ילד קטן כותב הזמנה שזו לשונה: "מבקר יקר מן החלל החיצון, אם תבוא לכדור הארץ, כדאי שתדע כמה דברים", כך נפתח ספרה הנהדר של הסופרת והמאיירת סופי בלקול ("אייבי + בין").

ואחרי הפתיחה, היכרות שעורך הילד לאורחו. היא מתחילה בחלל וממשיכה בזום־אין בחזרה לכדור הארץ - על הגיאוגרפיה והטופוגרפיה שלו - לבנות ולבני האדם המאכלסים אותו, צורות חייהם השונות, מוצאם האתני השונה, הביגוד, אמצעי התחבורה, עולם החי, השפות (בהם גם ברייל ושפת הסימנים) ועוד.

הספר נוצר בהשראת אלפי ילדים שפגשה בלקול במסעותיה סביב העולם בשליחות יוניצ"ף וארגון "הצילו את הילדים", והדבר ניכר כמעט בכל אחד מדפי הספר. מסריו עוברים בין קיימות, סובלנות, זכויות אדם ועוד דברים שתמיד כדאי לזכור את קיומם, לחיים טובים יותר בכדור הזה. האיורים המוקפדים והעשירים בספר שמים דגש על ייצוג מגוון, ומזמינים עיון חוזר וחקירה של הפרטים הקטנים והגדולים שבהם. 

"אם תבוא לכדור הארץ", כתבה ואיירה: סופי בלקול. תרגום: רונית רוקאס, הוצאת כנפיים וכתר. 88 שקלים 

המלצתרבות

גלריה על הצוק מציגה תערוכה שגיבוריה הם ילדים וילדות מספרי קומיקס ומעיתוני הילדים ההיסטוריים "דבר לילדים" ו"הארץ שלנו". על האוצרות הופקדה דניאלה גרדוש־סנטו, בתו של הקריקטוריסט האהוב דוש, מהקומיקסאים הראשונים בעיתונות קום המדינה וממציא הילד המיתולוגי "שרוליק".

גרדוש־סנטו בחרה 14 קומיקסאים וקומיקסאיות שנותנים ביטוי לססגוניות של עולמות הקומיקס כמו מתח, הרפתקאות, פנטזיה ודמיון, לצד סיפורים משעשעים ונוגעים ללב. בין המשתתפות והמשתתפים: יניב שמעוני, אורי פינק, נעם נדב, עופר זנזורי ודניאלה לונדון דקל.

"בום! בנג! דוינג!", גלריה על הצוק, המעפילים 19, נתניה. נעילה: 15.11. מגיל 5. כניסה חופשית. netanya-culture.co.il