השופטת מרי מרלו סומר בבית המשפט בניו מקסיקו דחתה אמש (שישי) את בקשתו של השחקן אלק בולדווין לבטל את האישומים נגדו בגין הריגה ברשלנות. זאת, לאחר תאונת הירי שארעה על סט הצילומים של הסרט "ראסט" ב-2021 ובו נהרגה צלמת הקולנוע הלינה האצ'ינס. לאחר דחיית הטענות, המשפט צפוי להתקיים כמתוכנן בחודש יולי. 

תדהמה בצה"ל: חייל מילואים מאיים על שר הביטחון והרמטכ"ל במרד   
מזעזע: פרטים חדשים בנוגע להתעללות המינית של חמאס ביום הטבח | דיווח

החלטה זו מגיעה בעקבות בקשת עורכי דינו של בולדווין לבטל את כתב האישום, בטענה שהתובעת, קארי מוריסי, הרחיקה את חבר המושבעים ממידע ולא סיפקה עדים מטעם ההגנה. כאמור, בית המשפט דחה את הטענות וקבע כי  חבר המושבעים לא היה מוטה נגד השחקן וכי התהליך התנהל כשורה. בהחלטתה ביום שישי, ציינה השופטת כי התובעת הקריאה לחבר המושבעים את כתב ההגנה מילה במילה, וכי המושבעים בחרו לא לעקוב אחרי תוכנו.

הצלמת הלינה האצ'ינס (צילום: רויטרס)
הצלמת הלינה האצ'ינס (צילום: רויטרס)

בולדווין צפוי ל-18 חודשי מאסר במידה ויורשע בהריגה ברשלנות במותה של צלמת הקולנוע. על פי האישום, בולדווין כיוון את אקדחו ברשלנות לעבר האצ'ינס ולחץ על ההדק בזמן הכנות לפני צילום הסצנה. בנוסף, הואשם השחקן בכך שתרם לתקני בטיחות רופפים על הסט.

אחראית החימוש של הסרט, האנה גוטיירז ריד, כבר מרצה עונש של 18 חודשי מאסר לאחר שהורשעה בהריגה ברשלנות בחודש מרץ. התובעים טענו כי היא הייתה רשלנית ולא מקצועית, וכי היא נכשלה לוודא שאין כדורים חיים על הסט.

עורכי דינו של בולדווין הגישו שתי בקשות נוספות לביטול המקרה. בראשונה, הם טוענים כי ה-FBI שבר את האקדח ששימש בסצנה, ובכך מנע מההגנה הזדמנות הוגנת להראות שהוא לא היה תקין בזמן הירי. בבקשה השנייה, ההגנה טוענת כי ההאשמות אינן עולות לרף הנדרש להריגה ברשלנות.