הפור נפל: רותם סלע היא זו שתנחה את טקס הזיכרון הלאומי של משפחות 7 באוקטובר, לצדו של חנוך דאום בהשתתפות, מיטב אמני ישראל.

"הוא תפס צד": מירי רגב תוקפת את הנשיא הרצוג בעקבות הצעת הפשרה שלו לטקס הזיכרון ל-7.10

רותם סלע מסרה: ״בשביעי לאוקטובר אעמוד יחד עם המשפחות השכולות, עם משפחות החטופים והקהילות הכואבות, ועם כל בית ישראל, לערב של זיכרון ותקווה".

ממארגני הטקס נמסר: "הערב יהיה של ועבור הקהילות והמשפחות שעולמם חרב בשבעה לאוקטובר, ערב של זיכרון אבל גם של תקווה לעתיד אחר, ולימים יפים יותר".

כזכור, חנוך דאום הודיע ביום חמישי כי ינחה את טקס הזיכרון האלטרנטיבי לציון יום הטבח הרצחני שבוצע ע"י החמאס בעוטף. "לאחר ששמעתי את דבריה הפוצעים והמכאיבים כל כך של מירי רגב, קיבלתי על עצמי להנחות את טקס הזיכרון הלאומי של המשפחות השכולות והחטופים", כתב. 

עוד הוסיף: "דיברתי עם מארגני הטקס ואני מתחייב  שזה יהיה טקס ממלכתי, כל ישראלי ומאחד, שיתן מקום לכאב ולזיכרון הישראלי על כל גווניו. כשם שהגיבורים שלנו נלחמו יחד באותה שבת ארורה, כך אנחנו נעמוד יחד, מימין ומשמאל, דתיים וחילוניים בחיבוק משותף. לזכרם".

בכך, הצטרף דאום לביקורת רבה שהופנתה כלפי רגב, לאחר דבריה היום במהלך מסיבת העיתונאים שקיימה. ממטה משפחות החטופים נמסר: "ההחלטה לערוך את הטקס ללא קהל, לאחר הודעת מטה המשפחות והודעות הקהילות כי לא ישתפו פעולה עם טקס השרה, נובעת מהפחד של הממשלה והשרה להסתכל למשפחות החטופים, הנרצחים והמפונים בעיניים ולקחת אחריות אמיתית על ההפקרה שהחלה ב-07.10 ונמשכת כבר 321 ימים".