"מאז פרוץ מלחמת חברות ברזל אנחנו רואים גידול חד של כ-30% בביקושים לספרי מלחמה ואוטוביוגרפיות של מנהיגים בישראל לדורותיה", אומר ליעד רבי, מנכ"ל רשת "סיפור חוזר", המתמחה בספרי יד שנייה.

רשת "סיפור חוזר", עמותה המפעילה 23 סניפים ברחבי הארץ ואתר און ליין, לצד מאות נקודות איסוף להתרמת והשאלת ספרים, מהווה מסגרת הכשרה לאנשים עם חסמים תעסוקתיים והיא אחת מזרועות הפעילות של קבוצת "שכולו טוב".

טלי גוטליב: "לא יתכן שנעלה חוק שעולה ממנו ריח רע מאוד"   
"בין הגופות בעוטף ראיתי זוג מחובק, אז הבנתי: רק ניצחון"  

ליעד רבי, מנכ''ל סיפור חוזר (צילום: באדיבות המצולם)
ליעד רבי, מנכ''ל סיפור חוזר (צילום: באדיבות המצולם)

"אנחנו מפעילים כ-350 נקודות מכירה והשאלה בבתי עסק, בהם בתי קפה, מסעדות, חברות היי-טק. בנוסף, גם פועלים באמצעות הרשת כ-30 נקודות השאלות ספרים בתחנות הרכבת ולרגל שבוע הספר גם קיימנו ירידי ספרים ופעילויות קהילתיות", מספר רבי – "הרשת מציעה כ-350 אלף כותרים של ספרים לכל הגילאים ובמגוון עשיר של נושאים".

הספרים הנתרמים לרשת מועברים לטיפול במרכז המיון של הרשת באשדוד ובסניפים וחלקם מועברים לנקודות השאלות הספרים. 

רבי אומר, כי מחירו של ספר יד שנייה עומד בכל ימות השנה על 25 שקלים ולרגל שבוע הספר העברי, הוחלט שבמהלך חודש יוני יתקיים מבצע של מכירת שני ספרים ב-35 שקלים.

"בשנת 2024 ראינו מגמה של המשך צמיחה במכירת ספרים באון ליין", מספר עוד רבי.

מי שחשב שהמלחמה המתמשכת, דווקא תגרום לקוראים לפנות לתחומי ספרות אחרים, לפחות על פי הנתונים של רשת "סיפור חוזר" המגמה הפוכה: "מפרוץ המלחמה אנחנו רואים גידול של 30% בביקורים לספרי מלחמה, אוטוביוגרפות של מנהיגים צבאיים ופוליטיים בישראל לדורותיה, גם יש ביקושים לספרי הסטוריה של ישראל והעם היהודי", ציין רבי – "מסקרן הרבה מאוד אנשים להעמיק ברמות התוכן האלו".