הסופרת והעיתונאית לשעבר דליה יאירי הלכה לעולמה בסוף השבוע האחרון בגיל 87. יאירי הייתה מהמגישות הבולטות של קול ישראל והגישה ברשת ב׳ את ״יומן הבוקר״ ובמשך כעשור הגישה את התוכנית ״עניין אחר״.

יאירי נולדה בתל אביב בשנת 1936, והיא למדה סוציולוגיה באוניברסיטה העברית בירושלים. שנות ה-60 החלה לעבוד ברשות השידור במערך האקטואליה. היא עבדה בקול ישראל והגישה את התוכנית "הכל דיבורים" עם רזי ברקאי. באמצע שנות ה-70 נהרג בן זוגה הראשון של יאירי, אלוף-משנה עוזי יאירי, בעת פריצת מחבלים למלון סבוי בתל אביב. בסוף אותו עשור נישאה בשנית לערן דולב. בשנות ה-80 נסעה להשתלמות בארצות הברית ועם שובה ארצה מונתה לעורכת ראשית ומגישה של יומן השבוע וכן הגישה תוכניות אקטואליה בקול ישראל, הגישה ברשת ב' את "יומן הבוקר" ובמשך כעשור הגישה את התוכנית "עניין אחר". לצד הטיפול בנושאים פוליטיים שוטפים, התאפיינה תוכניתה בעיסוק בנושאים חברתיים, ונשאה את דגל המאבק בתאונות הדרכים ובתופעת האלימות נגד נשים.

דליה יאירי (צילום: צילום מסך יוטיוב)
דליה יאירי (צילום: צילום מסך יוטיוב)

את ספרה הראשון, "אמא של חייל", פרסמה בשנת 1981, ומיד אחריה פרסמה את סדרת הסיפורים שלה "אינכזה". בשנת 2003 יאירי פרשה מרשות השידור ומאז פרסמה את שיריה בכתבי-עת שונים וכמו כן הוציאה לאור גם את ספרי השירה "בואו ימים מפויסים" (הוצאת כרמל, 2006), "תזמורת בגוף יחיד" (הוצאת כרמל, 2009) "זמן, חמדה וערפל" (הוצאת כרמל, 2012), "כצפור במעופה (כרמל, 2017) ו"על שפת עצמי" (הוצאת כרמל, 2023).