1. רגע לפני יום כיפור

מוזיקה

דודו פישר יתארח במופע מיוחד של "הטיש הגדול"

"טיש בתשרי", מופע מסורתי של "הטיש הגדול" של משה להב, שיסד את המופע והתופעה, מתקיים מדי שנה בערב שלפני יום הכיפורים. המופע נושא אופי מיוחד של קדושה וחגיגיות ולהב בוחר את הרפרטואר ואת האמנים המתארחים כך שיתאימו לחגיגיות ויביאו עמם ערך מוסף הייחודי לערב זה. האורח השנה הוא החזן הזמר והשחקן דודו פישר, שישיר מבחר משיריו המוכרים. למופע של הטיש אין מבנה קבוע ולא סט שירים מוכן, הכל משתנה בהתאמה לאווירת הערב ולכן כל מופע שונה זה מזה. מאות אלפי ישראלים כבר נשבו בקסם המופע והשירים, הביצוע, התעלות הרוח, ותחושת ה-"ביחד" והם שבים פעם אחר פעם לכל הופעה.

ב-14.9, פתיחת דלתות 20:00, 22:00 תחילת מופע | מועדון הגריי - החרושת 2, יהוד

משה להב ודודו פישר (צילום: ז'ראר אלון,אור טל)
משה להב ודודו פישר (צילום: ז'ראר אלון,אור טל)

2. במקום בית ספר

ילדים

התיאטרון לילדים ולנוער באר שבע חוגג סוכות בפסטיבל

פסטיבל הצגות לילדים של התיאטרון לילדים ולנוער באר שבע יתקיים במהלך שלושה ימים בחג הסוכות. בין ההצגות שישתתפו השנה בפסטיבל: ‘רק צרות’, עיבוד לספרו של עוזי בן כנען; ‘כלב חתולה ואיש’ המבוססת על סיפרו של יוסי אבולעפיה; "אל הירח ובחזרה", הפקת מקור של התיאטרון; "קרקס החנונים"; "אלה חוקרת הים". בנוסף, תעלה הפקת מקור של התיאטרון "טיול לכוכב הגבינה" בשפה הערבית. לצד ההצגות יתקיימו בפסטיבל גם הפעלות לכל המשפחה וסדנאות יצירה ללא תשלום. לילדים בגילאי 3-11.

22-24.9 מרכז הצעירים, באר שבע | לפרטים וכרטיסים טלפון: 08-6783891, 052-6053921

כלב, חתולה ואיש (צילום: מעיין קאופמן)
כלב, חתולה ואיש (צילום: מעיין קאופמן)

3.  חוזרות למרכז הבמה

טלוויזיה

להקת בנות מהעבר חוזרת לבמה בסדרה חדשה ומצחיקה

ביזי פיליפס (קוגר טאון), רנה אליס גולדסברי (האשה הטובה), פאולה פל (סטרדיי נייט לייב) והזמרת שרה ברייליס, מככבות בקומדיה חדשה. הסדרה מבית היוצר של טינה פיי ומרדית" סקארדינו מספרת על זמרות מלהקת עבר שהיתה להיט בשנות ה-90. אבל מאז דון, שנחשבה למגניבה, הפכה לאמא חרדתית, גלוריה היא רופאת שיניים גרושה, ויקי המוכשרת הפכה למשפיענית רשת, סאמר, החברה הלוהטת, נישאה לאהוב נעוריה ואשלי נהרגה בתאונה מוזרה. כשהן בשנות הארבעים לחייהן, מסמפל ראפר מפורסם אחד מלהיטי העבר הגדולים והן חוזרות לאור הזרקורים. הפעם הן מתעקשות לכבוש את הבמה מחדש. לאורך הסדרה יצטרפו אליהן אורחים בהם ונסה וויליאמס, ג"ימי פאלון, וטינה פיי כדולי פארטון.

בנות לנצח |  yes VOD, yes TV COMEDY

מתוך ''בנות לנצח'' (צילום: באדיבות yes)
מתוך ''בנות לנצח'' (צילום: באדיבות yes)

4. האשה הטובה

קולנוע

ג"ולייט בינוש מגלה את תנועת שחרור האישה בסרט חדש

ג"ולייט בינוש מככבת בסרט צרפתי חדש "איך להיות אשה טובה". פולט ובעלה מנהלים מזה שנים בית ספר באלזס, שייעודו להכשיר צעירות בנות עשרה להיות עקרות בית למופת. אחרי שהבעל מת לפתע, פולט מגלה שבית הספר עומד לפשוט את הרגל והיא חייבת להציל את העסק. השנה היא 1968 ובצרפת פורצות מהומות שגורמות לפולט ולסטודנטיות שלה לבחון מחדש את השקפת עולמן. קומדיה סאטירית, על שמרנות, קודים מיושנים ושחרור האישה. סיפור אוניברסלי על אחוות נשים ושיווין בין המינים. הסרט בימויו של מרטין פרובו מועמד לשלושה פרסי סזאר. לצד בינוש מככבים בסרט יולנד מורו, נעמי לבובסקי ואדואר באר.

החל מה-9.9 בסינמטק תל אביב, קולנוע כוכב רמת השרון ובכל רחבי הארץ

מתוך ''איך להיות אישה טובה'' (צילום: באדיבות קולנוע חדש)
מתוך ''איך להיות אישה טובה'' (צילום: באדיבות קולנוע חדש)

5. זה הזמן

לכל המשפחה

בואו ללמוד איך מכינים קפסולת זמן למשפחה שלכם

לכבוד ראש השנה תשפ"ב, תתקיים במוזיאון נחום גוטמן לאמנות, סדנת יצירה מיוחדת לילדים ובני משפחותיהם, במסגרתה יכינו "קפסולת זמן". הסדנא החווייתית והמגבשת מתחילה ביצירת קופסה מעוצבת המייצגת את בני המשפחה וכוללת ציורים, סיפורים והחלטות לשנה החדשה. את הקופסה תחביא כל משפחה בביתה ותקבע מועד פתיחה חגיגי בה תיפתח ו-"תחזיר את בני המשפחה אחורה בזמן". הפעילות מתאימה  לגילאי 6 – 12.

8.9 משעה 11:00-13:00 | מוזיאון נחום גוטמן לאמנות, שמעון רוקח 21 נווה צדק ת"א | 03-5161970

איור של נחום גוטמן (צילום: יח''צ)
איור של נחום גוטמן (צילום: יח''צ)

6. כולנו חייזרים

טלוויזיה

אלן טודיק הוא חייזר שנשלח כדי להשמיד את בני האדם בקומדיה החדשה "תושב חוץ"

"תושב חוץ" (Resident Alien) דרמת מדע בדיוני קומית חדשה של רשת Sci-fi המבוססת על סדרת חוברות הקומיקס באותו השם. את הסדרה יצר כריס שרידן (‘איש משפחה’) ומובילים אותה אלן טודיק (‘פיירפליי’, ‘בית הבובות’), קורי ריינולדס (‘המפענחת’), אליס ווטרלאנד (‘עמק הסיליקון’) ושרה טומקו (‘עד עצם היום הזה’). לאחר שהתרסק על כדור הארץ, חייזר (טודיק) שנשלח כדי להשמיד את המין האנושי הורג רופא בחופשה וגונב את זהותו. הוא מתבקש לבצע נתיחה בגופתו של רופא העיירה, לאחר שמת בנסיבות מסתוריות, ונאבק בדילמה המוסרית בעודו מתמודד עם ילד בן תשע שרואה אותו בדמותו החייזרית. עוד משתתפים בסדרה ג"נה לאמיה (‘אוז’), בן קוטון, דיאנה באנג (‘הריאיון’) ומנדל מוהאן.

החל מ 5.9 ימי ראשון ב-22:00 ב-HOT HBO וכל הפרקים ב-HOT VOD וב-NEXT TV, וגם בסלקום TV וב-yes

מתוך ''תושב חוץ'' (צילום: באדיבות yes)
מתוך ''תושב חוץ'' (צילום: באדיבות yes)

7. דקה דאנס באופרה

מחול

אוהד נהרין וחברי להקת בת שבע חוזרים אם מופע חדש של "דקהדאנס"

עונת המופעים של להקת מחול בת-שבע תפתח עם שני מופעים חגיגיים של  דקהדאנס 21# מאת אוהד נהרין בביצוע אנסמבל בת-שבע – הלהקה הצעירה. היצירה כוללת בכורה ל"זורן" – יצירה קצרה למוזיקה מקורית של ג"ון זורן שיצר נהרין עם סטודנטים מג"וליארד. במהלך העונה תעלה בכורה עולמית מאת הכוריאוגרפים והרקדנים בובי ג׳ין סמית ואור מאיר שרייבר, "Summer Snow" מאת הכוריאוגרפית אלה רוטשילד, ועוד. לאורך השנים נהרין והרקדנים חוזרים שוב ושוב ל"דקהדאנס" כבחקירה עיקשת, וחוגגים את המנעד היצירתי העשיר של הלהקה. דקהדאנס 21# כוללת בכורה ל"זורן", יצירה קצרה למוזיקה מקורית של ג"ון זורן שיצר נהרין עם סטודנטים מג"וליארד.

9.9, 21:00, 10.9 14:00 | המשכן לאמנויות הבמה, האופרה, תל אביב

מתוך המופע ''דקהדאנס'' (צילום: אסקף)
מתוך המופע ''דקהדאנס'' (צילום: אסקף)

8. חלון אל הים התיכון

צילום

תערוכת ענק של צילומים מארצות האזור נפתחה במוז"א

מוז"א – מוזיאון ארץ־ישראל, תל אביב, מציג לראשונה את הפוטומנטה – תערוכת צילום רחבת היקף, שתערך מעתה אחת לחמש שנים, ואשר מציגה מבטים שונים מארצות הים התיכון. התערוכה, הכוללת עשרות משתתפים ממדינות רבות, משמשת כגשר על פני ימים ועמים, גבולות ומחלוקות פוליטיות, ויוצרת אופק שבו הצילום משמש כמפגש מנטלי, אמנותי ונרטיבי להכרת האחר הקרוב. אתרי התערוכה, המוצגת ברחבי המוזיאון – בגלריות, בביתנים השונים ובגן הארכאולוגי, משמשים למבקרים בה כערי נמל וסדרות התצלומים המוצגות בתערוכה משתלבות עם האוצרות הארכיאולוגים וההיסטוריים של המוזיאון. התמה שנבחרה לפונומנטה הראשונה היא ריתמוס (מקצב) המתייחס למשקל ולקצב במוזיקה, בשירה ובתנועה. בתערוכה משתתפים יוצרים מ־16 מדינות בים התיכון ומוצגים בה כ־300 צילומים ו־13 עבודות וידאו (סאונד). אוצר גיא רז.

פתיחה ב-21.9 | www.eretzmuseum.org.il

מתוך ''חלון לים התיכון'' (צילום: יורם קופרמינץ)
מתוך ''חלון לים התיכון'' (צילום: יורם קופרמינץ)

9. הכנה לחיים

תיאטרון

אורי לנקינסקי מעלה מופע-שיעור בפסטיבל עכו

אורי לנקינסקי היא רקדנית יוצרת ועיתונאית שמשלבת את השפה התנועתית עם השפה הכתובה. היא נולדה בקנדה וגדלה בארצות הברית, רקדה עם יוצרים עצמאים ולהקות בניו יורק ועברה לתל אביב ב2007. פה היא החלה לרקוד ביצירות של אריאל כהן, אמיר קולבן, נעה שדור, עידן יואב, האופרה הישראלית ועוד. היא יצרה ויוצרת עבודות ומשתתפת קבוע בפסטיבלים רבים כרקדנית וכוריאוגרפית. בפסטיבל עכו הבינלאומי לתיאטרון אחר 2021, שיתקיים בחול המועד סוכות, היא מעלה מופע שיעור פרפורמטיבי "קורס 51; חדר לידה", מופע המבוסס על שיעורי הכנה ללידה עם דגש על השילייה האנושית, איבר חד-פעמי מלא קסם ומסתורין. המופע בשפה האנגלית.

הצגת טרום בכורה ב-20.9 בשעה 11:00 |  21.9 20:00, 22.9 10:00, 14:00, 18:00 | 23.9 ב-10:00, 18:00

מתוך המופע ''הכנה לחיים'' (צילום: אפרת מזור)
מתוך המופע ''הכנה לחיים'' (צילום: אפרת מזור)

10. בעקבות אינגמר ברגמן

טלוויזיה

חגי לוי עיבד וביים את "תמונות מחיי נישואין" עבור HBO

"תמונות מחיי נישואין", עיבוד ליצירתו האלמותית של אינגמר ברגמן משנות ה-70, היא סדרה הבודקת את התפוררות הנישואין של זוג על פני עשור. את העיבוד, בכיכובם של ג"סיקה צ"סטיין ואוסקר אייזק, כתב לא אחר מאשר חגי לוי שגם ביים את הסדרה, ושיתף פעולה בהפקתה של HBO העיבוד של לוי בדומה למקור מפרק ובוחן מחדש את הרעיונות היסודיים של אהבה, שנאה, רצון, מונוגמיה, נישואין וגירושין דרך עדשתם של זוג אמריקני. בראיון אודות הסדרה אמר לוי שזוהי הסדרה שהכי השפיעה על חייו. "לקח לי הרבה שנים להעז ולהיענות לפנייתם של משפחת ברגמן ולעבד מחדש את היצירה הזו".

החל מה-13.9 ב-yes VOD וב-5.10 בימי ג" בשעה 21:45 ב-yes TV DRAMA ו-STINGTV

מתוך ''תמונות מחיי הנישואין'' (צילום: באדיבות yes,HBO)
מתוך ''תמונות מחיי הנישואין'' (צילום: באדיבות yes,HBO)