תעשיית האופנה היא אחת התעשיות הגדולות והחשובות בעולם. היא מעסיקה מיליוני אנשים ואחראית על עיצוב, יצירה, ייצור, שיווק ומכירה של בגדים ואביזרים בעלי ערך. תעשיית האופנה היא גם אחת התעשיות המהירות ביותר בעולם. מגמות חדשות באופנה צצות כל הזמן, וחברות האופנה מתעדכנות בחידושים מדי שבוע.

לפי הערכות, שוויה של תעשיית האופנה העולמית הוא כ-2.5 טריליון דולר. התעשייה צומחת בקצב של כ-4% בשנה, והיא צפויה להמשיך לצמוח בשנים הקרובות. הצמיחה נובעת ממספר גורמים, כולל עליית מעמד הביניים במדינות מתפתחות, ההתפתחויות הטכנולוגיות ומקצועות חדשים שנכנסו לתעשייה. הצמיחה היא בעלת השפעה רבה על הסביבה.  הכשרת דור מעצבים- מנהלים- גם בנושא זה, משמעותית במיוחד לניהול אחראי של תעשייה זו.
 
המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר פותחת עתה מסלול התמחות חדש וייחודי מסוגו בישראל: ניהול עיצוב אופנה. הצעד מהווה פריצת דרך אסטרטגית עבור עתיד תעשיית האופנה הישראלית והבינלאומית, גם בכל הנוגע לתרבותה ולתערוכות שבמרכזן נמצאת האופנה, ומציע הכשרה ייחודית לדור הבא של מעצבי אופנה מצליחים, בעלי ידע עמוק בעיצוב לצד מיומנויות ניהוליות, מסחריות וטכנולוגיות.
 
"עולם האופנה עובר טרנספורמציה מואצת בשנים האחרונות", מסביר אילן בז'ה, ראש המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר. "מעצבים צעירים רבים פורצים קדימה עם מותגים ייחודיים משלהם ותעשיית האופנה זקוקה לאנשי מקצוע משולבים בעלי ידע עמוק בעיצוב לצד מיומנויות ניהוליות, מסחריות וטכנולוגיות. פתיחת מסלול ההתמחות החדש בניהול עיצוב אופנה בשנקר נועדה לענות על צורך זה, תוך הכשרת בוגרים שיהיו מוכנים להשתלב בהצלחה בתעשיית האופנה הדינמית והתחרותית."

אילן בז'ה, ראש המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר (צילום: עידו לביא)
אילן בז'ה, ראש המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר (צילום: עידו לביא)

 
בשנים האחרונות נכנסו לתחום האופנה מעצבים צעירים בעלי עסק עצמאי ומותג ייחודי. מתוך בוגרי המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר, כ-20% פותחים עסק עצמאי בתחום ונדרשים, מעבר לעיצוב, לנהל את העסק מבחינה כלכלית, כך שהמותג אותו הם בונים יאריך ימים. בנוסף, כיום קיים ביקוש מצד בכירים בתעשיית האופנה לאייש בתפקידים מובילים מעצבי אופנה אשר לצד היצירתיות בעיצוב אופנה, מביאים איתם גם את הערך המוסף – ידע בכלכלה, בשיווק אופנה, ניהול מוצר ובקניינות, סחר ומכר באופנה, אסטרטגיה, יזמות ועוד. לצד זאת, גם בוגרי המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר לדורותיה והסטודנטים הביעו את רצונם להעמיק את הידע והניסיון בתחום הניהול והיזמות ולקבל כלים ניהוליים לצד לימודי עיצוב האופנה וזאת לאור כך שחלק לא מבוטל מבוגרי המחלקה לעיצוב אופנה בוחרים במקצועות מגוונים בתעשיית האופנה.
 
מסלול התמחות בניהול עיצוב אופנה במסגרת התואר הראשון בעיצוב אופנה הוא הראשון מסוגו בישראל ומציע לסטודנטים, לצד הכלים בעיצוב אופנה, כלים ניהוליים ועסקיים, התמקצעות בניהול עסק בישראל ומחוצה לו.  מסלול ההתמחות יתקיים בשנים ג' וד'. לאחר לימודי מבואות העיצוב ופרויקטים בעיצוב אופנה, ישולבו תכנים בתחום הסחר, טכנולוגיות חדישות, קמעונאות דיגיטלית, מיתוג ושיווק תוך התמקדות בזירת האופנה. הידע  המגוון שירכשו במהלך התואר  יפתח בפני הבוגרים מנעד רחב של תפקידים המותאמים לתעשיית האופנה ואפשרויות להשתלב בתחום המסחרי והעסקי באופנה.
 
לדברי אילן בז'ה ראש המחלקה לעיצוב אופנה, "הקמת מסלול הלימודים החדש בשנקר מהווה פריצת דרך משמעותית וייחודית בעולם האקדמי. אני נרגש להמשיך ולטפח מעצבים בעלי שם עולמי, וכעת גם לאפשר להם לרכוש את הכלים העסקיים הנחוצים להצלחתם. זוהי זכות גדולה, אחריות רבה והבטחה אדירה לעתיד ענף האופנה הישראלי והבינלאומי".

המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר אשר נחשבת למובילה בתחום עיצוב האופנה בישראל ובעולם שואפת להעניק לבוגריה מערכת כלים מורחבת המאפשרת להם לבחור בכיווני קריירה מגוונים. עולם האופנה המודרני מתאפיין ברבדים רבים, ובהתאם לכך הוטמעו השינויים הנחוצים במסלול הלימודים. "התוכנית פותחה בהתבסס על מחקר מעמיק בהשתתפות אנשי תעשייה בכירים, מעצבי אופנה ותיקים לצד צעירים, בוגרים טריים וסטודנטים במחלקה לעיצוב אופנה בשנקר.", מדגיש בז'ה, "אנו רואים כניסה משמעותית של מעצבים צעירים בעלי חזון יזמי ודרישה הולכת וגוברת מצד תעשיית האופנה לאנשים המשלבים כישרון עיצובי, ניהולי, אסטרטגי, שיווקי ועוד."