כתבת "מעריב", רותי זוארץ, מוציאה בימים אלו את ספר השירה השלישי שלה וספרה הרביעי בסך הכל - "רותילנד". בראיון היא מספרת על התשוקה לכתיבה ועל חייה האישיים.

"הספר הוא ספר רביעי – כתבתי ב-2008 את אכולות , הרומן הפסיכולוגי האפל – אחרי זה ארבע שנים אני לא כתבתי כלום בגלל ההדים של הספר היו חזקים. הייתי כמו מתה חייה. הייתי בהלם לא ציפיתי שיגישו אותי לספיר – לא ציפיתי שיצטטו מהספר באתר פסיכולוגים פתאום זה וואו כזה – ושתקתי פשוט לא כתבתי. ואז פתאום התחלתי לכתוב מתוך שינה שירים. זה נמצא שם בך. ואני כל הזמן מתאבקת עם עצמי – להתעורר בארבע בחמש כותבת. יש ימים שאני מתעוררת באמצע הלילה. עכשיו אני מאוד רוצה שילחינו את השירים – כי אני גם לומדת פסנתר – אני שומעת את השירים הם מדברים אליי. זה קורץ לי כל הזמן – העולם קורץ לי לכתוב עליו – כל דבר יכול להיות שיר", מספרת זוארץ. 

על החיבור האישי לכתיבה היא מרחיבה: "היה לי גם מופע בצוותא ובפסטיבל הסרטים בחיפה – הייתה לי מכונת כתיבה – ואנשים קראו והתחברו – אני כותבת נורא מהר ומרגישה את העולם מאוד מהר. אני קמה בבוקר והפחד הראשון שלי שלא יהיה לי שיר וזה משגע אותי. אבל הם באים – הם גמדים טובים שמנחים אותי. הם ממש מדריכים. אני יודעת שהקולות שאני אומרת לעצמי ״המפקדת רותי משגיחה על הילדה רותי הקטנה״... אני כותבת המון ולפעמים בא לי פשוט שהכתיבה תניח לי – אבל כשהיא לא שם זה גם מפחיד – כאילו היא עזבה אותי. אני בת 50 ואין לי משפחה, ואמא שלי כל הזמן רוצה נכד – ועכשיו היא יודעת שאלה הילדים שלי. לא יודעת איך לקרוא להם אבל זה אני זה מי שאני. במופעים או במופעי תרבות אני נורא נהנית, אני לא יכולה שלא לכתוב – זה ישר משליך עליי מוזה. לכתוב זה לתת לעולם". 

"הספר ״רותילנד״ - קראתי לו ככה כי אני גרה לבד, אני רוב היום לבד – ויצרתי עולם שהוא של עצמי – יש לי מוטיבים של עצמי, וכל מיני צחוקים ביני לבין עצמי – אני במה, אני גרה בתוך ספארי שיש בו חיות רותי. האמת היא, להגיד לך, לא קראתי אותו – פשוט כתבתי – קשה לי מאוד לקרוא שירים שלי. אני לא משכתבת, מה שיוצא יוצא – הדבר הכי טוב לשיר זה הטיוטה הראשונה שלו. איך שהוא מגיע ככה הוא שלם – כמו תינוק. הספר מוקדש לרון אייזיקסון, הוא מרצה לקבלה יהודית בבר אילן הוא משורר בעצמו, והוא תמיד היה שם בשבילי ותמיד העיר לי כמה אני נהדרת – והביטחון העצמי שלי בקנטים. וכל הזמן אמר לי ובאמת התכוון לזה ומסייע", הוסיפה.