למרות הסיטואציה הקשה שעוברת על מדינת ישראל, תמיד יש אור בקצה המנהרה וניתן להתנחם באירועי תרבות מגוונים. להלן ההמלצות לתקופה הקרובה: פסטיבל דוקו.טקסט - הספריה הלאומית: הספרייה הלאומית תקיים בפעם התשיעית את פסטיבל דוקו-טקסט בשיתוף פעולה עם פסטיבל דוקאביב. חמישה ימים של קולנוע דוקומנטרי עכשווי מהארץ ומהעולם ( 22-18 באוגוסט).  הנושא המרכזי של הפסטיבל השנה: "בין מלחמה לריפוי".

באירוע הפתיחה של הפסטיבל (18 באוגוסט) יוקרן בבכורה עולמית הסרט "עוד נחזור לרקוד" שמציג את נקודת מבטם של הצעירים והצעירות שהגיעו לרקוד בפסטיבל, שהפך לזירת טבח נוראית. 

"אגדה חיה" - מיזם מוסיקלי זיאולוגי במוזיאון הטבע : מיזם מוסיקלי זואולוגי משותף של היוצר שחר אבן צור (מוניקה סקס) ומוזיאון הטבע באוניברסיטת תל אביב. שחר אבן צור ולהקת הנגנים יבצעו את שירי האלבום "אגדה חיה" בהופעה, במרפסת המוזיאון באווירה אינטימית.

האלבום כולל 10 שירים מקוריים המציגים את ה"כוכבים" הפחות מוכרים של הטבע בארץ. צוות חוקרים במוזיאון סייע בבחירת בעלי החיים לאלבום וסיפק את המידע המדעי עליהם. (יום חמישי 22.8). 

שחר אבן צור (צילום: אורי מנגוס)
שחר אבן צור (צילום: אורי מנגוס)

מסע קולי אל תוך החושך - פודקאסט לציון 20 שנה  ל"דיאלוג בחשיכה": מוזיאון הילדים הישראלי בחולון משיק פודקאסט חדש לכבוד יום ההולדת העשרים של המיזם "דיאלוג בחשיכה". הפודקאסט עתיד להביא את הקולות והסיפורים מאחורי החוויה הייחודית הזו, שמשכה אליה כמיליון וחצי מבקרים מאז פתיחתה ביולי 2004."דיאלוג בחשיכה" הוא מסע המתקיים בחושך מוחלט ומודרך על ידי מדריכים עיוורים וכבדי ראייה.

דיאלוג בחשיכה (צילום: פרטי)
דיאלוג בחשיכה (צילום: פרטי)

מה שהעיניים רואות" – תערוכה חדשה לנירה לובנוב גלריית GLOBAL ART: נירה לובנוב בעבר אשת מוסד, היום אמנית המציגה תערוכת יחיד בשם "מה שהעיניים רואות". האמנות של לובנוב היא אמנות נאיבית, עבודותיה מרובות פרטים, דמויות ואירועים מחיי היום יום המונצחים על הבד בפשטות מחויכת.

סצנות יומיומיות המחייכות מהבד בצבעים בהירים, בציורים קלים להבנה ולפרשנות. הפשטות שובת הלב היא סימן ההיכר של עבודותיה והעולם מחייך מהציור בצבעוניות  אופטימית וחיוביות  סוחפת. גלריית LOBAL ART רחוב מרכז בעלי מלאכה 13, תל אביב. פתיחה: שבת 17.8. 

תערוכה (צילום: פרטי)
תערוכה (צילום: פרטי)

איכה יוצרים שיחה, מחלוקת בונה חברה -  ירושלים ותל אביב: בערב תשעה באב יתקיימו זו השנה התשיעית מעגלי שיח לזכר שירה בנקי, העוסקים בנושאים מעוררי מחלוקת בחברה הישראלית. השיחות יתקיימו בכיכר ציון ובשכונות ירושלים, והשנה גם בתל אביב בפלורנטין ובשכונת התקווה, בהשתתפות ובהובלת ראש העיר ירושלים, שרים, אנשי ונשות ציבור, דת, תרבות ותקשורת. האירוע המרכזי יתקיים בכיכר ציון בירושלים (יום שני 12 באוגוסט בשעה 19:00).