אריס סאן הצליח לשלב במוזיקה שלו אלמנטים יוונים מסורתיים שנשזרו באופן הרמוני עם עיבודים של מוזיקה פופולרית, סוג של פיוז'ן מוזיקלי מרענן שמתאים לאקלים הים תיכוני באזור, ועל כן רבים הגדירו אותו כמוזיקאי פורץ דרך בישראל.

האופן בו סאן ניגן על גיטרה חשמלית, כאילו מדובר ממש בבוזוקי, אומץ על ידי יהודה קיסר, וברבות השנים הפך לסימן ההיכר שלו. בהמשך הדרך שלו חבק סאן להיט נוסף הנושא את השם 'בּוּם פָּם', ובכך הפך למוזיקאי הראשון שמכר יותר ממאה אלף עותקים.

חשוב לציין בשיר המדובר הוא שילב קטעים מהשיר 'אינתה עומרי' שביצעה הזמרת אום כולתום, ולמרות שמדובר היה בצעד נועז באותה התקופה הוא היה היחיד שלא חשש לרקום שילוב שכזה. בהמשך הוציא גם את הלהיט הגדול 'סיגל', שזכה גם הוא לחיבוק חם מהקהל שהיה כמהה לעוד קטעים מוזיקליים מבית היוצר של סאן.

בשנות ה־70 המוזיקאי היווני העתיק את מגוריו לניו יורק, ופתח מועדון הנושא את השם 'סירוקו'. המועדון המוזיקלי אירח אמנים גדולים כמו לואי ארמסטרונג, ואנתוני קווין, ובמשך כעשור נחשב לסיפור הצלחה, אולם לא לעולם חוסן – סאן הסתבך עם המאפייה הניו יורקית, ובאיזשהו שלב המקום נסגר. סאן נמלט מארץ האפשרויות הבלתי נגמרות לבודפשט, ושם הופיע במועדון 'קזבלנקה' המצליח של הישראלי יוסי שפילמן. אין כל ספק, החיבור לישראל המשיך להיות חלק מהחיים של סאן, גם כשהוא שהה רחוק מהבית.

בריאותו הידרדרה, ויש שאומרים כי הוא נפטר ונשרף, בעוד העפר שלו טמון בניו יורק. אולם, יש הסבורים כי הוא הצליח לרמות את כולם, ונקבר שנים אחר בבית עלמין בגבעת ברנר. מה הסיפור האמיתי? כנראה שלעולם לא נדע, אבל סימני השאלה האלה דווקא מוסיפים לזוהר של המוזיקאי המוכר, ומוסיפים עוד גוון לאישיותו הסגנונית. 

יואב חנני, עורך 'שבת עברית', ערך עבורנו רצועת מוסיקה לזכרו של סאן הכוללת את כל שיריו המוכרים בעברית שהשאירו חותם על התרבות הישראלית עד היום.

רשימת השירים המלאה

סיגל
נערה ממש אוצר - ביחד עם עליזה עזיקרי 
תל אביב 
אם אתה צעיר בלב 
בחיים הכל עובר - עליזה עזיקרי
שמח ועצוב
זוג או פרט (ערב, ערב) - ביחד עם עליזה עזיקרי
צליל הליל 
למה שותק הפעמון - ביחד עם עליזה עזיקרי 
רק אתמול נולדה
איזבלה 
את נערה 
אני אוהב אותך 
יש אהבה אתה אומר - עליזה עזיקרי 
אם אישה היא פרח אז אני פרפר
מה שהיה מוטב נשכח 
גם הפעם 
בואו לשתות 
כמה טוב 
רק בחלום 
אל תהיי כועסת
הכל שקרים 
נאמין 
בעזרת השם 
אני ציוני