגישה שאין גבולות, ואין מחסומים והכל חופשי ומותר כדי להביע את עצמי ואת הכאב. זה מרגש מאוד שנתנו לנו את הזכות ואת המעמד, אני בטוחה שהילדים שלנו גאים".

זהבה בן בפסטיבל הנובה (צילום: גל הארו)
זהבה בן בפסטיבל הנובה (צילום: גל הארו)

נמרוד ארנין, ממייסדי ה"נובה", נשא דברים: "עם כל יום שעובר הכאב גדל כמו פצע שמסרב להגליד... אני עומד כאן הערב בהתרגשות גדולה. הנובה הוא מקום קסום בו הזמן עוצר מלכת. באותה שבת בתחילת אוקטובר, האור שלנו עמד במבחן. מבחן שבסיוטים הכי גדולים שלנו לא דמיינו שנצטרך לעבור, החושך האולטימטיבי קרא תיגר על האור הגדול של שבט הנובה". בתום דבריו הקהל הרב במקום עמד דקת דומייה לזכרם של הנרצחים.

"ברגע של הארה הבנו מה תהיה תמצית חיינו מעתה והלאה: אנחנו נרקוד שוב!" קורא ארנין לקול תשואות אלפי החוגגים בפארק הירקון. "הם יכולים לפגוע בנו, אבל לעולם לא יכולים לנצח אותנו. חזקים מהם היינו, וכך זה יישאר".

מורן סטלה ינאי, ששוחררה משבי חמאס: "אני פה לקחת אותכם איתי לרגע הזה, בואו נעשה משהו גדול עם כל האנרגיה העוצמתית שלכם. עם כל האהבה. בואו נראה לכולם שיש לנו מטרה משותפת, מאוחדת".