מעל ל-1,700 אנשי תעשיית הקולנוע חתמו על עצומה שקוראת לשר התרבות מיקי זוהר לעצור את הרפורמה שהוא מתכנן בתחום הקולנוע, בטענה שהיא עלולה לרסק את הענף.

גורמים בממשלה נגד קרעי: "החרמת הציוד של סוכנות הידיעות AP - טעות קשה"
מה הוביל להתרסקות המסוק של ראיסי? המידע שבאיראן מנסים להסתיר

בין החותמים על העצומה: ארי פולמן, גיא נתיב, מנשה נוי, דנה מודן, ניר ברגמן, אסתי זקהיים וערן קולירין.

בעצומה נטען כי "בחודשים האחרונים מוביל משרד התרבות הפיכה קולנועית דרך תקנות חדשות לחוק הקולנוע, שמשמעותן סופו של הקולנוע הישראלי. במסווה של תיעדוף הצלחה מסחרית מאיים שר התרבות להשתלט על תוכן היצירה ועל קרנות הקולנוע".

"ההפיכה הזו דורסת את כל סוגי הקולנוע, החל מקולנוע עלילתי ודוקומנטרי וכלה בסרטים קצרים, סרטי סטודנטים, סרטי אנימציה ומועדי פיתוח", נכתב עוד.

ארי פולמן (צילום: REUTERS/Johanna Geron)
ארי פולמן (צילום: REUTERS/Johanna Geron)

"עבור היוצרות והיוצרים, בין אם הם בעלי ותק או בתחילת דרכם, תיחנק כל אפשרות ליצירה", כתבו הקולנוענים והוסיפו: "במשך שנים הקולנוע הישראלי סיפר את הסיפור של כולנו. לאחר הרפורמה ייעלם הסיפור ואיתו גם תעשיית הקולנוע שמפרנסת מאות אלפים. כל אלה נעשים בזמן מלחמה, כשאין לציבור קשב או יכולת אמיתית לבחון את הדברים בקצב המתאים".

בעצומה דרשו אנשי תעשיית הקולנוע "ממשרד התרבות והעומד בראשו לעצור את ההליכים ההרסניים האלה לתעשייה קטנה - הנאבקת ממילא לשמר את התרבות הישראלית - ושמצליחה לזכות בלב הקהל הישראלי ומביאה הצלחות וכבוד לעולם התרבות בישראל".

ממשרד התרבות והספורט נמסר: "מבחני התמיכה החדשים בתחום הקולנוע יצאו לא מכבר להערות הציבור בהתאם לתהליך הנדרש. לאחר שנדון בהערות הציבור ובשיתוף מועצת הקולנוע נפרסם את מבחני התמיכה החדשים ונסבירם לציבור ולא מפרספקטיבה צרה. המשרד סבור כי לאחר תהליך זה תעשיית הקולנוע הישראלי תמשיך ליצור ולפרוח לטובת הציבור ולטובת הענף".