סרטו החדש של הבמאי האמריקאי שון בייקר ("פרויקט פלורידה"), ״אנורה״, זכה הערב (שבת) בפרס דקל הזהב בטקס חלוקת הפרסים של פסטיבל קאן ה–77. 

קווין קוסטנר לא מצליח לעצור את הדמעות בפסטיבל קאן | צפו
"מגלופוליס": סרטו החדש והמדובר של קופולה עורר סערה בקאן

הדרמה הקומית עוקבת אחרי אנני (מייקי מדיסון, "דברים טובים יותר"), חשפנית שמנהלת רומן סוער עם בן של אוליגרך רוסי (מארק אידלשטיין). את הפרס הקדיש בייקר לכל "העובדים בתעשיית המין, בעבר, בהווה ובעתיד" והדגיש את החשיבות של יצירת סרטים המיועדים להצגה בבתי הקולנוע. "צריך להזכיר לעולם שצפייה בסרט בבית, תוך כדי גלילה דרך הטלפון שלך, זו לא הדרך. צפייה בסרט עם אחרים באולם קולנוע היא אחת החוויות הקהילתיות הגדולות. אז אני אומר שהעתיד של הקולנוע הוא המקום שבו הוא התחיל: באולם קולנוע".

בתחילת הטקס, אמרה ראש חבר השופטים בתחרות הסרט הקצר, השחקנית המרוקאית לובנה אזאבל: "עלינו לעשות הכל למען החזרת כל החטופים באשר הם ולפעול להפסקת אש מיידית בכל הסכסוכים בעולם".

 "אמיליה פרז" של ז'אק אודיאר קטף שני פרסים, סרטה של הבמאית ההודית פאיאל קפאדיה (״All We Imagine as Light״) קטף את הפרס הגדול של חבר השופטים, וגם סרטו החדש של הבמאי האיראני מוחמד ראסולוף ("זרע התאנה הקדושה") שנמלט לפני כחודש מאיראן זכה בפרס מיוחד מטעם חבר השופטים. 

כמו כן, סרטו של הבמאי הוותיק פרנסיס פורד קופולה, "מגלופוליס", בו השקיע כ-120 מיליון דולר מהונו הפרטי, לא זכה באף פרס ואף נקטל בידי המבקרים. ג'סי פלמונס זכה בפרס השחקן על תפקידו בסרט "סוג של חסד" של יורגוס לנתימוס, כשאת הפרס לשחקנית הטובה ביותר קטפו אדריאנה פז, סלינה גומז, זואי סלנדה וקרלה סופיה גסקון על עבודתן ב"אמיליה פרז", סרטו של הבמאי הצרפתי ז'אק אודיאר - שקטף גם את פרס חבר השופטים.

ג'ורג' לוקאס (צילום: REUTERS/Yara Nardi )
ג'ורג' לוקאס (צילום: REUTERS/Yara Nardi )

את פרס הבימוי קטף הבמאי מיגל גומס על סרטו Grand Tour, כשבפרס התסריט זכתה קוראלי פארז'ה על הסרט "החומר" (The Substance), שעוקב אחרי כוכבת בדעיכה (דמי מור), שמחליטה להשתמש בסם משכפל תאים, שיוצר באופן זמני גרסה צעירה ומוצלחת יותר שלה.