1. ציפי שביט פוגשת את פרוקופייב

קלאסי

התזמורת הסימפונית ראשון לציון מעלה את 'פטר והזאב' בגרסה למבוגרים

מסע חייו יוצא הדופן של סרגיי פרוקופייב, בא לידי ביטוי בשלוש היצירות בקונצרט הקרוב של התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון. 'הפתיחה על נושאים עבריים' שחיבר בארה"ב, 'סימפוניה קלאסית' ו'פטר והזאב', בתרגומו של אלי ביז'אווי אותו תגיש ציפי שביט בלשון רעננה, מרמזת,  הפונה לרבדים נוספים מאלו המוכרים. פרוקופייב עזב את מולדתו בדיוק בשנת המהפכה, 1918 הוא התכוון לשהות בת כמה חדשים בחו"ל. אירועים פוליטיים שינו את תכניותיו. שהותו התארכה. תשע שנים מאוחר יותר קיים סיור הופעות בבריה"מ ולבסוף, שב למוסקבה  בשנת 1936, תקופה שבה החל הרודן סטאלין להאשים מלחינים ואמנים שיצירותיהם לא שירותו את המשטר. הוא נפטר שעות ספורות לפני מותו של סטאלין.

25.7 20:00 בבית האופרה בתל אביב, 28.7 20:00 ברחובות בית העם ו 29.7 בראשון לציון

ציפי שביט (צילום: איתן טל)
ציפי שביט (צילום: איתן טל)

2. תשוקתו הסודית של הרופא

תיאטרון

תיאטרון מלנקי מעלה את 'אמוק' על פי סטפן צוויג

ההצגה 'אמוק' שעולה בחודש יוני בתיאטרון מלנקי, היא דרמה פסיכולוגית המבוססת על  ספרו של סטפן צווייג, בבימויו של מיכאל טפליצקי ובתרגומו של רועי חן. 'אמוק' הוא סיפור על תשוקתו הסודית והאומללה של רופא, המוצב בארץ נידחת, לאישה מסתורית ויהירה המעבירה אותו על דעתו, משכיחה ממנו את כל כללי האתיקה וממלאה את נפשו ברגשי אשם עד שאינו יכול להכיל עוד. על סיפון ספינה, בחשכת הלילה, מתוודה הרופא הרדוף בפני המספר וחושף בפניו את סודו הכמוס ביותר. בימוי והמחזה מיכאל טפליצקי, תפאורה פולינה אדמוב מוזיקה יבגני לויטאס, כוריאוגרפיה לנה רוזנברג, תלבושות יהודית אהרון, תאורה מישה צ'רניבסקי, אינה מלקין, שחקנים: דודו ניב, אנה דוברוביצקי, אורי לבנון וקסניה מורוז.

23-24.7, 12:00, 20:00, תיאטרון מלנקי, חומה ומגדל 32, תל אביב, רכישת כרטיסים: https://2202.kartisim.co.il/announce/68089

מתוך ''אמוק'' (צילום: מארק צו)
מתוך ''אמוק'' (צילום: מארק צו)

3. על פוליאמורה כבר שמעתם?

תיאטרון

ירון ברובינסקי, ישי גולן, ענת מגן שבו ומעין וינשטוק מככבים ב'האבולוציה של המינים' 

קומדיה חדשה בתיאטרון חיפה, 'האבולוציה של המינים', עוסקת בפוליאמורה, מערכת יחסים רומנטית בין יותר משני אנשים בו זמנית. זוג נשוי מגלה באמצע החיים רעיון מהפכני המאפשר להם לאהוב פתוח. במקביל, בחורה רווקה מחליטה להביא ילד לעולם לבד, רגע לפני שיהיה מאוחר מדי. גבר מסתורי טוען שבעוד שלושים שנה אנשים מונוגאמיים יהיו זן נכחד ואנחנו נראה אותם רק במוזיאון. האם התאוריה והמציאות יכולים לחיות בשלום יחד? האם הם כבר מספיק מפותחים באבולוציה של המינים? מאת יורם זקס, בימוי אלון אופיר, תפאורה ניב מנור, תלבושות אורן דר, תאורה קרן גרנק, מוזיקה אבי גרייניק. בהשתתפות מעין וינשטוק, ישי גולן, ירון ברובינסקי, ענת מגן שבו.

20-22.7 20:30 בתיאטרון חיפה

''האבולוציה של המינים'' (צילום: אילן בשור)
''האבולוציה של המינים'' (צילום: אילן בשור)

4. אתונה ירושלים

מוזיקה

תזמורת ירושלים מזרח ומערב במופע משותף עם דימיטריס באסיס מיוון 

בעקבות הצלחת המופע באופרה הישראלית לפני שנתיים, חוזר כוכב הענק מיוון דימיטריס באסיס לשתף פעולה עם תזמורת ירושלים מזרח ומערב, במופע משותף בניצוחם של תום כהן ומתן יונה. באסיס יבצע להיטי ענק שזכו לגרסאות בעברית בעיבודים מיוחדים למופע, בהם 'אלינור', 'כמו שיכור', 'זה הזמן לסלוח', 'עיניך החומות' ועוד. לאורך כל המופע  משולבים שירים מסורתיים וברובם מתנגנים גם צלילי הבוזוקי. באסיס התגלה בגיל 20

והחל לשתף פעולה עם חריסטוס ניקולופולוס האגדי. הוא הפך לכוכב אחרי שביצע בסוף שנות ה-90 את השיר 'לחישות הלב', שהיה לפסקול סדרת טלוויזיה פופולרית. במהלך הקריירה שלו הופיע לצד גדולי זמרי יוון כמו חאריס אלקסיו, פסחאליס, טרזיס, ת'מיס אדמנדידיס, דימיטרה גאלאני ויורגוס דלאראס. 

19-27.7 ברחבי הארץ

תזמורת ירושלים (צילום: חיים יפים ברבלט)
תזמורת ירושלים (צילום: חיים יפים ברבלט)

5. הרצח שהסעיר את אנגליה

טלוויזיה

סדרת דרמה בריטית חדשה עולה ב'יס'

'רצח בחווה הלבנה', (White House Farm), היא סדרת פשע בריטית בת שישה חלקים המבוססת על אירועים אמתיים שהתרחשו באסקס באוגוסט 1985. חמישה מבני משפחת במבר-קאפל נורים למוות בחוות הבית הלבן. המשטרה, בראשות המפקח הראשי טאף ג'ונס (סטיבן גרהאם, ‘אימפריית הפשע’) וסגנו סטן ג'ונס (מארק אדי, ‘משחקי הכס’), נקראת לחקור את המקרה. בעת שהם חוקרים את הבן ג'רמי, (פרדי פוקס), עולה הטענה כי אחותו, שילה, שסבלה מסכיזופרניה, ירתה בהוריה ובתאומים שלה בזמן התקף פסיכוטי. אבל ככל שמעמיקה החקירה בפרשת הרצח המסעיר, מתגלה טוויסט שחושף סיפור מפתיע והרסני. צוות ההפקה דאג לא לצלם בלוקיישנים הקשורים למקרה האמיתי, למעט הסצנות בבית המשפט.

VOD YES החל מה-15.7

מתוך ''רצח בחווה הלבנה'' (צילום: באדיבות yes)
מתוך ''רצח בחווה הלבנה'' (צילום: באדיבות yes)

6. מופע רוק

תיאטרון

המחזמר המפתיע 'הדויג והאינץ העצבני' מגיע לישראל

'הדוויג והאינץ העצבני', מחזמר רוק מברודווי, שזכה בארבעה פרסי טוני, עולה לראשונה על הבמה בישראל, בשפה העברית ובביצוע להקה חיה. מאת ג׳ון קמרון מיטשל, מוזיקה ומילים סטיבן טראסק, תרגוםרועי דולב. בהשתתפות רועי דולב בתפקיד הדוויג, אביטל קגן בתפקיד יצחק + להקה חיה. זהו מופע חסר מעצורים המגולל את סיפורה של הדוויג, זמרת פאנק-רוק אשר נולדה במזרח ברלין הקומוניסטית בשם הנזל ונאלצה לעבור ניתוח לשינוי מין בשביל לברוח לאמריקה. הדוויג מספרת לקהל את מסע חייה החל מסיפורי הערש שאמה סיפרה לה בילדותה ועד עלייתה לישראל למופע בו הקהל צופה. הדוויג נותנת לקהל ערב מהנה ומרגש וכל הופעה שונה מהקודמת והקהל לוקח חלק וכך הדברים מתגלגלים לדיאלוג ולכיוונים נוספים.

15.7 20:30 היכל התרבות מודיעין, 28.7 20:30 אודיטוריום חיפה כרטיסים www.hedwig.co.il

מתוך ''הדוויג והאינץ' העצבני'' (צילום: דביר גיחז)
מתוך ''הדוויג והאינץ' העצבני'' (צילום: דביר גיחז)

7. מיליונרים ופיצוצים מסתוריים

טלוויזיה

'משימה מיוחדת' תעביר לכם כמה ימים חמים במיוחד

'משימה מיוחדת' סדרת אקשן הרפתקאות המבוססת על הסרט  Soldiers Of Fortune מ- 2012 בכיכובם של כריסטיאן סלייטר ושון בין, עולה לשידור בYes . הסדרה עוסקת בריגול בינלאומי וחבלה תאגידית על רקע המרוץ לחלל של עשירי המגזר הפרטי. לאחר התפוצצות לוויין רפואי ניסיוני, המיליארדר פיטר סוואן (ברנדן פרייזר, "המומיה") וארוסתו, ד"ר גרסיאלה דווילה (אלנה אניאה, "וונדר וומן"), פונים בבקשת עזרה לווינסנט קורבו (טום ולינג, "סמולוויל"), קצין מודיעין בעברו. קורבו מרכיב צוות של אנשי מקצוע מנוסים במטרה לחקור את הפיצוץ המסתורי. הצוות מבין ששילוב בין יריביו העסקיים של סוואן, פקידי ממשלות מושחתות וארגוני פשע הם העומדים מאחורי ההתקפה וכעת עליהם להחליט איך מתקדמים עם המידע החדש.

החל מה-20.7 yes VOD

מתוך ''משימה מיוחדת'' (צילום: באדיבות yes)
מתוך ''משימה מיוחדת'' (צילום: באדיבות yes)

8. בסמה מוצ'ו

מוזיקה

יסמין לוי, שלומי שבת וטריפונס יגיעו לפסטיבל הלאדינו בצפת 

פסטיבל הלאדינו השלישי בצפת יתקיים השנה במתכונת עשירה ורחבה הכוללת שורה ארוכה מאוד של מופעים ואמנים מובילים, בהם שלומי שבת, יסמין לוי, דיוויד ברוזה, שמעון פרנס, גלית גיאת, טריפונס, קובי זרקו, אורי בנאי, דיונוסיס, אהרון פררה, נדב שטיינברג, דגנית דדו, מוני ארמוזה, חיים קוזניץ, גל יוסטר עם הרכב קובני מיוחד ותזמורת מקאמת. הפסטיבל יימשך שלושה ימים בין התאריכים 20-22.7 ויציע עשרות מופעים מרשימים ברוח הלאדינו ובחיבור בין זמרי לאדינו מובילים לזמרים עכשוויים בשלוש במות שונות ברחבי העיר צפת. הפסטיבל יציע פעילות לכל המשפחה לאורך כל שעות היום, מופעים בשעות הערב והלילה, הרצאות, מוזיקה, קולינאריה, סיורים מודרכים ועוד. 

20-22.7, צפת, הכניסה ללא תשלום

יסמין לוי (צילום: כפיר זיו)
יסמין לוי (צילום: כפיר זיו)

9. אמריקה ומוצרט

קלאסי

התזמורת הפילהרמונית מעלה החודש שתי תוכניות נפלאות

מאסטרו להב שני, מנהל המוזיקלי של הפילהרמונית הישראלית, מנצח במהלך חודש יולי על שתי סדרות קונצרטים חגיגיות. סדרת הקונצרטים הראשונה החלה ב-4.7, עם תכנית שכולה יצירות אמריקאיות: ‘התקווה’ מאת וייל, ’פתיחה קובנית’ מאת גרשווין, ’נסיעה קצרה במכונית מהירה’ מאת אדמס, ‘רודאו’  ו’תרועה לאדם הפשוט’ מאת קופלנד, ‘אדג'יו לכלי קשת’ מאת ברבר ו’מחולות סימפוניים’ מתוך סיפור הפרברים מאת ברנשטין. בסדרת הקונצרטים השנייה יתארח הכנר יוליאן רחלין, מהכנרים הבולטים בימינו, בתכנית שכולה מוצרט: קונצ'רטו לפסנתר מס' 27 עם להב שני ליד הפסנתר, קונצ'רטו לכינור מס' 3 וסימפוניה מס' 41 (‘יופיטר’).

תוכנית ראשונה היום בשעה 14:00 בהיכל התרבות בתל אביב // תוכנית שנייה: 14.7 20:00, אודיטוריום חיפה, 16.7 14:00, קונצרט מוסבר עם פרופ' עודד זהבי, היכל התרבות תל אביב, 18.7 21:00, 19.7 19:00, היכל התרבות תל אביב, 21.7 20:00 תיאטרון ירושלים

להב שני (צילום: מרקו בורגרייב)
להב שני (צילום: מרקו בורגרייב)

10. בגליל בתל חי

מוזיקה

יהודה פוליקר מגיע לפסטיבל 'לא בשמים'

פסטיבל "לא בשמים", הפסטיבל המצליח כבר 22 שנה, מתקיים ביוזמת המועצה האזורית גליל עליון , במכללת תל חי. השנה יגיעו להופיע במסגרת אירועי הפסטיבל אביתר בנאי שיארח את אמיר דדון ביקב יראון (20.7 21:00), ויהודה פוליקר יופיע בחצר תל חי  (21.7 ב 21:30). עוד מופעים מעניינים, ציפי גון-גרוס תנחה מופע עם יורם רותם ודלית עופר לכבוד חגיגות 40 שנה ל'ארבע אחר הצהרים' (22.7 11:00), 'נשים שרות רחל', מופע בהשתתפות איה כורם, אנה שפיץ, מוקי צור ועידן טולדנו (21.7 13:00) ומקהלת הגליל העליון תשיר משירי העמק (21.7 17:00).

20-22.7 לפרטים מלאים וכרטיסים 04-6816640, www.lo-bashamayim.org.il

יהודה פוליקר (צילום: שלומי פינטו)
יהודה פוליקר (צילום: שלומי פינטו)