שלוש וחצי שנים עבדה השרה לשעבר לימור לבנת על ספרה האוטוביוגרפי "בעלך מרשה לך"? שיצא לחנויות ממש החודש בהוצאת ידיעות ספרים.

אוספת פרטי מידע, תמונות ישנות, פתקים שנשמרו, מרימה טלפונים לרענן זיכרונות, כותבת את ההיסטוריה הפוליטית שלה, שמלווה את ההיסטוריה הפוליטית של מדינת ישראל. הספר היה אמור לצאת לאור בנובמבר האחרון ואז קרה האסון של השבעה באוקטובר והכל נעצר.

במהלך החודשים האחרונים הוסיפה לבנת עוד פרק, מיוחד, על השבעה באוקטובר לספר והחליטה להוציא אותו לאור. הסיפורים שנמצאים בספר, שחלקם לא סופרו מעולם, מספקים תובנות על התדרדרות המערכת הפוליטית שהובילה אותנו עד למציאות של היום. אוטוביוגרפיה נוקבת ורלוונטית, היום יותר מתמיד.

ספרה של לימור לבנת (צילום: יחצ)
ספרה של לימור לבנת (צילום: יחצ)

לאורך הקריירה הפוליטית שלה, כיהנה לימור לבנת בשורה של תפקידים ביניהם: שרת התקשורת, החינוך, התרבות והספורט בממשלות הליכוד.  הספר  "בעלך מרשה לך"? מספר על קורותיה של לבנת לאורך שנות העשייה הציבורית והפוליטית שלה. על פמיניזם, על מערכות היחסים עם ראשי הממשלה נתניהו ושרון, ועל הליכוד של אז והיום עד לפרישתה של לבנת מהפוליטיקה אחרי 23 שנים.

השרה לשעבר, לימור לבנת: "כשהתחלתי את תהליך הכתיבה לפני שלוש וחצי שנים לא האמנתי כמה הדברים שאני כותבת ומספרת יהיו רלוונטיים כל כך למציאות של ימינו. קראתי לספר "בעלך מרשה לך"? כיוון שהוא משלב בין הקריירה הפוליטית שלי לבין היותי אישה במערכת שהייתה אז שמורה לגברים בלבד. הספר מחזיר את הקורא לפוליטיקה של פעם, מייצר קצת געגוע לימים אחרים, ואני חושבת שהוא גם נותן תקווה והשראה לקוראים שאפשר שיהיה פה אחרת".