בית המשפט בניו מקסיקו ביטל אתמול (שישי) את כתב האישום הפלילי כנגד השחקן אלק בולדיין לאחר שהתגלה כי המדינה הסתירה ראיות שיכלו להבהיר כיצד כדורים חיים הגיעו לסט הצילומים שבו נורתה למוות הצלמת. כתב האישום בוטל באופן סופי ולא ניתן יהיה להעלות אותו מחדש ולתבוע את בולדווין שוב מאותה סיבה. 

כזכור, השחקן אלק בולדווין הואשם בגרימת מוות ברשלנות, לאחר שירה כדור חי שהרג את הצלמת הלינה האצ'ינס במהלך חזרות בצילומי הסרט "Rust" בשנת 2021. אם היה מורשע בגרימת מוות ברשלנות, היה עלול לעמוד בפני עונש של עד 18 חודשי מאסר.

שירה האס חוטפת: "חיילת צבא הכיבוש של ישראל, מפיצת תעמולה"  
שלמה בר במסר להנהגה: "להיות מנהיג זה לקחת אחריות, אחרת בשביל מה אתה מנהיג?"

לפני כמה חודשים הובאה בפני המדינה חבילת תחמושת על ידי עד שטען שהיא קשורה לפרשת הירי ב"Rust" אך החבילה הושמה תחת תיק אחר ולא הועברה להגנה. 

"אין דרך לבית המשפט לתקן את העוול הזה", אמרה אתמול השופטת מרי מרלו סומר בבית המשפט ודמעות עלו בעיניו של בולדווין.

מיד לאחר הביטול התהפכו היוצרות והתובעת הראשית, קארי ט. מוריסי, נדרשה לעבור בעצמה לדוכן העדים ולהסביר מדוע הראיות החדשות לא הוצגו. "הרושם שלי היה שהם לא התאימו לכדורים החיים מהסט של 'Rust", אמרה מוריסי בעדותה, וציינה כי היא ראתה רק תמונה של התחמושת.

אך כאשר התחמושת הובאה אתמול לאולם בית המשפט לבקשת השופטת, התברר כי שלושה מהכדורים שהוצגו אכן דומים לאלו שנמצאו בסט. "מעולם לא ראיתי אותם עד היום", העידה מוריסי כאשר עלתה לדוכן.

אלק בולדווין ואשתו הילריה בבית המשפט (צילום: רויטרס)
אלק בולדווין ואשתו הילריה בבית המשפט (צילום: רויטרס)

הכשל בחשיפת התחמושת יצר בעיה משפטית חמורה מכיוון שהמדינה מחויבת למסור ראיות חשובות להגנה. "הם קברו את זה", אמר לוק ניקאס, עורך דינו של בולדווין, בבית המשפט. "הם שמו את זה תחת תיק שונה עם מספר שונה".

"ההסתרה הרצונית של מידע זה על ידי המדינה הייתה מכוונת ומחושבת", אמרה השופטת מרלו סומר. "אם התנהגות זו אינה עולה כדי חוסר תום לב, היא בהחלט קרובה לחוסר תום לב עד כדי כך שהיא מראה סימנים של הטיה חמור". 

החלטתה של השופטת הסירה משקל כבד מכתפיו של בולדווין, שעדיין מתמודד גם עם תביעות אזרחיות בפרשה. 

כזכור, לאורך כל הדרך בולדווין הכחיש בחריפות אחריות למותה של האצ'ינס, באומרו שלא הייתה לו שום סיבה להאמין שהאקדח שנמסר לו על הסט באותו יום יכול להיות טעון בתחמושת חיה, שכן כדורים חיים בדרך כלל אסורים בסטים של סרטים.