פסטיבל הקולנוע ירושלים יתקיים השנה בתאריכים 18-27 ביולי 2024. הפסטיבל יציג תכנית אמנותית עשירה הכוללת עשרות בכורות של סרטים מרחבי העולם, חשיפה ראשונה של מיטב הקולנוע הישראלי, כמו גם סרטים מדוברים שגרפו פרסים בפסטיבלים מובילים בעולם ובהם ברלין, קאן, ונציה, סאנדנס ואחרים. 

התוכנית האמנותית תכלול את מיטב הקולנוע המקומי והעולמי במגוון מסגרות ותחרויות, במרכזם תחרות חג'ג' לקולנוע ישראלי עלילתי, תחרות דאימונד לקולנוע תיעודי ישראלי, לצד תחרויות בינלאומיות, ביכורים, קולנוע ניסיוני ועוד. הפסטיבל מחלק מדי שנה סכום של כמיליון ש"ח כפרסים בתחרויות השונות, רובם ליוצרים ולאנשי קולנוע ישראלים, לעידוד ולתמיכה באמנות הקולנוע.

פסטיבל הקולנוע ירושלים, שהגתה ויזמה כלת פרס ישראל ומייסדת סינמטק ירושלים, ליה ון ליר, נחשב למוביל ולחשוב בישראל, נהנה ממעמד יוקרתי גם בזירה הבינלאומית והתבסס כאחד מפסטיבלי הקולנוע המובילים בעולם. בפסטיבל צפויים לבקר כ-70 אלף חובבי קולנוע ותרבות מהארץ ומהעולם, ומוזמנים אליו אורחים רבי מעלה מתעשיית הקולנוע הבינלאומית לצד אנשי קולנוע ישראלים, בהם שחקנים, במאים, מפיקים, מנהלי פסטיבלים, מנהלי קרנות קולנוע ועוד.

מהדורתו ה-41 של פסטיבל הקולנוע ירושלים תיפתח ב-18 ביולי (חמישי) כמיטב המסורת, באירוע בבריכת הסולטן, תחת כיפת השמיים, מול קהל של 6,000 צופים ואורחים. הפסטיבל ה-41, בראשותו של מנכ"ל סינמטק ירושלים ומנהל הפסטיבל רוני מהדב-לוין, ובניהולם האמנותי של אלעד סמורזיק (המנהל האמנותי היוצא) ו-אור סיגולי (המנהל האמנותי הנכנס). פסטיבל הקולנוע ירושלים מתקיים בתמיכת משרד התרבות, קרן ון ליר והקרן לירושלים.

רוני מהדב-לוין, מנכ"ל סינמטק ירושלים ומנהל הפסטיבל: "זו אינה הפעם הראשונה לצערנו בה הפסטיבל מתקיים בצל מלחמה. בזמנים טובים ובזמנים קשים, אנו מאמינים כי יש ליצור ולצרוך קולנוע, מתוך אמונה בכוחה של אמנות הקולנוע לחזק, לרפא וגם לספק תקווה למציאות אחרת באמצעות מאות הסיפורים השונים שיוצגו על מסכי האולמות. פסטיבל הקולנוע ירושלים מכיר בתפקידו של סינמטק ירושלים לתת נחמה, השראה וחיבור לקהילה המקומית והבינלאומית, גם בעיצומו של עימות. אנו מייחלים לשחרור כל החטופים ולסיומה של המלחמה והאלימות באזורנו".