מהדורתו ה-41 של פסטיבל הקולנוע ירושלים, שיתקיים בין ה-18 ל-27 בחודש, תיפתח בהקרנת בכורה של קומדיית הפעולה "תלמה". הסרט יוקרן ב-18 ביולי באירוע הפתיחה בבריכת הסולטן מול אלפי צופים. עוד הודיע הפסטיבל, כי השחקנית האמריקאית ג'ניפר ג'ייסון לי, תהיה אורחת הכבוד של אירוע הפתיחה ויוענק לה אות הוקרה. 

"תלמה", סרט הביכורים של ג'וש מרגולין סחף את הצופים בפסטיבל סאנדנס האחרון ועם יציאתו לבתי הקולנוע בארה"ב לפני כשבוע זכה לביקורות נלהבות. הסרט הוא קומדיית פעולה יוצאת דופן.

תלמה פוסט בת ה-93 נופלת קורבן להונאה טלפונית מצד אדם שמשכנע אותה לשלוח לו בדואר סכום כסף נכבד תוך התחזות לנכד שלה, דני, שכביכול נמצא במצוקה. חרף גילה המתקדם, גיבורת הסרט לא תשקוט עד שתקבל בחזרה את מה שנלקח ממנה - והיא יוצאת למסע מסחרר ברחבי לוס־אנג'לס.

הקרן לירושלים, התומכת כל שנה בפסטיבל הקולנוע ירושלים, החליטה השנה להעניק אלף כרטיסים לאירוע פתיחת הפסטיבל. לחיילים, למשפחות מילואים, למשפחות החטופים ולמפונים מהצפון ומהדרום.

בטקס הפתיחה יוענק אות הוקרה לשחקנית ג'ניפר ג'ייסון לי, ובמהלך הפסטיבל יוקרנו ארבעה מסרטיה: "מרגו בחתונה" של נואה באומבך, "שמונת השנואים" של קוונטין טרנטינו (שעליו הייתה מועמדת לאוסקר), "אקזיסטנז" של דיוויד קרוננברג, ו"ג׳ורג׳יה - אחותי" של אולו גרוסבארד.

פסטיבל הקולנוע ירושלים מתקיים בתמיכת משרד התרבות, קרן ון ליר והקרן לירושלים