הוצאת הספרים סלע כבר עשתה לעצמה שם של הוצאת כתבי יד פוליטיים, אקטואליים. עכשיו הם מוציאים את האוטוביוגרפיה של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, והמו"ל, רותם סלע, מסביר איך עשו זאת.
 
איך הגעת לזכויות על הספר של טראמפ?
פנינו להוצאה האמריקאית שהוציאה את הספר שלו. אדם במעמדו לא מטפל בזכויות הבינלאומיות של ספרו.

על מה הספר?
מדובר בספר האישי ביותר של טראמפ שלא כתב עד כה אוטוביוגרפיה, שבו הוא מבקש לספר לנו ולחשוף בפנינו איך הוא חושב ואיך אנחנו יכולים לחשוב כמוהו. אפשר לומר שזה שילוב בין אוטוביוגרפיה וספר מסוגת העזרה העצמית.
 
איזה פן של טרמפ הוא חושף שלא ידענו?
טראמפ הוא טראמפ, הוא חשוף, לא אפולוגטי ואומר מה שהוא חושב. זה יכול להיות מפתיע כמה הוא גלוי, אחד מהדברים שהוא אומר זה שאדם צריך לפרסם את עצמו, והוא נותן דוגמא מצחיקה של חבר שלו שמגיע למסעדה ולא מקבל מקום, כיוון שלמרות שהוא מצליח מאוד, אף אחד לא מכיר אותו.

האם הוא כתב אותו או סופר צללים? 
כל מי שראה את טראמפ, האזין לנאומים שלו או קורא אותו ברשתות החברתיות מקבל תשובה חד משמעית - זה ספר שנכתב על ידי דונלד טראמפ. 

איזה סקופים הוא חושף?
טראמפ תובנות אישיות ולקחים שצבר בחייו כאיש עסקים עם עליות וירידות. כל אדם יכול ללמוד ממנו על הצלחה. 

למה חשוב לפרסם את הספר דווקא עכשיו?
הסיפור הגדול הוא כמובן הכריכה, שעוצבה ביד אמן על ידי צבי קרן. האגרוף הקמוץ של טראמפ, המונף אל על, שניות אחדות אחרי ניסיון ההתנקשות, בעודו שואג לקהל: "!Fight", הן עדות אופי נוספת לקור הרוח הלא אנושי וחושי הלוחם של האדם הלא שגרתי הזה, שייתכן מאוד שיהפוך לנשיא ה-47 של ארצות הברית. רק פרישתו של הנשיא המכהן עשויה לייצר תמונה עוצמתית יותר. כמובן, זו הזדמנות יוצאת דופן להשוות בין הרשמים שלו לבין המעשה, אם ייבחר לכהונה נוספת ולראות אם העקרונות שהוא ראה כחיוניים לניצחון מיושמים גם במציאות. 

מה היה קורה אם טראמפ היה ממשיך לכהן? 
ידוע למי נבואה ניתנה, אבל סביר להניח שהתחזקות הציר הייתה נמנעת. הרוסים לא היו פולשים לאוקראינה. האיראנים לא היו מגיעים למצב שבו הם חשים בנוח "להעניש" את מדינת ישראל, וכמובן, חמאס לא היה מעז לצאת למסע הטבח שהכריח את ישראל לצאת למלחמת הקיום שבה היא נמצאת בעשרת החודשים האחרונים

עטיפת הספר (צילום: הוצאת סלע מאיר)
עטיפת הספר (צילום: הוצאת סלע מאיר)

איך הפכתם להוצאה של ספרי אקטואליה הכי חמים? 
המטרה שלנו היא לייצר ספרות עיון פופולרית שתעסוק בסוגיות שעלו על סדר היום שלנו. בדרך כלל טווח הזמן בעבודה של הוצאת ספרים הוא שנה וחצי או שנתיים עד שרעיון הופך לספר אפוי, ובינתיים השיחה שהרעיון עלה במסגרתה כבר התקדמה מזמן למקום אחר ונבנו בה עוד כמה קומות. אנחנו לא רוצים שזה יקרה אצלנו. המטרה שלנו היא להיות בפנים, להיות חלק מהשיחה ממש כאשר היא מתרחשת. יצרנו שיטת עבודה שבה בן אדם נסגר בחדר לכמה שבועות יחד עם עורך, שם הם מנהלים דיון עמוק בשאלה מסוימת שאנחנו רוצים לענות עליה. היתרון בפורמט הזה, לעומת ריאיון באולפן, הוא שבסופו יוצא ספר, וספר הוא הדרך היחידה לעסוק ברצינות ברעיון מורכב.

מה עוד אתם רוצים להביא ארצה?
בדיוק אתמול מכבש הדפוס הפיק את 'פרזיטים' של גד סעד, שיצא לאור במסגרת ספריית 'שיבולת', בו הוא הראה איך חשיבת העדר הפרוגרסיבית משמידה את ההיגיון הבריא, ומאפשרת את פריחתן המחודשת של רעות חולות רבות, מהפרעות אכילה ועד אנטישמיות. בהמשך השנה יצא לאור ספרו החדש של ג'ורדן פיטרסון, שדרך ספר הספרים מציג שיעורים מרתקים לחיים, וכמובן יש עוד הפתעות בדרך.