כמו אתמול גם היום החדשות קשות ועצובות. הילדים עדיין בחופשת הקיץ. יש עוד שבוע וקצת לסיום החופש הגדול. בלקט המלצות התרבות הפעם, גם פעילויות לילדים ולכל המשפחה: הצגת ילדים חדשה, ארבע תערוכות יחיד בבית האמנים בירושלים, מפגש בין האמנות למדע בפסטיבל TRANSMEET למדע ואמנות, "המירוץ לקו האדום" ביום הולדת שנה לרכבת הקלה בגוש דן, ודור המעצבים הבא מציג ב- HIT את תערוכות הגמר שלו.

"אבא שלי הוא ציפור" - הצגת ילדים חדשה

"אבא שלי הוא ציפור" הצגה המבוססת על מחזה וספר ילדים מצליח מאת הסופר הבריטי דיויד אלמונד תרגום לעברית: עידו ריקלין. זוהי הצגה על חלומות, דמיון, הרפתקאות ופנטזיה שהופכת למציאות.

בלב העלילה ניצבת ליזי הנשאבת לתוך חלומו של אביה שיש לו רצון עז לעוף. האב בונה לעצמו זוג כנפיים ונרשם לתחרות תעופה. התחרות לא קלה ולחלומו יש מתנגדים, אבל ליזי בוחרת לצאת יחד עם אבא שלה להרפתקה.

"אבא שלי הוא ציפור", בבימוי אוריין ליפשיץ, מבית קבוצת התיאטרון "פומבי". 

27,28 באוגוסט

בית מזי"א, ירושלים

https://bit.ly/Pumbi-Tzipor

ארבע תערוכות יחיד חדשות - בית האמנים ירושלים

בבית האמנים בירושלים ייפתחו ארבע תערוכות יחיד חדשות. הפתיחה החגיגית תתקיים ביום שבת 24.8 | 12:00 |

אלה התערוכות:

"הבוגדת חזרה, אבל הסיוט נמשך" (אוצרת: רונה יפמן) תערוכת היחיד הראשונה של האמנית הצעירה לילה עבד אלראזק.

היא מציגה יצירה ויזואלית חדה המשלבת וידיאו, צילום, ציור, קולאז', טקסט ופרפורמנס, המתאפיינת בגישה ספק-משעשעת, ספק-בועטת, מרדנית וביקורתית.

האמן אייל אלדר (אוצר: איל ששון) מציג את התערוכה "הרצל פינת אחד העם". לאורך שנות יצירתו עומד הדיוקן העצמי בבסיס יצירתו של אדלר. ציורי הדיוקן בתערוכה החדשה חתומים במספרים המציינים את מספר ימי הלחימה במערכה הנוכחית לצד מספר החטופים בעזה. ברבים מהציורים הגיבור הוא האמן, בחירה המחברת בין האישי, האינטימי מול הציבורי. 

בתערוכת היחיד של אליה כהן "חתום בנשיקה" (אוצרת: עדי דהן) מוצגים דימויים הנדמים כ"נשיקות באוויר". הם קלים, מרחפים ומושכים כלפי מעלה. סדרת הציורים מזכירה גרפיטי, שבדומה לפעולת הריסוס מצטרפת כאן ההתרסה, ועמדה ביקורתית.

אליה כהן (צילום: דוריאן גוטליב)
אליה כהן (צילום: דוריאן גוטליב)

ג'ודי אורסתיו עם התערוכה "לפני" (אוצר אילן ויזגן) 

בתערוכה מציגה האמנית  גוף עבודות ייחודי שנוצרו בתהליך עבודה ארוך שנמשך כמה שנים בסדנת ההדפס ירושלים. סדרת העבודות מאזכרת אמנות יפנית- גם בעיקרון הצמצום והדיוק שלה,  ובתהליכי עבודה המערבים חומרים ואלמנטים טבעיים.

נעילה: 26.10

www.art.org.il

פסטיבל TRANSMEET למדע ואמנות - מוזיאון הטבע

פסטיבל TRANSMEET למדע ולאמנות חוזר למוזיאון הטבע ע"ש שטיינהרדט, אוניברסיטת תל אביב. במסגרת הפסטיבל יציגו מדענים, אמנים ואוצרים מובילים מהארץ ומהעולם שיתופי פעולה בין תחומי המדע והאמנות.

מותחת גבולות-ורדי בוברוב ופרופ׳ אורית שפי (צילום: מיכאל עמר)
מותחת גבולות-ורדי בוברוב ופרופ׳ אורית שפי (צילום: מיכאל עמר)

הפסטיבל אמור היה להתקיים לפני כשנה ובוטל בשל אסון 7 באוקטובר והמלחמה, כעת מארגני הפסטיבל חוזרים אל התוכנייה המקורית של הפסטיבל, הכוללת הופעות, הרצאות וסדנאות, כולן פרי תהליכי מחקר משותפים בין מדענים ואמנים.

פסטיבל TRANSMEET למדע ואמנות הוא חלק מהפעילות הבינלאומית של  ארגון L.A.S.E.R - Leonardo Art & Science Rendezvous, המקיים מפגשי אמנים/יות ומדענים/יות ב-50 ערים בעולם. 

אוצרים: טל יזרעאל, שרונה פלורסהיים, ד״ר דבורה (דידי) מרצ׳ק ופרופ׳ תומר וולנסקי.

9-21 בספטמבר

https://www.transmeet-festival.org/

המירוץ לקו האדום - משחק משימות לכל המשפחה במלאת שנה לרק"ל של גוש דן

לרכבת הקלה של גוש דן יש יום הולדת. במלאת לה שנה, נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים) ותבל מקבוצת אגד, מפעילת הקו האדום של הרכבת הקלה, מזמינים את הציבור למרוץ חוויתי נושא פרסים בין תחנות הרכבת הקלה, הדנקל.

שנה לרכבת הקלה (צילום: יח''צ נת''ע)
שנה לרכבת הקלה (צילום: יח''צ נת''ע)

המשפחות שיירשמו למירוץ דרך האתר, יקבלו למכשירם לינק ייחודי. במהלך המשחק ייפתח הלינק ויפנה את המשתתפים לתחנות השונות, שם הם יידרשו לבצע משימות, לפתור חידות מאתגרות ולגלות מקומות חדשים לאורך הקו ויזכו בנקודות. בסופו של המירוץ, המשפחות שיצברו את מספר הנקודות הגבוה ביותר יזכו בפרס. 

הפעילות חינמית, יש לתקף את הנסיעה ברכבת לפי מספר הנוסעים.
להרשמה: דרך הלינק, או: חיפוש בגוגל: "המרוץ לקו האדום".

צאו לדרך!

תערוכות גמר של בוגרי ובוגרות HIT - מכון טכנולוגי, חולון

מאתיים בוגרים ובוגרות מהפקולטה לעיצוב של HIT מכון טכנולוגי חולון, יציגו את פרויקטי הגמר שלהם בשלוש תערוכות המסכמות ארבע שנות לימוד במחלקות לעיצוב פנים, עיצוב תעשייתי ועיצוב תקשורת חזותית. 

טל פרנסקי - קולקציית קוטור (צילום: HIT - המכון הטכנולוגי חולון)
טל פרנסקי - קולקציית קוטור (צילום: HIT - המכון הטכנולוגי חולון)

העיסוק העיצובי בתחומי רפואה ושיקום, פרויקטים שהאדם מצוי בליבת העיסוק בהם, חוצים לאורך ולרוחב את נושאי פרויקטי הגמר, ריתום חשיבה עיצובית בכדי לתת מענה לסוגיות המעסיקות את הקהילה בתוכה פועל המעצב והיא באה לידי ביטוי גם בפרויקטים העוסקים במשקעי המלחמה הנוכחית הן בממד הצבאי וגם בזה האזרחי.

19 באוגוסט ועד 11 בספטמבר