איש הרדיו שדרן הספורט המיתולוגי גדעון הוד ז"ל הלך לעולמו היום (שבת) בגיל 90. הוד הטביע את חותמו על שידורי הספורט הישראלי ברדיו לדורותיו. לאחר שבשנת 1954 עבר קורס קרייני רדיו בניהולה של ראומה אלדר ז"ל. החל משנת 1955 הוא החל לעבוד בקול ישראל בתפקידי הגשה וקריינות.

הוד היה מזוהה עם שתי תוכניות ספורט ברדיו במשך עשרות שנים: התוכנית הראשונה היתה "ממגרש הספורט" בהנחיית נחמיה בן אברהם ז"ל, בה הגיש מקבץ חדשות ספורט ובהמשך היה גם עורך התוכנית. התוכנית השנייה היתה "שירים ושערים", שהחלה בעקבות רעיון שהעלה. הוד הציע ליישם מודל זהה ששודר בהצלחה ברדיו באיטליה והתוכנית הפופולארית הפכה לתוכנית הדגל של קול ישראל במשך שנים ארוכות. 

במהלך השנים שידר הוד משחקים רבים בארץ ובחו"ל, בהם של נבחרת ישראל ומכבי תל אביב כדורסל. בין היתר, הוא שידר את ניצחונה ההיסטורי של מכבי תל אביב על צסק"א מוסקבה בשנת 1977 בבלגיה, ולאחר 11 שנים שידר בביקור ההיסטורי במוסקבה את ניצחונה של מכבי תל אביב על צסק"א. 

גדעון הוד (צילום: עצמי)
גדעון הוד (צילום: עצמי)

הוד ראיין שורה של ספורטאים מצטיינים מהארץ ומחו"ל וקולו הפך לאחד מסמלי שידורי הספורט בישראל. במקביל, הוא היה ידוע כחובב מוזיקה קלאסית והחל משנת 1988 החל להגיש את התוכנית "החידון המוזיקלי" עד לסוף שנת 2021. במשך שנים אורכות הוא הגיש בקולו הערב גם את התוכניות "פנינים לשבת" ו"פנינים לחג", ששודרו ברשת ב'.

תחום נוסף בו הוד הטביע חותם במשך שנים ארוכות היה בתוכנית "אור ירוק" – משדר תחבורה יומי לבעלי רכב ולהולכי רגל, אותו הגיש קרוב ל-30 שנים.

לי-אור אברבך, סמנכ"ל הרדיו של התאגיד: ״גדעון הוד הוא מאבות שידור הרדיו הציבורי וממעצביו. דורות של מאזינים יזכרו את קולו וסגנונו הייחודי, שנשמרו בבהירות ובצלילות עד השידור האחרון שלו, כשהוא קרוב לגיל 90. זכינו אנחנו בתאגיד השידור לשדר לצד אגדת רדיו אמיתית. יהיה זכרו של גדעון חברנו ברוך״.