1. עכשיו זה מרגיש נכון

מוזיקה

נטע ברזילי מציגה מופע להקה חדש ומארחת את טונה

לאחר שלוש שנים של הופעות מסביב לעולם, שירים שכיכבו במצעדים הגדולים בארץ ובחו״ל, שבירת שיאים עם מאות מיליוני צפיות והשמעות, יותר ממיליון מנויים ביוטיוב וחתימה בחברת התקליטים Disney Music S-curve , נטע ברזילי מביאה הביתה בפעם הראשונה מופע להקה חדש. המופע, שעלה לראשונה בארה״ב, כולל את הלהיטים: ‘באסה סבבה’, ‘אפס מאמץ ‘CEO’, ועוד הפתעות וביצועים שאף פעם לא נשמעו, כמו גם מופע ויזואלי כמו שרק נטע יודעת לעשות. משתתפים: אבשלום אריאל – ניהול אמנותי, הפקה מוזיקלית, נדב לוזיה – ניהול מוזיקלי, הפקה מוזיקלית, תופים, גיא מוזס – הפקה מוזיקלית, גיטרה, קלידים, ניצן אייזנברג – בס, איל תלמודי – סקסופון, ארד ייני – חצוצרה, אביטל סגל – סקסופון, ברברה יבלב – סקסופון.

19.2 פתיחת דלתות 20:30, תחילת מופע 21:30. האנגר 11, נמל תל אביב 

נטע ברזילי (צילום: ערן לוי)
נטע ברזילי (צילום: ערן לוי)

2. יש תרבות בירושלים

פסטיבל

אירועי 'שאון חורף' חוזרים לרחובות הבירה

פסטיבל 'שאון חורף' 2022, יכלול למעלה מ-120 אירועי מוזיקה ואמנות מגוונים בהשתתפות מאות יוצרים שיהפכו למשך ארבעה ערבים את הרחובות, העסקים וחלונות הראווה בעיר לחללי תצוגה ובמות למגוון  הופעות, סדנאות, ארט, מיצגים, הרצאות, מחול, פרפורמנס, ויז'ואל, תקלוטים ועוד. תושבי ירושלים והמבקרים בה מוזמנים לשוטט בסמטאות, ברחובות ובעסקים ולגלותם מזווית חדשה ואחרת. בערב הפתיחה (21.2), יארח סער גמזו את רביד פלוטניק,  טדי נגוסה, השם החם של ההיפ-הופ הישראלי, קרנבל ברזילאי עם אנדרזה או פנדיירו, סיור אמנות לילי, הופעות של תמר אפק, שמאן שמאן ודניאלה תורג'מן, הקרנה אינטראקטיבית על בניינים, הרצאות, יוגה, מחול היפ-הופ, תערוכת פיסול זוגית בינלאומית והפתעות נוספות.

האירועים יחלו מהשעה 20:00 בימי שני 21. 2 ברחוב שושן; 28.0 ברחובות בצלאל-שץ 7.3 ברחוב הלל; 14.3 רחוב בן שטח. לפרטים נוספים באתר: https://shaon-horef.co.il/

פסטיבל שאון חורף (צילום: מקסים דינשטיין)
פסטיבל שאון חורף (צילום: מקסים דינשטיין)

3. שעת משחק

תערוכה

המעצבים עדי עזר ויותם שפרוני מזמינים מבקרים בכל הגילאים לשאול ולהתנסות 

גלריית החווה בחולון תציג במסגרת העונה הישראלית לעיצוב את התערוכה 'בוגר מאוד' של זוג המעצבים עדי עזר ויותם שפרוני מ-Studio Knob. בין חלקי רהיטים שהפכו לסוסי נדנדה דוהרים, גליוטינות עשויות מראה, חבלים מאירים, איורים תלת ממדיים ויצורי נגינה פלאיים, מציגים השניים את העיצוב כמהלך פתוח של שאילה והתנסות, שמוסיף פליאה אל חיי היום יום. מאז הקימו את הסטודיו יוצרים עזר ושפרוני פריטי עיצוב, ריהוט ותאורה ייחודיים. במרכז תפיסת עולמם ניצבים יחד המשחקיות והאלתור. כל חפץ שנוצר בסטודיו משולב בסיפור - אמיתי או אגדה, זיכרון אישי או אקטואליה, ובעיקר – סיפורים של חפצים המתעוררים לחיים. אוצרת תום כהן.

אירוע פתיחה מחר בשעה 10:00, גלריה החווה, רחוב הנחושת 1, א.ת. חולון הכניסה חינם

סטודיו נוב - ''סוס נדנדה'' (צילום: עדי עזר)
סטודיו נוב - ''סוס נדנדה'' (צילום: עדי עזר)

4. מרתה והמאסטרו 

קלאסי

זובין מהטה חוזר לפילהרמונית ומארח את הפסנתרנית הנפלאה מרתה ארגריץ'

הפילהרמונית הישראלית נרגשת לקראת ביקורו הקרוב של מאסטרו זובין מהטה שינצח על שלוש תכניות שונות של קונצרטים במהלך החודשים פברואר מרץ. בקונצרט הראשון ינצח זובין מהטה על התזמורת יחד עם הפסנתרנית מרתה ארגריץ’, אחת מווירטואוזיות הפסנתר הגדולות של זמננו. בתוכנית קונצ'רטו לפסנתר מס' 2 מאת בטהובן וסימפוניה מס' 9 מאת ברוקנר. הקונצרט יוקדש לזכרה של פנינה זלצמן לציון 100 שנה להולדתה וייערך במסגרת חגיגות ה-85 של הפילהרמונית הישראלית. בתוכנית השנייה ינצח מאסטרו מהטה על האופרה 'טוסקה' מאת פוצ'יני בביצוע קונצרטי. בקונצרט ישתתפו המקהלה הישראלית ע”ש גארי ברתיני, בהדרכת רונן בורשבסקי ומקהלת אנקור ע”ש יהושע טוטנאור שליד האקדמיה למוזיקה ולמחול בירושלים בהדרכת דפנה בן-יוחנן. 

זובין מהטה, מנצח מרתה ארגריץ', פסנתר, 21.2, 20:00 היכל התרבות ע"ש צ'רלס ברונפמן, תל אביב

זובין מהטה (צילום: שי סקיף)
זובין מהטה (צילום: שי סקיף)

5. ציפורים נודדות

ילדים

התזמורת הקאמרית הישראלית בקונצרט לילדים על פי שלומית כהן-אסיף

מזג האוויר התבלבל ולחסידה ששמה צִפּוֹר אין לאן לנדוד השנה. האם תצליח לרפא את הנזקים שהסב האדם לאקלים? היעלה בידיה לתקן את הקלקולים בעונות השנה? בקונצרט 'ציפור לאן את נוסעת?' מגישים המוזיקאים, הרקדנים והשחקנים לתזמורת ולרני גולן בקונצרט תיאטרלי קצבי וסוחף הבנוי משירים פרי עטה של המשוררת שלומית כהן-אסיף. טקסט: שלומית כהן-אסיף, מוזיקה רני גולן, בימוי שראל פיטרמן, מנצחת סיוון אלבו בן-חור, רני גולן פסנתר ושירה. עוד משתתפים: עדי עזרא, עינת אזולאי ומיכל גיא. 

ה-19.2 10:30 ו-12:00, מוזיאון תל אביב לאמנות כרטיסים: 03-5188845 שלוחה מס' 1 / 2 

''ציפור, לאן את נוסעת?'' (צילום: שולי ווטרמן)
''ציפור, לאן את נוסעת?'' (צילום: שולי ווטרמן)

6. לא בלי משפחתי

קולנוע

הסרט 'לאן את הולכת אאידה' משלב את הסיפור האיי בסיפור ההיסטורי של המלחמה בבוסניה

אאידה עובדת כמתורגמנית בשירות האו״ם בעיירה הקטנה סרברניצה. בשיאה של המלחמה בבוסניה, כשהצבא הסרבי כובש את המקום, משפחתה היא חלק מאלפי מבקשי המקלט שצובאים על שערי מחנה האו"ם. אאידה תעשה הכל כדי להציל את בעלה וילדיה, בעוד מהלכי הכוחות הצבאיים הולכים ומסתבכים. סרט עוצר נשימה המחבר בצורה יוצאת דופן בין הסיפור האישי לסיפור ההיסטורי. בימוי ותסריט יסמילה זבניץ', שחקנים: יאסנה דוריצ'יץ', איזודין באירוביץ', בוריס לר, דינו באירוביץ', בוריס איסקוביץ'. הסרט זכה לביקורות מהללות, קיבל פרסים רבים בהם פרס האקדמיה האירופית לקולנוע והיה מועמד לאוסקר בשנה שעברה.

החל מה-24.2 בסינמטק תל אביב ובבתי הקולנוע ברחבי הארץ

מתוך ''אאידה'' (צילום: באדיבות סרטי נחשון)
מתוך ''אאידה'' (צילום: באדיבות סרטי נחשון)

7. חייזר בעולם אפוקליפטי

מחול

מיה שטרן ותומר שרעבי מעלים את 'אופיום' בבכורה

ביצירה Opium המועלית בבכורה עוסקים מיה שטרן ותומר שרעבי במוטיב הסיזיפי המייאש ובתחושה של נוכחות מועצמת וחסרת פרופורציות אנושיות. נוכחות שלעיתים מוצאת דימויים של ציפור פרה היסטורית או חייזר בעולם אפוקליפטי. השנים עובדים יחד למעלה משני עשורים השתתפו בפסטיבלים בארץ ובחו"ל, זכו בפרס משרד התרבות ליוצרים צעירים 2007 ובתחרויות שונות. ביצירותיהם חוקרים השניים את החיבור העמוק בין שני גופים, שלעתים מאבדים את זהותם האישית והופכים לישות חדשה ומקורית. החיבור בין השניים מייצר אינטימיות וכנות שרק עבודה מרובת השנים יכולה לייצר.

23.2, 19:30 תיאטרון תמונע, שונצינו 8 תל אביב לכרטיסים: https://www.tmu-na.org.il/

מתוך ''אופיום'' (צילום: אבי גולרן)
מתוך ''אופיום'' (צילום: אבי גולרן)

8. זרקור ליצירה המקומית

אמנות

מוזיאון תל אביב פותח את אירועי שנת ה-90 עם תצוגת הקבע החדשה של האוסף הישראלי

התערוכה 'דמיון חומרי' נפרשת על פני שלושה חללי תצוגה וכוללת מעל  120 יצירות של מיטב האמניות והאמנים - חלקן מוכרות וידועות וחלקן מוצגות  לראשונה בפני הציבור. בחלל המרכזי  תיפתח לראשונה גלריה לתערוכות יחיד מתחלפות של אמנות ישראלית מאוסף המוזיאון ומחוצה לו. תצוגת האוסף החדשה, נפרדת מהסיפור הכרונולוגי הקנוני של אמנות ישראל, המעוגן בסיפור הלאומי. התערוכה מאורגנת על פי עקרונות המכנסים יחד אמנות, מדע ופילוסופיה, ובוחנים את התנאים התרבותיים המקומיים. היא מזמנת מבט ער על האמנות שנוצרה כאן מראשית המאה הקודמת ועד היום. מפנה זרקור לתקופות שונות, מאירה אזורים נשכחים ומודחקים ומציעה לקהל הרחב התבוננות מחודשת בסיפורה של האמנות המקומית. אוצרת: דלית מתתיהו. עוזרי אוצרת: טל ברויטמן, עדי גרוס, עדי דהן.

''נערה בצהוב'', 1925 (צילום: ציונה תג'ר)
''נערה בצהוב'', 1925 (צילום: ציונה תג'ר)

9. מנגינת הנילוס

מוזיקה

התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד מציגה מחווה למוזיקה המצרית

התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד בקונצרט מחווה לגדולי המוזיקאים המצריים, שעיצבו את פניה של המוזיקה הערבית האמנותית במאה העשרים - מוחמד עבד אל-ואהב, עבד אל-חלים חאפז, אום כולתום, וודיע אלסאפי, פיירוז ועוד. בקונצרט, בניצוחו ובניהולו המוזיקלי של פרופ' תייסיר אליאס – תבצע התזמורת יצירות של המוזיקאים המצריים בשילוב קטעי אלתור, שירת סולנים ושירת מקהלה. משתתפים: לובנה סלאמה - התפרסמה בארץ ובעולם בביצועיה הוירטואוזיים לשיריה של אום כולתום, אבי כהן - זמר ופייטן שלמד שירה ערבית קלאסית וידוע בביצועיו לשירת עבד אל-ואהב ומקהלת אל כרואן (Alkaroan), מכפר אעבלין שבגליל, בניצוחו ובניהולו של נביה עואד - משלבת מוזיקאים מדתות שונות ופועלת מתוך שליחות להפוך את המוזיקה לתפילת הלבבות. 

27-28.2 20:30, המשכן לאמנויות הבמה, אשדוד // 28.2, 20:30, המשכן לאמנויות הבמה, אשדוד. לקונצרטים נוספים וכרטיסים 
073-759-9931 או 5994*. לפרטים נוספים באתר: https://www.andalusit.co.il

לובנה סלאמה (צילום: מסד)
לובנה סלאמה (צילום: מסד)

10. היהודים חוזרים

טלוויזיה

ישו, שמשון הגיבור, אברהם שטרן ודוד לוי מצטרפים לעונה החדשה של 'היהודים באים'

מוני מושונוב, יעל שרוני, יוסי מרשק, יניב ביטון, עידו מוסרי, מעיין בלום ושירה נאור חוזרים להצחיק ולהכאיב בעונה החדשה של 'היהודים באים'. אחרי ששחטו כל פרה קדושה וסירבו להיות צמחונים (או טבעונים), אחרי סערת הרגשות, ההפגנות, המחאות, העצומות, הטוקבקים והדיונים בכנסת, מצטרפות בעונה החמישית דמויות חדשות, בהן שמשון הגיבור, ישו והמלכה עתליה, כמו גם מפקד ארגון לח"י אברהם (יאיר) שטרן, רות דיין והשר לשעבר דוד לוי. לצד אלו יחזרו למסך משה רבנו, שלמה המלך, דוד בן גוריון, יצחק רבין, יצחק שמיר ורפול. העונה החדשה תכלול גם פרק שיתמקד במלחמות היהודים והפיצול בין ישראל ליהודה שיוצג באור חדש. יוצרים אסף בייזר, נטלי מרכוס ויואב גרוס במאי קובי חביה.

26.2, 21:15, כאן 11

מוני מושונוב (צילום: מיכל אפרתי)
מוני מושונוב (צילום: מיכל אפרתי)