נטלי דדון לא מתחרטת על השינוי שהיא עברה בשנים האחרונות ומבהירה שלמרות שאיבדה חברים והצעות עבודה, היא נמצאת במקום יותר בריא עבורה. בראיון לפודקאסט של "מעריב" היא מסבירה מדוע היא לא מוכנה לשתוק, ואיך התהליכים שעברה עזרו להפוך למי שהיא היום.

הדברים הראשונים שרואים אצלך הם שרשרת בת מלך, שרשרת החטופים, שרשרת דגל ישראל, טבעת של מגן דוד ונשק מאחורה. "האמת היא שזה מאפיין, כל מה שמאפיין אותי תמיד עליי. החטופים הם חלק בלתי נפרד מחיינו. הנשק לא היה בתכנון, אבל אחרי מה שעברנו, הרגשתי שאני אישית מאוד זקוקה לזה. למען הביטחון, למען הסיורים שלי ביהודה ושומרון, זה משהו שאני לא יכולה בלעדיו. אני מבססת את המהות שלי על המשולש הקדוש – זהות, ערכים ואמונה".

היד על הפונדה: האם ארה"ב תשלוף את הקלף האחרון בכדי לסגור עסקת חטופים?
"של נעליך מעל רגליך": אחרי שיצא נגדה - התגובה החריגה של המשטרה לנדב ארגמן

נחשפנו אלייך ב"הדוגמניות", ואני חושב שאת היחידה מהתוכנית הזאת שנשארה בתודעה עד היום, ולא רק מ"הדוגמניות", בכלל מתוכניות הריאליטי שהיו לפני הרבה שנים. עכשיו, נטלי דדון שהכרנו אז זאת לא נטלי דדון שיושבת מולי. הטרנספורמציה שעשית בשנים האחרונות היא כל כך משמעותית, שלא יודעים איך לאכול אותך, איך לעכל אותך, איך לקרוא אותך.
“אני חושבת שאם תעבור על הגלגולים שלי, אף פעם לא באמת ידעו איך לאכול אותי. זה משהו שדי מאפיין אותי. אנשים אוהבים אותי או לא סובלים אותי. אין הרבה אמצע. אני לא קונצנזוס. אני לא לייקבל. אם זאת הפרשנות, אז לא. אנחנו מאוד אוהבים לאהוב את מי שמתיישב לנו בנוח. לא לגעת לנו באזורים שלא נוחים לנו. אני נוגעת להרבה אנשים במקומות שלא נוחים להם. זה אומר שאו שאני אסתום וכולם יאהבו אותי, או שאני אומר את הדעות שלי וחלק פשוט לא יאהבו את זה, אז אני בוחרת לומר".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

את היית מהראשונות שפתחו אינסטגרם בארץ. לפני הראיון נכנסתי לאינסטגרם שלך, הייתי בשוק, יש לך מיליון עוקבים באינסטגרם. אני זוכר שאת היית הראשונה שעשית מזה המון כסף, והראשונה שדיברה על זה. הסתכלתי על האינסטגרם שלך עכשיו - המון עשייה פוליטית, המון יהודה ושומרון, חטופים, עסקת נתניהו, ציר פילדלפי וכדומה. לא ראיתי שיתופי פעולה. לא ראיתי כמעט את הכסף הגדול.
“אתה נשמע כמו בעלי. עברתי טרנספורמציה. קודם כל, אף אחד לא נשאר מה שהוא היה בגיל 16, עם התהליכים שאנחנו עוברים. היום מה שמניע אותי הוא לא בדיוק דברים שמכניסים פרנסה. ולצערי, שוב, אני נלחמת על זה שבאמת נוכל לומר את הדעות שלנו ובמקביל גם להתקיים. ההמלצות של רוב הסוכנים הן לא להיכנס לשם. אל תיכנס, אל תיגע שם, כי בסוף אתה תפסיד צד מסוים, לא משנה מה הדעה שלך. חברות היום אומרות, 'תישארי לנו נקייה, אנחנו רוצים להלביש עלייך אותנו. לא את הדעות שלך, לא את מה שאת חושבת'. זה שיקול. לא אגיד
שזה לא, אבל עברתי לאפס מתוך בחירה".

את רוצה להגיד לי שיש לך מיליון עוקבים באינסטגרם ואפס הכנסות מזה?
“נכון. מה זה אפס הכנסות? אני מייצרת את העולמות שלי היום, יש לי את ההרצאות שלי, ברוך השם, יש לי את המותג שלי, של השפתונים, של הקוסמטיקה, אבל אם לא הייתי מייצרת לעצמי את הנישה הזאת, כשכל מה שהביא לי הכנסה בתחום הקודם שלי, בעולמות של החונטה או התעשייה, כבר לא קיים, לא היה לי איך להתקיים”.

אולי הלכת למקום קיצוני מדי?
“מה קיצוני בי?”.

אתן לך דוגמה. תקפת את כתב חדשות 13 מאיר מרציאנו בהפגנה.
"לא תקפתי אותו".

תקפת אותו במילים כאלה ואחרות, היה ביניכם דין ודברים לא נעים. אני אומר לך איך זה נראה מהצד - הלכת ותקפת עיתונאי.
"לא תקפתי אותו. חרה לי מאוד שעמדו שם אנשים שאכפת להם, הלוחמים, ומה שיוצא החוצה בסוף, הוא שקר מוחלט ממה שקורה בפועל. הייתי מעלה פוסט על אחד שמחזיק שלט ‘די לכיבוש’, ואני לא עושה את זה המון זמן, כי אמרתי וואלה, יש בזה משהו, בסוף באים לקפלן המונים שאכפת להם. וכן, יש שם המון פלגים כאלה, של פוליטיקה, של נגד גיוס, של די לכיבוש. יש שם כל כך הרבה מסרים שהתערבבו יחד”.

אבל למה זאת צריכה להיות את?
"אני הייתי שם באמצע. אין מה לעשות. אני פועלת מהמקום הזה של צדק צדק תרדוף, תקרא לזה איך שאתה רוצה. צדקנות, התייפייפות. כשאני באה ורואה שקר מול העיניים, אין לי את המסוגלות הזאת לסתום ולשתוק, גם אם זה אומר שמחר אני מסוכסכת עם עוד קבוצת אנשים. תקרא לזה טמטום, אני קוראת לזה האמת שלי. יש לזה השלכות. אני יודעת שאני משלמת מחיר על הדעות שלי. אני לא אופיע בתוכנית ריאליטי בערוץ 13 או 12, אבל אם זה המחיר על להיות מחוברת לאמת שלי, אני אבחר באמת שלי".

אבל אחרי כל כך הרבה שנים שעבדת כל כך קשה, ובנית אימפריית אינסטגרם שיכולת לעשות ממנה מאות אלפי שקלים בחודש, את לא אומרת לעצמך על מי אני נלחמת? על ביבי? על בן גביר?
"נראה שאתה לא יורד לסוף המהות של מי שאני. אנשים לא עושים עליי רושם. האמת כן, העם שלי כן, מה שטוב לו. וזאת בדיוק הבעיה, שבסוף אנחנו צובעים אנשים לפי מפלגות. אתה חייב לבחור. אתה עכשיו כאן, אני לא שואלת מה הדעות שלך, אני לא יודעת במי אתה בוחר. כרגע אני יושבת מול בן אדם. אני כועסת על זה שהחליפו למחבלי הנוח’בה שירותים מהכיס של הציבור או שאנחנו צריכים לממן את ההגנה שלהם, שאלה דברים הזויים בעיניי. זה הופך אותי לקיצונית?”.

אבי שושן מראיין את נטלי דדון (צילום: אבשלום ששוני)
אבי שושן מראיין את נטלי דדון (צילום: אבשלום ששוני)

בתור דובר לשעבר למדתי משהו, אל תהיה דובר של כל העולם.
"אני דוברת של עצמי בלבד, ואומרת ועושה מה שאני חושבת שנכון לעם שלי. אבל מישהו כמו בן גביר פועל למען הדבר שאני תומכת בו, האם זה אומר שאני אסכים איתו על הכל באופן גורף? יש לי אחריות לדברים שאני אומרת ועושה, ואיך שאני פועלת”.

השתתפת ב”הדוגמניות”, ב”האח הגדול”, ב”הישרדות”. שלוש תוכניות דגל. עשית כל כך הרבה דברים. היית בשר מבשרה של התעשייה. וכאילו עשו לך קאט והוציאו אותך החוצה. את זוכרת מקרה שמישהו סובב לך את הגב?
"לא חשוב שמות, אבל יש משהו שצרוב לי מאוד חזק. זו מישהי שהייתה בדמי. הגיע גיל 40 שלי, והיה שם שיקול אם להעלות פוסט עם מזל טוב. נכון, החיים האמיתיים הם לא באמת בסושיאל או במדיה, אבל בסוף, כשאתה רואה שכולם מעלים לכולם והיא לא, היה שם איזשהו ברקס כזה מאוד־מאוד רציני של להיות מזוהה איתי".

זה פוגע.
"נכון, זה פגע אז, אבל היום אני באה ממקום יותר גבוה ומבינה שהתהליכים שעברתי בריאים לי ונכונים לי, גם אם אז הם כאבו".

נשארו לך חברים?
"יש לי חברים יותר מדויקים לי, יותר נכונים לי, יותר אוהבים, עם יותר מקום בריא".

מי החברים? כל השנים של התעשייה, של הריאליטי, של הדוגמנות, של השת”פים - החברים מאז נשארו או שהתרחקו?
“על יד אחת אני יכולה לספור אותם. אני יכולה להגיד לך שעברתי ימים לא קלים. אתה רוצה את האמת שלי? זאת האמת שלי. הייתי במקומות מאוד־מאוד נמוכים, מאוד קשים. אף אחד לא דפק בדלת וחיפש את נטלי. והנה זה צף. זה שם, ברור שזה שם. אלה לא סיסמאות, אני באמת במקום שמברך, שמודה, שאומר שמי שבחרת להוציא לי מהחיים, אתה כנראה יודע מה טוב לי. וכן, התעשייה הזאת אף פעם לא הייתה בשבילי איזשהו אור גדול בחיים. היא צרבה אותי עוד לפני שאמרתי את דעותיי הפוליטיות”.

למה היא צרבה אותך עוד לפני?
"אף פעם לא הייתה לי תקופה שהייתי על גג העולם בזה, באיזשהו - איך קוראים לזה בתעשייה? A־ליסט. למשל, הפגישה הראשונה עם הסוכן שלי היא משהו שצרב. הייתי צריכה להחליף את השם שלי מדדון לדורון. הוא אמר לי שמרוקאית לא יתקבל טוב. אז בסוף זה בכלל לא היה בתודעה שלי, כי אני נטלי דדון, זה השם שלי ואיתו פרצתי. אבל בהתחלה אתה חושב שלא חיפשתי את האישורים האלה? הייתי חסרת ביטחון, עד שהפנמתי שאני לא זקוקה לזה מהם".