הזמר עידן עמדי הגיש הצעת פשרה לשרה מירי רגב, אשר כללה הצעות לשינויים שיאפשרו קיום טקס זיכרון ממלכתי ל-7 באוקטובר. התסריטאי והקומיקאי מני אסייג הביע התנגדות חריפה להצעה ותקף את המוזיקאי. 

"אני חושב שעלה לך, אחי. נראה שהאהדה והחיבוק החם שקיבלת מכולנו קצת בלבלו אותך. האהדה שלך מתבטאת בקמפיינים רחבי היקף שאתה מקבל (באופן חם ואוהב) ובציבור גדול שמגיע למופעים שלך. עם כל הכבוד, אתה לא נבחר ציבור, ואין לך סמכות מעבר לזו של כל לוחם אחר שנפצע בקרב, וגם לא מאלה שלא נפגעו. אתה לא נשיא המדינה ולא נושא בתפקיד ציבורי או ממלכתי, ולכן הצעות הפשרה שלך נראות פתטיות ומגוחכות. בחרת לעמוד בצד מסוים ושנוי במחלוקת, והגעת מחוץ לקונצנזוס. קבל בהבנה את הביקורת החריפה (למעט המקללים והמגדפים)," כתב אסייג בפתח דבריו.

הצעתו של חנוך דאום לפשרה בין הטקס האלטרנטיבי לטקס הממלכתי
לאחר הביקורת הקשה שהטיח בה: כך השיבה מירי רגב לעידן עמדי

בהמשך הוסיף אסייג: "יש מחירים לנקיטת עמדה, והמחירים נמוכים הרבה יותר אם היית משתתף בטקס הממלכתי. אז היית נתפס כאויב על ידי אלה שהתמסרת להם. עידן יקירי, מומלץ לשוב למקום הצנוע שלך ולהפסיק לפלרטט עם אנרכיסטים אלטרנטיביים שלא סופרים את העם, כי טוב לא יצא מהם. למדינת היהודים יש ממשלה נבחרת שאחראית על הטקסים הלאומיים, ורק בטקסים הללו אנחנו מכירים".

כאמור, במתווה שהגיש הזמר לשרה הממונה, על הפקת הטקס יהיו אחראיות שלוש נשים שאיבדו את יקיריהן במלחמה. עמדי דרש מהשרה להתרחק מהפקת האירוע, בשל חילוקי הדעות סביבה. הוא אף הציע רשימה של נואמים לטקס, הכוללת את מפקד הימ"מ שהדליק משואה בטקס העצמאות האחרון, ראש חטיבת המבצעים תא"ל ישראל שומר, תושב כפר עזה שנלחם ב-7 באוקטובר, והחטופה ששוחררה מהשבי עמית סוסנה.