למעלה מ-500 אנשי אקדמיה, רוח ותרבות מישראל ומחוצה לה פנו היום (שלישי) אל יו"ר הקונגרס האמריקאי בקריאה לביטול הזמנתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לנאום בפני בתי הקונגרס. אחת מהן, היא הזמרת והיוצרת אחינועם ניני שהתראיינה למעריב ותקפה את רה"מ.

ברגל שמאל: ערוץ i24NEWS מסתבך עם אחים לנשק
הביטול עשה לו טוב? רביב דרוקר ממשיך להפציץ ברייטינג

"דבר ראשון צריך להחזיר את כל החטופים הביתה עכשיו. שום דבר לא יכול להתבצע במדינה הזו לפני שאנחנו מחזירים אותם", אמרה ניני בפתח דבריה, "נתניהו איבד כל לגיטימציה והוא לא ראש הממשלה שלי. הוא איבד את אמון העם לפי כל הסקרים. הוא היה צריך להתפטר בשמונה באוקטובר יחד עם כל ממשלת החורבן. כל מהלך שלו נגוע באינטרסים אישיים. כל יום שהוא בשלטון זו סכנה למדינת ישראל. זו טעות איומה ועצומה להזמין אותו לנאום בקונגרס. לא צריך להזמין אותו לשום מקום מלבד לחקירה".

בנימין נתניהו בקונגרס (צילום: רויטרס)
בנימין נתניהו בקונגרס (צילום: רויטרס)

"יש לי בת שמשרתת כחיילת קרבית ואני לא ישנה בלילה, כמו אימהות רבות במדינת ישראל, אבל אחת מהסיבות המרכזיות לכך היא שמי ששולח אותה למבצע הזה הוא אדם כמו נתניהו, שאי אפשר לסמוך עליו בשום צורה", הוסיפה, "הוא מסכן את הבית שלי - מדינת ישראל ואת חייה של הבת שלי. אני חושבת שהרוב המכריע של המדינה תומך בדעה הזו. אזרחי ישראל בהלם מוחלט - איך זה ייתכן שהחטופים לא חזרו? שעדיין אין ועדת חקירה? שאין אופק מדיני ואמיתי שנותן עתיד למדינה?".

לסיום אמרה: "הדבר היחידי שבעייתי זה שנתניהו עדיין ראש ממשלה, שהחטופים לא חזרו, שממשלת החורבן עדיין לא התפטרה, שיש עקורים והכלכלה קורסת בלי אופק. כל דבר אחר זו פשוט הסחת דעת".