בלקט היומי: מופע ומחווה למפיק האגדי גיורא גודיק, SAY MY NAME. מופע תיאטרלי ייחודי, פסטיבל מספרי סיפורים ה-31, "עתיד ורוד" תערוכה המלווה את מסע חייה של פנינה רוזנבלום וקונצרט סליחות של התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד.

מחווה לגיורא גודיק. תיאטרון בית ליסין

תיאטרון בית ליסין ע"ש ברוך איבצ'ר, עורך מחווה למפיק האגדי גיורא גודיק שהביא את תרבות מחזות הזמר לישראל.

במופע, בהנחייתה של חני נחמיאס, יועלו קטעים מתוך מחזות הזמר הגדולים שהפיק ובהם "גברתי הנאווה", "כנר על הגג", "המלך ואני", "הלו דולי", "קזבלן", "איי לייק מייק" ועוד.

חני נחמיאס (צילום: רמי זרנגר)
חני נחמיאס (צילום: רמי זרנגר)

סיפור חייו של גודיק דרמטי לא פחות ממחזות הזמר הרשומים על שמו, אבל מהתהילה הגדולה הוא צנח והתרסק כלכלית ונאלץ לברוח מן הארץ.

במופע ישולבו קטעים מתוך הסרט "מחכים לגודיק", בבימויו של ארי דוידוביץ'.     

הופעת אורח: רבקה רז, שגילמה את לייזה דוליטל ב"גבירתי הנאוה" שהפיק גודיק.

במשתתפים: אבי קושניר, מגי אזרזר, אלי גורנשטיין, יהודה אליאס, דורון אורן, הראל ליסמן, דור אלמקייס, אשלי זימברג, סתיו צוברי, עמית מוריס, עומרי פלד ועוד.

יום חמישי 19.9 | 20:30 |

יום שישי 20.9 | 12:00 |

מופע תיאטרלי SAY MY NAME. מרחב HADIVE לתרבות ואמנות 

חוויה תיאטרלית אימרסיבית המתרחשת בחדר ההמתנה של הלא-נודע. במקום הזה ש"בין לבין", הדמויות והקהל מתקשרים בחופשיות בעודם מחכים שיקראו בשמם.

המופע SAY MY NAME מזמין את הצופים להסתכל על החיים והמוות מנקודת מבט קצת אחרת. תוך שזירת החוויות האישיות של הצופים עם הנרטיב של ההצגה, נרקם מסע רגשי עוצמתי המדגיש את סיפורי החיים השונים של כל אדם ואדם המלווים בזיכרונות, חרטות ווידויים.

SAY MY NAME (צילום: אלינור מילצ'ן)
SAY MY NAME (צילום: אלינור מילצ'ן)

SAY MY NAME הוא המופע הראשון שעולה במרחב Hadive - ארגון אמנות חדש ללא מטרות רווח, שנוסד ע"י היוצרות רונית מושקטבליט ואלינור מילצ'ן. המרחב מיועד לטפח סביבה שיתופית ליוצרים ולשמש בית ובמה לתרבות רב-תחומית. Hadive משתף פעולה עם תיאטרון נוצר ועם מתחם 3426  הפועל במבנה ששימש בעבר שוק הדגים של תל אביב-יפו.

שחקנים: אורה מאירסון, רעות עג'מי, רוברטו פולק, נינה קוטלר, בן זאב רביאן, תומר שרון

הצגות טרום בכורה:

יום שלישי 27.8 בשעה 20:30

יום שני 2.9 בשעה 20:30

מתחם 3426 - רחוב התחייה 27, תל אביב

www.hadive.org.il/he/say-my-name-hebrew-tickets/

פסטיבל מספרי סיפורים ה-31. תיאטרון גבעתיים

פסטיבל מספרי סיפורים, בניהולו האמנותי של יוסי אלפי חוזר זו השנה -31 עם שלל מופעים בהשתתפות מיטב המספרים וסיפורים ברוח התקופה: סיפורים אישיים והיסטוריים, סיפורי גבורה ומורשת, סיפורי עדות ומופעים מוסיקליים וקומיים המבטאים את הפסיפס האנושי המגוון ממנו מורכבת החברה הישראלית.

יוסי אלפי (צילום: שי פרנקו)
יוסי אלפי (צילום: שי פרנקו)

הפסטיבל ייפתח באירוע מחווה "סיפורים ממורשת הצנחנים" לרגל 75 שנים לחטיבה שלוחמיה הפכו לסמל הגבורה והכומתה האדומה וכנפי הצניחה. ותיקי הצנחנים,תא"ל (מיל.) צורי שגיא, רא"ל בוגי יעלון, אלוף במיל. מתן וילנאי ייספרו על הצניחות במבצעים מיוחדים, הפשיטות, פעולות התגמול ופעילות מרתקת מעבר לגבול מאז ועד היום.

עוד באירועי הפסטיבל:  "שקדים וצימוקים" עם יוסי אלפי והגבעטרון, סיפורי הגפן והיין הישראלי, סיפורים מצילי חיים – הצדעה למד''א, סיפורי מוסד, בכל דור ודור – היסטוריונים מספרים על אנטישמיות מאז ועד היום, גבורת נשים, הסיפור של בני ברית, סיפורים מבית המרקחת, סיפורי חטיבת גבעתי, הפולנים באים – 100 שנים לעליית המשפחות הראשונות, סיפורי ירושות, מוצרט פינת אבן גבירול, 75 לטסקי'ט – ביטול אזרחות יהדות עירק ועוד.

במשתתפים: בוגי יעלון, עדינה בר שלום, שי לי עטרי, עימאד פארס, תמיר פרדו, דורי בן זאב, לאוניד פטשקה וטילדה רג'ואן, דוד מידן, אסתר רוט שחמורוב, רוני סומק, מנכ"ל מד"א אלי בין,  יונה אליאן, אפרים שמיר, אביבה אבידן, ג'קי לוי ואחרים.

מופעים המתארחים בפסטיבל: "מיקי גבריאל זוכר את אריק איינשטיין", טילדה רג'ואן וליאוניד פטשקה "מקצה לקצה",

"לה בלה איטליה" ועוד.

14-22 באוקטובר

https://did.li/pQNTY

"עתיד ורוד" פנינה רוזנבלום, התערוכה. גלריה בית מאירוב, חולון

תערוכת "עתיד ורוד" מתמקדת בדמותה של פנינה רוזנבלום, ומספרת את סיפור מסעה משכונת מצוקה בפתח תקווה ועד הגשמת חלומות בינלאומיים בעולם הדוגמנות בעבר והעסקים בהווה: כיצד הצליחה להגדיר מחדש את הפמיניזם בישראל ולפרוץ ממדורי הרכילות אל ראיונות וסיקורים בינלאומיים בתחומים חברתיים מדיניים וכלכליים. "נתתי לעצמי שם, ושם זה כסף" אמרה רוזנבלום.

פנינה רוזנבלום (צילום: יקי הלפרין)
פנינה רוזנבלום (צילום: יקי הלפרין)

פנינה רוזנבלום נולדה ב-1954, בתם של תקווה ממוצא עיראקי ושל צבי ממוצא גרמני. בשנת 1971 זכתה בתואר סגנית מלכת המים של "העולם הזה" ומכאן היא זינקה למים העמוקים.

בתערוכה שאוצר רפאל וזאנה ,יוצגו פריטים אישיים מהאוסף הפרטי, מערכות לבוש ופריטי אופנה בהם האוברול האייקוני שלבשה בקדם אירויזיון 1983 עם השיר "תמיד אשה", ומיצג חדש  של שמלת הכלה הצהובה מהחתונה של המדינה. בתערוכה יקבלו חיים מוצרי האיפור והטיפוח לכדי מיצגי ענק, סקיצות מקוריות של עיצוב המוצרים, פרסים ותעודות לאורך השנים, מיצגי אמנות ועוד. יייחשפו לראשונה קטעי וידאו מקוריים וצילומים, עבודות אמנות מקוריות וחדשות שנעשו בהשראת דמותה וסיפור הצלחה והעצמה נשי. 

"כדוגמנית, מזרחית, פנינה איננה מתכחשת לשורשיה, גם לא לשורשים השחורים בשיער, היא פורצת דרך ביכולתה לפתוח שערים ודלתות, ללא התנצלות. היא פרצה דרך לפמיניזם מזן אחר", אומר האוצר רפאל וזאנה.

"עתיד ורוד" היא השמינית בסדרת תערוכות "גיבורי תרבות" של הגלריות העירוניות בחולון ומוצגת במסגרת העונה הישראלית לעיצוב.

פתיחה: 19.9 

נעילה: 31.12 

גלריה בית מאירוב, חולון

"לשמוע את התפילה", קונצרט סליחות של התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד    

כבכל שנה בחודש אלול מעלה התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד קונצרט סליחות חדש, המחבר את המסורת העתיקה לכלל חלקי החברה הישראלית.

השנה, קונצרט הסליחות "לשמוע את התפילה", מקבל משמעות אחרת. החברה בישראל חווה את אחד הרגעים הקשים בתולדותיה המאיים על שלמותה הפנימית והחיצונית ומסע הסליחות מבקש להתחבר לתפילה אחת גדולה ולימים טובים יותר.

בקונצרט - התזמורת האנדלוסית הישראלית תארח את הזמר קובי פרץ, בנו של ארמו פרץ, מגדולי הזמר המרוקאי בישראל, שיחלוק את הבמה עם הזמר חננאל אוחנה, מהמנגישים הבולטים בימינו של השפה המרוקאית ומנהגי העדה.

קובי פרץ (צילום: גיא זלצר)
קובי פרץ (צילום: גיא זלצר)

מנצח: רועי אזולאי

מנהל אמנותי: אלעד לוי

מה-8.9 ועד ה-8.10 ברחבי הארץ                                             

https://www.andalusit.co.il/1869