פסטיבל הקולנוע בירושלים, אירוע הקולנוע המוביל בישראל, אשר יתקיים בפעם ה-41 בין התאריכים 18-27 ביולי, הודיע הערב (ראשון) על הקרנה נוספת של הסרט "שמונת השנואים", שתתקיים במעמד במאי הסרט קוונטין טרנטינו והשחקנית ג׳ניפר ג׳ייסון לי, שעל תפקידה בסרט הייתה מועמדת לאוסקר.

"גולסטאר מרוסקים: הסרט" מופרך, אבל לא מביך
שירה האס חוטפת: "חיילת צבא הכיבוש של ישראל, מפיצת תעמולה"

ההקרנה תתקיים ב-18 ביולי בשעה 16:45 בסינמטק ירושלים. "שמונת השנואים" מתרחש בעיצומה של סופת שלג במישורי ויומינג הצחיחים של ימי מלחמת האזרחים. קבוצת זרים מוצאת עצמה מצטופפת בבקתה נטושה באמצע שום מקום, שם תיאלץ לחכות עד שוך הסערה. במהרה מתברר שכמה מהנוכחים לא נמצאים שם במקרה. כשחלקם ימצאו את מותם באופנים מפתיעים, הנותרים יתחילו לשאול את עצמם מי הרוצח - והמתח המצטבר יהפוך את החלל הדחוס לשדה קרב.

בהשראת ספריה של אגתה כריסטי יצר קוונטין טרנטינו את אחד מסרטיו המושחזים ביותר. הסרט זיכה את המלחין האגדי אניו מוריקונה בפרס האוסקר היחיד שלו, ואת ג'ניפר ג'ייסון לי במועמדות בקטגוריית שחקנית המשנה.

מלבד סרטו של טרנטינו, הפסטיבל יציג כמדי שנה תכנית אמנותית עשירה ומקיפה הכוללת מ-50 מדינות, עשרות בכורות חגיגיות של הסרטים הישראליים הבולטים של השנה, כמו גם סרטים מדוברים שזכו בפסטיבלים מובילים בעולם ובהם ברלין, קאן, ונציה, סאנדנס ואחרים.

פסטיבל הקולנוע ירושלים, שהגתה ויזמה כלת פרס ישראל ומקימת סינמטק ירושלים, ליה ון ליר, נחשב למוביל ולחשוב בישראל, ונהנה ממעמד יוקרתי גם בזירה הבינלאומית. בפסטיבל עתידים לבקר כ-70 אלף חובבי קולנוע ותרבות מהארץ ומהעולם, ומוזמנים אליו אנשי קולנוע מישראל ומחו"ל, בהם שחקנים, במאים, מפיקים, מנהלי פסטיבלים, מנהלי קרנות קולנוע ועוד.

לפרטים מלאים, מועדי הקרנה והזמנת כרטיסים בהמשך דרך האתר הרשמי של הפסטיבל, לחצו כאן