פעימות. סוכות במוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית

מוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית יקיים בסוכות פרויקט ייחודי בינתחומי עם כארבעים יוצרים ויוצרות ובהשתתפות קהל המבקרים. 
בין חול ומועד בין סוף להתחלה בין עבר לעתיד, בזמן שבין לבין – בין תערוכות שמסתיימות ויורדות להקמתן של תערוכות חדשות – כשהמוזיאון מתרוקן מיצירות דוממות ונסגר למבקרים מבחוץ, הוא ייפתח לקהל ברוח אחרת, ובמשך ששה ימים ולילות (17-22 באוקטובר ) יתקיימו עשרות מופעים חיים של מוסיקה, מחול תיאטרון, סדנאות יצירה, פרפורמנס, וידאו ארט, הרצאות, סיורים, סדנאות תנועה מרחבי יצירה וטקסי פעולה אמנותית.

שלושת הימים הראשונים (17-19 באוקטובר) יוקדשו להתרחשויות 

בו זמנית ברחבי המוזיאון, יוצגו שלל עבודות מקור לצד גרסאות מחודשות של יצירות מוכרות, מתוך זיקה לאמנות פלסטית.
שלושה ימים נוספים (20-22 באוקטובר) יתמקדו בפעילות יצירתית ובמופעים למשפחות.

מנהלת ואוצרת ראשית: ד"ר איה לוריא
מייסדת "פעימות": שושי אלמגור, יו"ר העמותה למען מוזיאון הרצליה
ניהול אמנותי: דנה רוטנברג - כוריאוגרפית ורקדנית.
ויסמין ריטר -מנהלת האירועים של המוזיאון.
www.herzliyamuseum.co.il

סוכות במוזיאון הילדים. חולון

במוזיאון הילדים הישראלי יתקיימו בחוה"מ סוכות פעילויות ואטרקציות לכל המשפחה, מסלולים והרפתקאות במסע של גילוי עצמי וערכים. מסע רגשי לפיתוח האינטליגנציה הרגשית, התמודדות עם אתגרי חיים ועוד. 

בפעילויות המוצעות:
"טיול עם ינשול"   עם הינשול (חצי ינשוף חצי חתול) במסע לחיפוש אחר חברים חדשים; "בעקבות הפרפרים" היכרות עם חיות היער מזווית שונה;  "הביטלס – מסע הקסם המסתורי", מסע בעקבות ארבעת המופלאים חברי הלהקה ששינתה את פני מוסיקת הפופ העולמית;  "איפה מיש", הצגה בה הילדים הופכים לחלק מההצגה; 

"היער הקסום"  מסע עלילתי העוסק בגילוי עולם הרגשות;  
"המסע לתיקון ממלכת הזמן" , מסע אגדי בלשי העוקב אחר השתנות העולם; "הזמנה לשקט"  תערוכה מבית היוצר של "דיאלוג בחשיכה" מסע תקשורתי אל מחוזות של שקט בהנחיית מדריכים חירשים;
"דיאלוג בחשיכה"  ודיאלוגג עם הזמן" ועוד.

מתי? 13-24 באוקטובר

https://www.childrensmuseum.org.il/ 

היער הקסום-מוזיאון הילדים (צילום: יחצ)
היער הקסום-מוזיאון הילדים (צילום: יחצ)

פופ אפ. יצירות מאוסף מוזיאון ישראל בתחנות הקו האדום בתל אביב

בדומה לתחנות רכבת בעולם, תוצג בתחנות שאול המלך ואלנבי של הרכבת הקלה בגוש דן תערוכת פופ-אפ הכוללת מבחר העתקים זהים למקור של יצירות מופת מאוסף מוזיאון ישראל, ירושלים.

התערוכה תוצג במרחב הכניסה לרכבת הקלה, ותהייה פתוחה לקהל הרחב, בשעות הפעילות של הרכבת הקלה, מ-05:40 ועד 01:00. 
בין העתקי היצירות שיוצגו "אשה עם ענק אבני חן" של פבלו פיקאסו; "צ'לסי 4" של אנדי וורהול; "טירה בפירנאים" מאת רנה מגריט ו"קציר בפרובנס" מאת וינסנט ון גוך. 

ביצירות הישראליות דיוקן של אברהם שלונסקי מאת דוד טרטקובר ותצלום פסלו המפורסם של יצחק דנציגר "נמרוד".
: "אנחנו גאים להביא את אוצרות האמנות של מוזיאון ישראל אל ליבה של תל אביב ולהפוך את המרחב הציבורי לגלריה פתוחה" אומרת  אוה מדז'יבוז'-לוי, מנכ"לית מוזיאון ישראל.

התערוכה פתוחה עד סוף מאי 2025

תערוכה ברכבת (צילום: ללא קרדיט)
תערוכה ברכבת (צילום: ללא קרדיט)


אנסמבל מצו מארח חברים קרובים ממקומות רחוקים. עונה רביעית

העונה הרביעית של סדרת הקונצרטים  "אנסמבל מצו מארח" חוזרת עם שש תוכניות חדשות בשיתוף פעולה עם מיטב המוסיקאים בישראל ובעולם. התוכניות מבטאות את הזרמים התרבותיים המגוונים באירופה במאות ה -17 וה- 18 וכל קונצרט יוקדש לארץ אחרת: גרמניה, אנגליה, צרפת, ספרד, פורטוגל וישראל.

הקונצרט הראשון יתקיים ב- 8 בנובמבר 2024, ויוקדש לפורטוגל ובו תתארח הצ'לנית הווירטואוזית דיאנה וינגרה לקונצרט שיכלול יצירות קאמריות וירטואוזיות לצ'לו לצד מוסיקה ווקאלית. הקונצרט יכלול יצירות מאת מלחינים פורטוגזים ואיטלקים  בהם: פרנצ'סקו סופריאני, פרנצ'סקו אנטוניו דה אלמיידה, גיובאני בוננצ'יני ועוד.

גרמניה תככב בקונצרט השני שיתקיים ב- 27 בדצמבר 2024, בשיתוף עם כנרת הבארוק ליליה סלבני והבסוניסט בני אגסי. בקונצרט יבצעו יצירות של מלחינים גרמניים כמו פטש, טלמן, הנדל ושוורצקופף. 

ב- 14 בפברואר 2025, יתקיים הקונצרט השלישי שיארח את זמרת הסופרן יעלה אביטל, זמר הקונטרה טנור דוד פלדמן ומוסיקאים נוספים שיקדישו את הקונצרט לספרד. בקונצרט ינגנו מוסיקה ספרדית מן הרנסנס, על התפתחותה והשפעתה על תרבויות שונות כמו תרבות הלדינו. יבצעו רומנסות משתי התרבויות, ווילנסיקוס, ריקודים כמו צ'קרס ופוליאב ועוד. 

בקונצרט הרביעי יחזור האנסמבל לישראל ויתקיים ב- 7 במרץ 2025, ויחבור לפסנתרן והמלחין יגאל מירטנבאום וביחד ייצרו חוויה מוסיקלית בין תחומית המשלבת בין ישן לחדש, כלים עתיקים ומוסיקה אלקטרונית, יצירות מופת מן העבר ומוזיקה בת זממנו. 

הקונצרט החמישי יתקיים ב- 16 במאי 2025 יעסוק באנגליה. נגן החליליות והטרברסו הוירטואוז אשלי סולומון יצטרף ליעלה אביטל ואנסמבל מצו בקונצרט של מיטב המלחינים האנגלים של הרנסנס המאוחר והבארוק. ויבצעו יצירות מאת דאולנד, פרסל, קרופט, גיבונס ועוד.  

נגן הצ'מבלו מיגל ז'לוטו והאנסמבל הווקאלי MISERELLI יחברו לאנסמבל מצו לקונצרט השישי שיוקדש לצרפת ויתקיים ב- 13 ביוני 2025. בקונצרט יבוצעו מבחר יצירות ווקאליות לצד מוסיקה אינסטרומנטלית של מיטב המלחינים הצרפתיים של התקופה כמו לולי, שרפנטייה, מונטקלייר ועוד. 

מנהלת אמנותית וחלילנית האנסמבל: דורט פלורנטין

8 בנובמבר 2024 ועד 13 ביוני 2025 
 https://did.li/apbOf

דיאלוג עם הזמן- איתי סיקולסקי (צילום: איתי סיקולסקי)
דיאלוג עם הזמן- איתי סיקולסקי (צילום: איתי סיקולסקי)

פסטיבל פסנתרים ה-11. תיאטרון ירושלים

במרכזו של פסטיבל פסנתרים האחד-עשר בתיאטרון ירושלים, ניצבת המוסיקה של המלחין הצרפתי קאמי סן סנס עם יצירות פרי עטו, תערוכה, הרצאות וסרטים על המלחין והפסנתרן, שנמנה עם האמנים המרתקים ביותר בתולדות המוסיקה המערבית. 

הפסטיבל יתקיים בתאריכים 12-14 בנובמבר בתיאטרון ירושלים  בהשתתפות פסנתרנים, זמרים, הרכבים קאמריים, הרכבי ג'אז ומגוון תזמורות. במרכזו השנה יעמדו חמשת הקונצ'רטים לפסנתר ולתזמורת של קמיל סן סנס. אבל לא רק יצירתו המוסיקלית של סן סנס חשובה, הוא נחשב לאחד האמנים הבולטים בתקופת משפט דרייפוס, נקט עמדה ברורה ובלתי פופולארית בעד דרייפוס ושילם מחיר כבד החל ברדיפה אנטישמית ועד בריחה לאלג'יר.

עוד בפסטיבל: הסימפוניה השלישית "סימפונית העוגב"; "קרנבל החיות"; "סימפונית המוות"; בחלק הקולנועי של הפסטיבל יוקרנו סרטים המשלבים בפס הקול שלהם  יצירות של סן סנס: "ברבור שחור", "ממלכת אור הירח" ו"פלורנס פוסטר ג'נקיס".

לצד סן סנס, הפסטיבל יציג יצירות שבהן הפסנתר הוא המרכז: הרכבי ג'אז, מוסיקת עולם, מוסיקה הערבית ומוסיקה הפופולרית בהם הפסנתרן, הזמר והיוצר יונתן רזאל, פסנתרן הג'אז ארי ערב מלווה בהרכב, טריו איתמר ארז, הגיטריסטית ליאת כהן והפסנתרן הצרפתי ג'ואן פרג'ו, זמרת השנסונים דבורה בנאסולי והפסנתרן יעקב מורבין, תזמורת פירקת אלנור ביחד עם הפסנתרן והמלחין גיל שוחט. יבוצעו גם יצירות ישראליות פרי עטם של פאול בן חיים, מרק לברי, אמנון וולמן, שיציג בבכורה "קונצ'רטו לפסנתר, טכנולוגיה ממוחשבת ותזמורת".

מנהל אמנותי: פרופ' מיכאל וולפה

דיאנה וינגרה (צילום: ללא קרדיט)
דיאנה וינגרה (צילום: ללא קרדיט)