השחקנית הדר רצון רותם קוטפת הישג מרשים וזוכה בפרס השחקנית המשנה הטובה ביותר, בטקס פרסי הקולנוע בליטא, הנקרא "Silver Crane". רותם בת ה-46 כיכבה ומככבת בשלל סרטים וסדרות, ישראלים ובינלאומיים, ביניהם גם המיני סדרה "אלי" של נטפליקס.

בשנה האחרונה השחקנית גם כיכבה בסרט "חמש וחצי סיפורי אהבה בדירה בוילנה, ליטא" בבימוי של תומאס ונגריס, עליה זכתה בפרס שחקנית המשנה הטובה ביותר. הסרט היה מועמד לשלל פרסים במגוון קטגוריות, ביניהם התסריט הכי טוב, הבימוי הכי טוב, התפאורה הכי טובה, הצילום הכי טוב וכן הלאה, אך הזוכה היחידה של הסרט הייתה השחקנית הישראלית. לצידה של רותם כיכב גם השחקן יפתח קליין.

בשיחה שקיימנו עם הדר על הזכייה היא סיפרה בהתרגשות: "זה כבוד גדול. אבל מעבר לזה, הפרס הוא נורא יוקרתי והטקס הוא ליטאי וכל הסרטים הם ליטאים לגמרי. הסרט מדבר על 5 וחצי סיפורי האהבה. אחד מהסיפורים זה סיפור ישראלי. זאת בחירה של הבמאי להכניס סיפור ישראלי. הסיפור הישראלי עוקב אחרי זוג ישראלים שמגיעים לליטא לחפש את השורשים שלהם בזמן תהליכי הפוריות. האמא מגיעה לליטא לבדוק אם סבא שלה היה הקאפו או צדיק עולם. בתוך הסרט הזה יש מלא צדדים ישראליים ומדברים בעברית בתוך כל הדבר הזה".

רגע הזכייה של הדר רצון רותם, מתוך טקס פרסי הקולנוע הליטאי (צילום :יחצ)

מה דעתך על הזכייה בתקופה הקשה הזו שרוב הפסטיבלים הבינלאומיים מפנים לנו גב?
"אני שמחה שיש נוכחות, שאני מועמדת, שבכלל התייחסו לזה. אני הייתי היחידה שדיברה באנגלית. זה היה ליטאי לגמרי. מה שכן, הסרט יצא בפסטיבל מאוד גדול באסטוניה, בנובמבר, חודש אחרי המלחמה. יפתח ואני היינו מוזמנים, היה כרטיסי טיסה, היה הכל. אבל היה גם התקף חרדה איום לעזוב את הארץ, בכלל לטוס עם דרכון ישראלי. 20 שנה אני בתחום ויצא לי להיות לבד בבתי מלון נידחים במרוקו ובמלא מקומות, אבל הפחד כרסם בי ולא נסענו לפסטיבל באסטוניה. למרות שיצרתי קשר עם הקהילה היהודית ואמרו לי לא לדאוג ובאמת הקהילה פה תומכת. זה לא הניח לי. לא יכולתי לישון לבד בבית מלון וגם לא היה לי מצב רוח לחוות חוויה טובה. והנה עכשיו הגיע טקס הפרסים והבמאי אמר לי אתם המועמדים היחידים שהם לא ליטאים".

איך הגעת בכלל לככב בסרט ליטאי לחלוטין?
"הבמאי יצר איתי קשר בשיחת זום ממש בתחילת הקורונה. הוא ראה אותי בנטפליקס ורצה שאני אצטלם להם".

גם לטקס הפרסים לא נסעת
"נכון, האמת שהיו לי כרטיסי טיסה לטקס וכרטיסי כניסה ובחרתי שלא לנסוע".

על הסט, הדר רצון רותם (צילום: Vytautas Juozėnas)
על הסט, הדר רצון רותם (צילום: Vytautas Juozėnas)

אז איך גילית על הזכייה?
"יום לפני הטקס התקשרו אליי לבשר לי שזכיתי ולשמור את זה בסוד. גם הבמאי לא ידע. שלחו לי לינק לצפייה ישירה לראות את זה בלייב, כי זה אפילו לא משודר אצלנו. מיד כשהכריזו על הזכייה אני מקבלת סמס מהבמאי. הסריטו אותי על המסך ואמרתי תודות וכתבו לי המון אנשים מההפקה ואמרו 'איזה יופי'".

איך זה מרגיש לזכות?
"מרגש כל כך. במיוחד במה שהסרט עוסק, על השואה ועל השורשים שלנו. הפרס הגיע אליי שלשום בדואר, הוא הגיע בקופסה גדולה עם מלא פצפצים. זה כסף אמיתי, כבד בטירוף. פרס ראשון שלי אחרי 20 שנה במקצוע".

על הסט, הדר רצון רותם (צילום: Vytautas Juozėnas)
על הסט, הדר רצון רותם (צילום: Vytautas Juozėnas)