העיתונאית יערה יעקב, כותבת ועורכת ב"ידיעות אחרונות", מוציאה את ספרה הראשון "לוטו, טוטו, קסטות יחזקאל". הספר מספר על נאג'י יחזקאל, צַבָּע ואדם מצחיק, שאוהב לשנוא ובעיקר לנוח, קיווה שחייו ישתנו אחרי הזכייה בפרס הראשון בטוטו. בסוף שנות השמונים הוא פותח ספריית וידיאו בתוך חנות נעליים וקונה למשפחתו דירה, אבל מגלה שלא פשוט לשרוד גם אחרי שהגשים את חלומו.

"הספר נכתב על אבא שלי. אדם שהיה עסוק בלהיות ילד של הוריו ופחות בלהיות אבא, אבל גם היה איש מצחיק וצבעוני שלא ידע להתבגר ולא הבין את העולם הזה כל כך. במשך שנים חיפשתי אנשים כמוני. כאלה שלא חיים פה ולא חיים שם. בשום מקום הם לא מרגישים בבית בגלל הפערים הגדולים שיש להם עם המשפחה שלהם ומצד שני עם העולם", מספרת יעקב.

עטיפת הספר (איור: נדב ויסמן, ועיצוב כריכה: פיני חמו)
עטיפת הספר (איור: נדב ויסמן, ועיצוב כריכה: פיני חמו)

עוד היא מוסיפה: "עם אבא עיראקי שמדבר חצי עברית וחצי עיראקית בבית. שלא יודע שהסרטן ריאות שיש לו קשור לשלוש קופסות שהוא מעשן ביום. שמשמיע לי פריד אל אטרש במשך עשר דקות בזמן שאני רק רוצה לראות ערוץ הילדים. כתבתי את הספר כי מגיע לו שמישהו יספר את הסיפור שלו וכדי לספר את הסיפור שלי. אני רוצה שאם יש מישהו שמגיע עם שורשים כאלה ולא ממש מוצא את מקומו בעולם, שיידע שהוא לא לבד".