אבל בעולם התרבות: שחקן הקולנוע והטלוויזיה הקנדי דונלד סאת'רלנד הלך לעולמו הערב (חמישי) בגיל 88. מותו אושר על ידי בנו, השחקן קיפר סאת'רלנד.

"בלב כבד אני מעדכן כי אבי הלך לעולמו. אני אישית חושב שהוא אחד השחקנים החשובים בתולדות הקולנוע" אמר קיפר. "הוא אף פעם לא נרתע מתפקיד, טוב, רע או מכוער. הוא אהב את מה שעשה ועשה את מה שהוא אהב, ואף פעם אי אפשר לבקש יותר מזה. הוא חי את חייו בצורה טובה".

סאת'רלנד בעל קריירה עשירה של מעל 60 שנה בקולנוע ובטלוויזיה. ב-1967 זכה בתפקיד גדול ראשון ב-12 הנועזים, לצדם של לי מרווין וצ'ארלס ברונסון. תפקיד זה הוביל לשני סרטי מלחמה נוספים, ב-1970: "מ.א.ש" בבימויו של רוברט אלטמן, ו"הנועזים בעורף האויב". סרטים אלה הקנו לו שם עולמי.

בשנת 2012 השתתף בסרט "משחקי הרעב" בתפקיד סנואו, נשיא פאנם. הוא המשיך לשחק באותו תפקיד בסרטי ההמשך: "משחקי הרעב: התלקחות" בשנת 2013, "משחקי הרעב: עורבני חקיין - חלק א'" בשנת 2014 ו"משחקי הרעב: עורבני חקיין - פרק הסיום" בשנת 2015.

הוא זכה בפרס אמי ובפרס גלובוס הזהב ב-1995 על תפקיד המשנה בסרט הטלוויזיה "האזרח איקס". ב-2002 זכה בפרס גלובוס הזהב לשחקן המשנה הטוב ביותר בסרט הטלוויזיה "השביל למלחמה". בינואר 2011 קיבל כוכב בשדרת הכוכבים של הוליווד. בשנת 2017 זכה בפרס אוסקר לשם כבוד על תרומתו לקולנוע.