שח"ם (ארגון השחקנים והשחקניות) הגיש היום (רביעי) עתירה לבית הדין לעבודה נגד מינויה של אודליה פרידמן למנכ"לית המדיטק. העתירה מבוססת על קביעת בית המשפט המחוזי, דו"ח מבקר המדינה ותביעת הנאמנים של תיאטרון הבימה נגד פרידמן המייחסים לה רשלנות, הפרת חוק, חוסר מקצועיות ואחריות ישירה לקריסתה של הבימה, תוך דיווח שיקרי ופגיעה חמורה בזכויות בסיסיות של עובדי הבימה.

“אנחנו מוכרחים לצאת מהשבטיות": המלחמה בין המועצות האזוריות לעיירות הפיתוח
צוברת אויבים: מנכ"לית חדשות 13 תחת מתקפה מזווית חדשה | צפו בתיעוד

‏העתירה מבקשת לבטל לאלתר את מינויה של פרידמן למנכ"לית המדיטק או לחלופין לשלול ממנה אפשרות לביצוע פעולות ובהן אישור תקציב או שינויים תקציביים, מינוי נושאי משרה, קבלת עובדים לעבודה, פיטורי עובדים ושינוי תנאי העסקתם, ביצועי שינויים ארגוניים ומבניים וביצוע שינויים ברפרטואר האומנותי של המדיטק. במקביל, מבקשת העתירה להורות לדירקטוריון המדיטק לקיים הליך חוקי ותקני למינוי קבע של תפקיד המנכ"ל תוך לוחות זמנים קצובים וסבירים.

"התחושה המרכזית היא של בלבול", אמרה ריקי בליך בשיחה עם 'מעריב'. "מה עומד מאחורי מינוי כזה? בעיקר התחושה מתחזקת לאור העובדה שאנחנו לא מצליחים ליצור שום קשר עם ראש העיר, לא איתה ולא עם דובר העירייה. ולכן אנחנו נאלצים לפנות בדרך משפטית. אני חושבת שזה מינוי כל כך עיוור להיסטוריה של האישה הזו - שחייב להינתן פה דין וחשבון. גם לנו וגם למשרד התרבות".

"זה מוסד מאוד גדול שתחתיו מנוהלים בעצם שבעה מוסדות תרבות שונים", המשיכה. "שמהווים פנינה שהרימה את העיר חולון לגבהים שלא הכירה קודם לכן. כל תושב ותושבת חולון יעידו שההקמה של קומפלקס התרבות המקסים הזה הביא ברכה, פרנסה ותרבות - שינה בהרבה מובנים את העיר חולון".

"זה מה שעשה למעשה ראש העיר היוצא, ואת כל זה נותן ראש העיר החדש לאישה שהביאה מוסד בסדר גודל כזה לדריסה כל כך כואבת שהממדים והתוצאות שלה אפילו עוד לא התחילו להתברר בבית המשפט. מה שיוצר מצב אבסורדי בו חלק גדול מהיוצרים מעורבים במשפט כנגדה", הוסיפה.

לאחר מכן אמרה: "אנחנו שחם לא ננוח ולא נשקוט כדי לעצור את המינוי הזה. גם אני עבדתי תחת אודליה 15 שנים והפסקתי עשרות אם לא מאות אלפי שקלים והפצע הזה פתוח אצלי כמו עוד מאות אנשים".

"אני מרגישה את היריקה נוזלת לי על הלב. זה הופך את זה לאישי. עולם בתיאטרון הישראלי הוא מאוד קטן. זה לעבוד עם פצע שהוא פ עיצומו. אנשים סוחבים חובות אחריהם ומדובר בסופו של דבר ביוצרים. אנשים נפגעו והיא לא נותנת על זה שום דין, להפך", אמרה לסיום.