בהמלצות הפעם: שש תערוכות לאמניות הצפון, פסטיבל בירה בפתח תקווה, ספר חדש שכולו שיר אהבה למילים, הצגות ילדים חדשות וסיורים בתל אביב יפו לרגל ט"ו באב.

שש תערוכות יחידה לאמניות הצפון במוזיאון חיפה לאמנות

עונת התערוכות החדשה של מוזיאון חיפה לאמנות שנפתחה השבוע, כוללת שש תערוכות יחידה של אמניות המתגוררות בצפון הארץ או כאלה שגדלו בישובי הצפון. 

האמנית הרב תחומית מחיפה אלה ליטביץ, מציגה את  התערוכה "לתהו ולבוהו תשוקתם" ובה עבודות חדשות בפיסול, וצילום וידאו שבמרכזו עבודת סאונד בשמונה ערוצים. עבודתה של ליטביץ מהדהדת את תשוקתם של בני האדם למלחמה וגם את התקווה האנושית שמתוך התוהו יבקע האור.

הדר סייפן מקיבוץ גשר הזיו, מציגה בתערוכת היחידה שלה "פטרול" מקבוץ עבודות וידאו ותצלומים ובכולן היא מתפקדת כחיילת. מתצפתת על כלי טיס, פותחת צירים, מפטרלת סביב ישובים מפונים ויורה במצלמתה. עוד בתערוכה שתי סדרות צילומים חדשות שנוצרו לאחר  פינוי יישובי הגליל.

"מהחשכה", התערוכה של אמנית ההדפס ליהיא טלמור המפונה לעכו מביתה בקיבוץ אדמית, מסכמת את עבודתה משני העשורים האחרונים ומציגה יכולות המצאה וחדשנות בטכניקות הדפס מוכרות.

ליהיא טלמור, רִיָה  (צילום: רן ארדה)
ליהיא טלמור, רִיָה (צילום: רן ארדה)

האמנית מרב סודאי הפכה את חלל התערוכה  שלה "בת אלה" למערה שקירותיה מצויירים כאתר פולחני לאלות קדומות. מיצב הציורים מורכב מסדרה מרובדת של דיוקנאות עצמיים, שבהם סודאי בוחנת את גופה העירום כאובייקט לציור בעודה מתבוננת בעצמה פנימה, כסובייקט. 

בתערוכה 6+1 של האמניות החיפאיות לירון חנן אוחיון ועמית גביש מוצג מיצב וידאו בשישה ערוצים המראה שש פעולות שנעשו בעזרת קבוצה בת שש נשים במרחב הציבורי החיפאי ועיקרן התמודדות משותפת עם תשוקות ופחדים אישיים.

לירון חנה אוחיון ועמית גביש, מתוך 6+1 (צילום: יסמין שפט)
לירון חנה אוחיון ועמית גביש, מתוך 6+1 (צילום: יסמין שפט)

בתערוכה "דמות קמה לתחיה" האמנית רחל אניו מקריית ים, גייסה 13 נשים בגילים שונים וממוצא אתיופי כדי לחקור את תרבותן באמצעות עבודה בטכניקת הקולאז'.

אוצר ראשי: קובי בן מאיר, נעילה: 4.1.2025

פסטיבל הבירה בפתח תקווה 

בפתח תקווה עיר ואם המושבות בישראל, שותים בירה. זה יקרה בפסטיבל הבירה שיתקיים ב-28-29 באוגוסט בפארק יצחק אוחיון עם עשרות דוכני בירה ולצידם דוכני בשר, והופעות של אמנים.

פסטיבל הבירה פתח תקווה (צילום: באדיבות עיריית פתח תקווה)
פסטיבל הבירה פתח תקווה (צילום: באדיבות עיריית פתח תקווה)

בערב הראשון (28.8) תפתח את ההופעות להקת רוקסטרה ואחריה יעלו ויבואו להקת טיפקס והזמרת שרית חדד. למחרת (29.8) יופיע הזמר אביב גפן, כשלפניו יעלו לחימום ניקי גולדשטיין במחווה לשירי צביקה פיק ולהקת אוברטון.

רביעי וחמישי 28-29.8 החל מהשעה 19:30, פארק יצחק אוחיון

שתי הצגות ילדים חדשות בתיאטרון גשר

תיאטרון גשר מעלה שתי הצגות ילדים חדשות. האחת "פו הדוב" הצגה מוסיקלית מאת רועי חן, על פי ספרו של א.א. מילן, בבימויו של עמית אפשטייו ללחנים של יוני רכטר. משתתפים: יובל ינאי, גלעד קלטר, אלון פרידמן, מיכל ויינברג, שיר סייג.

תיאטרון גשר פו הדוב  (צילום: ישעיה פיינברג)
תיאטרון גשר פו הדוב (צילום: ישעיה פיינברג)

הצגות קרובות:

יום שלישי 27.8 | 11:00, 17:00

יום רביעי 28.8 | 10:00

ההצגה השניה: "איך ג'ירפה ישנה", סיפור על אהבה בלתי אפשרית בין גירפה לקרנף. מאת נטע שפיגלמן שגם ביימה את ההצגה בהשתתפות טלי אוסדצ'י ויוני אוחנה.

הצגות קרובות: 

23.8 | 10:00, 12:00

28.8 | 15:00

28.9 | 10:00, 12:00

ספר חדש: "מותו של המחבר" מאת רות לורנד

שבועיים לפני השבת השחורה יצא לאור הספר "מותו של המחבר" מאת פרופ' רות לורנד (הוצאת פרדס", בעריכת חיים פסח)  שהוא שיר הלל לכתיבה ולאהבה. אלא שהמלחמה פרצה, ונותרה השאלה האם אהבת הספרות נקטעה ב-7.10?

מותו של מחבר (צילום: רות לורנד)
מותו של מחבר (צילום: רות לורנד)

בשכונה שוממה בשנות השישים, במשפחה תובענית שבה דפוסים יצוקים, גדלה נערה, שמוצאת מרחב לנפשה בספרים. יום אחד מגיע לכיתתה סופר, כדי לספר על תהליכי היצירה. הנערה המוקסמת כותבת לו מכתב, ומכאן ואילך נרקמת ביניהם ידידות בת עשרות שנים, הנמשכת עד למותו של הסופר.

הקשרים ביניהם עוברים תהליכי התבגרות, פיכחון, הבנה ואהבה מיוחדת במינה. מותו של המחבר הוא סיפור על אהבת המילים והתבוננות במה שהן יודעות לעשות.

https://tinyurl.com/yc29348f  

סיורי עיריית תל אביב-יפו בחודש אוגוסט ולכבוד ט"ו באב

בחודש אוגוסט ולכבוד ט"ו באב מקיימת עיריית תל אביב- יפו באמצעות עיר עולם ותיירות, מגוון רחב של סיורים ברחבי העיר.

בסיורים המוצעים: סיור מאחורי הקלעים של היכל שלמה וצפייה באימון כדורסל, סיור טעימות ברחוב דיזנגוף הכולל הצגת ילדים בבית לסין, סיור סטיילינג לנוער בשוק הפשפשים ובמתחם נגה ביפו וסיור טעימות בשוק התקווה.

לכבוד ט"ו באב, סיור לילה לרווקים ורווקות בשוק הפשפשים- סצנת חיי הלילה בעיר ללא הפסקה הכולל ביקור בברי היין המשובחים, אווירת הישיבה הרומנטית ברחוב והאנשים שמאחורי העסקים המצליחים.

להרשמה ביישומון דיגיתל שלי ובאתר העירייה