עשור של לילות ושינויים
נדב בורנשטיין, המגיש האהוב של "חי בלילה", שהחל את דרכו בתוכנית בגיל 29, מתאר בראיון לפודקאסט מעריב את החוויה כ"אתגר נפשי מאוד לא פשוט".

"השנה הראשונה הייתה שנה של אתגר מאוד גדול," הוא משחזר. "זה האח הגדול בשיאו ואני רגע אחרי, זה מאסטר שף עם 40% רייטינג ואני רגע אחרי, זה כל המדינה רואה ולכל המדינה יש מה להגיד. הלחץ היה עצום, עם ביקורת מתמדת על כל טעות קטנה בשידור חי."

למרות ההצלחה, בורנשטיין מדגיש שמעולם לא ראה עצמו ככוכב. "אני לא מרגיש כוכב. ולא הרגשתי את עצמי אף פעם," הוא אומר. "אני גם המגיש אבל אני גם העורך של התוכנית, אני גם עם המערכת כל היום."

"מיתה טובה" הופך מסרט להצגה: חמש המלצות תרבות
"השר מנסה להשתיק": ביקורת חריפה נגד הרפורמה של מיקי זוהר
מטר מטאורים מרהיב ומופע לט"ו באב: המלצות תרבות שאסור לפספס

הפרידה הלא צפויה והמעבר לאינסטגרם
כשהגיעה ההזדמנות להנחות את "המירוץ לחופשה", בורנשטיין עמד בפני החלטה קשה. "היה מאוד ברור ומאוד על השולחן, וגם מאוד ברור בקשת, שעולה תוכנית אחרת במקום, ושאם היא מצליחה, אז אני לא אחזור," הוא מסביר.

המעבר לא היה קל. "הייתה תקופה מאוד אישית, מאוד מדכאת," הוא מודה, מתייחס גם להשפעת מלחמת אוקטובר על מצבו הנפשי. אך מתוך המשבר, צמחה הזדמנות חדשה - הפיכתו למשפיען אוכל באינסטגרם.

"אני פודי בלב בנשמה ואני מאוד אוהב אוכל ואני אוהב בגלל שאני עיתונאי גם לסקר אוכל," הוא מסביר. עם 130 אלף עוקבים באינסטגרם ו-350 אלף בפייסבוק, בורנשטיין הפך לכוח משמעותי בעולם האוכל הישראלי.

נדב בורנשטיין ואבי שושן (צילום: אבשלום ששוני)
נדב בורנשטיין ואבי שושן (צילום: אבשלום ששוני)

אתיקה ועסקים: הקו הדק של משפיען
בורנשטיין מדגיש את החשיבות שהוא מייחס לאמינות ואתיקה בתפקידו החדש. "עד היום ועדיין, את כל סיקורי המסעדות שלי אני עושה ללא תשלום," הוא מצהיר. "אם לא נהניתי, אני לא אעשה ביקורת שלילית, כי אני נשוי למסעדן, ואני יודע כמה דם, יזע ודמעות מוציאים על כל מסעדה."

עם זאת, הוא מודה שההכנסה שלו מהאינסטגרם היום גדולה יותר מההכנסה שהייתה לו כמגיש בקשת. אך גם כאן, הוא שומר על עקרונותיו. "קיבלתי עכשיו הצעה עם הרבה מאוד כסף, למוצר חדש שיצא," הוא מספר. "טעמתי את המוצר, והוא לא היה מספיק טוב, ואמרתי להם, תקשיבו, אני לא יכול, הוא לא מספיק טוב."

געגועים למסך והחלום הבא
למרות ההצלחה ברשתות החברתיות, בורנשטיין מודה שהוא מתגעגע להגשה בטלוויזיה. "אתה צריך את המסך גם כי המסך זה מכפיל כוח," הוא אומר. "זה מרכיב בזהות שלי, זה חסר לי, אני טוב בזה."

אך הוא מדגיש שהוא לא מעוניין לחזור לכל תפקיד. "אני לא אלך לעבוד במקום שבו מישהו חושב שהוא יכול להכתיב לי את אופי התוכנית לטוב ולרע," הוא מצהיר. החלום שלו? "להגיש תכנית שאני פיתחתי, שהיא מאוד גדולה."

חיים אישיים ולקחים לחיים
בורנשטיין חולק גם תובנות מחייו האישיים, כולל הזוגיות ארוכת השנים שלו עם בן זוגו, כפיר. "הוא פשוט, הוא קסם. הוא שותף שלי בכל דבר," הוא אומר בחום. "באמת הסוד הוא שאנחנו כל הזמן מאתגרים אחד את השני."

לסיום, הוא מציע עצה לאלו שעוברים שינויים משמעותיים בחיים: "אתה חייב חייב לדעת שהכל טוב. הכל טוב, אתה חייב להאמין בזה, הכל טוב. יש לך אמון בעצמך, אתה תתרומם, אתה תצמח, אתה תצליח."

נדב בורנשטיין ב''חי בלילה'' (צילום: צילום מסך קשת 12)
נדב בורנשטיין ב''חי בלילה'' (צילום: צילום מסך קשת 12)

מבט לעתיד
כשנשאל על העתיד, בורנשטיין נשאר אופטימי אך מציאותי. "במציאות של שוק התקשורת היום, ובמקום שבו אני נמצא, אני לא רואה דבר כזה," הוא אומר לגבי האפשרות להגיש תוכנית גדולה בקשת 12. אך הוא נחוש להמשיך בדרכו: "אני לא מקבל החלטות רק בגלל השורה במשכורת."

סיכום
סיפורו של נדב בורנשטיין הוא עדות לשינויים הדרמטיים בעולם התקשורת והבידור בישראל. מעשור של הגשת לייט-נייט בערוץ מוביל, דרך משבר אישי ומקצועי, ועד להפיכתו למשפיען מוביל ברשתות החברתיות - בורנשטיין מדגים את היכולת להסתגל, להתחדש ולהישאר רלוונטי בעידן של שינויים מהירים.

הוא מציג תמונה מורכבת של הצלחה, אתגרים, ותהליך מתמשך של גילוי עצמי. למרות הקשיים, בורנשטיין נשאר נאמן לערכיו ולאהבתו הראשונה - יצירת תוכן איכותי ומעניין לקהל הישראלי. עם מבט קדימה, הוא ממשיך לחלום על הפרויקט הגדול הבא, תוך שמירה על האותנטיות והיושרה שהפכו אותו לאחת הדמויות האהובות בתקשורת הישראלית.

בין אם על המסך הקטן או ברשתות החברתיות, נראה שנדב בורנשטיין ימשיך להיות חלק בלתי נפרד מהנוף התקשורתי הישראלי, מתאים את עצמו לשינויים בתעשייה תוך שמירה על הקול הייחודי שלו.

למעקב אחרי אבי שושן ברשתות החברתיות:
- פייסבוק
- אינסטגרם
- טיקטוק