עכשיו זה רשמי: סרט ההמשך של סדרת הסרטים האייקונית ״שרק 5״ נמצא בפיתוח וייצא ב-1 ביולי 2026, כך לפי דיווח של מגזין Variety. כמו כן, נחשף כי כוכבי ״שרק״ המקוריים בהם מייק מאיירס (שרק), אדי מרפי (חמור) וקמרון דיאז (נסיכה פיונה) יחזרו באופן רשמי לסרט ההמשך החדש. עם זאת, חזרתו של אנטוניו בנדרס המדבב את החתול האייקוני עדיין לא אושרה. את "שרק 5" יביים וולט דורן, ששימש ככותב ב"שרק 2" ו"שרק 3". בין היתר הסרט יופק על ידי ג'ינה שי ומייסד חברת האינמציה ״Illumination״, כריס מלדנדרי

מרפי חשף בחודש שעבר כי כבר התחיל להקליט את קול החמור לסרט ובהמשך צפוי לעשות גם סרט ספין-אוף על דמות החמור האהובה. "התחלנו לעבוד על הסרט לפני חודשים. הקלטתי את המערכה הראשונה, ואנחנו צפויים לסיים אותה עוד השנה. 'שרק' ייצא ולחמור יהיה גם סרט משלו. אנחנו נעשה גם את דונקי", סיפר מרפי למגזין.

זכיינית "שרק" הוציאה ארבעה סרטים עלילתיים בין השנים 2001 ל-2010. "שרק" המקורי הפך את DreamWorks Animation לאולפן עצום עם 487 מיליון דולר ברוטו ברחבי העולם. מדובר בסרט שקטף את פרס האוסקר הראשון בקטגוריית סרטי האנימציה. "שרק 2" הכניס 928 מיליון דולר, ושני סרטים אלה התחרו על פרס דקל הזהב היוקרתי בפסטיבל קאן. למרות ש״שרק 3" ו"שרק 4" זכו פחות לשבחים משני הסרטים הראשונים, הם עדיין הצליחו להכניס 813 מיליון דולר ו-752 מיליון דולר ברחבי העולם.