הבמאית תום נשר, זכתה הלילה (שישי) בפרס הראשון במסגרת תחרות ה-Viewpoints בפסטיבל טרייבקה בני יורק עם סרט הביכורים בבימויה, "קרוב אלי". מסגרת ה-Viewpoints מוקדשת לסרטים מרחבי העולם בעלי נקודת מבט נועזת וסגנון קולנועי מיוחד.

הסרט, שנכתב בהשראת סיפורה האישי של תום, זכה לתגובות נלהבות וביקורות מצוינות במיוחד כבר עם הקרנתו וכעת הוא זוכה בהכרה רשמית ובפרס גדול וחשוב. במאית הסרט, שהיא גם בתו של הבמאי אבי נשר, כתבה את הסרט בהשראת סיפורה האישי, לאחר שאחיה ארי נהרג בתאונת דרכים לפני שש שנים.

תום נשר (צילום: עופר חן)
תום נשר (צילום: עופר חן)

תום נשר מסרה: "אין לי מספיק מילים כדי לתאר את ההתרגשות, השמחה והגאווה הענקית שאני חשה כרגע. תודה לצוות השחקנים המוכשר שלי, להפקה, למנהלי הפסטיבל ג׳יין רוזנטל ורוברט דה נירו שעמדו בלחצים ובחרו סרט ישראלי לפסטיבל, ולשופטים שבחרו בו כזוכה".

"קרוב אליי" עוקב אחר עדן, שיוצאת במסע חיפוש אחר אהובתו של אחיה הצעיר, נתי, שנהרג בתאונת דרכים. לעדן ולאחיה היה קשר מיוחד, אולם רק לאחר שנהרג גילתה שלנתי הייתה אהבת אמת סודית, אותה הסתיר מפניה, נערה בשם מאיה. במהלך ניסיונותיה של עדן לגלות מי היא מאיה ומה עוד הסתיר אחיה מפניה, נרקם קשר בין שתי הצעירות שהופכות לבלתי נפרדות.