השחקן אורי גבריאל תקף היום (שני) בריאיון לגלי צה"ל את הרפורמה שמקדם השר מיקי זוהר: "היא תחסל את הקולנוע הישראלי כאומנות. קולנוע מסחרי נועד כדי למכור, אבל יש אלף משקיעים פרטיים - שופכים פה את התינוק עם המים".

כאמור, בכנס להצלת הקולנוע שנערך אתמול בסינמטק ירושלים במסגרת פסטיבל הקולנוע JFF נשמעה ביקורת חריפה נגד שר התרבות והספורט, מיק זוהר והרפורמה שהוא מעוניין לקדם. הבמאי והתסריטאי יוסף סידר, אמר: "הרפורמה הזאת מנסה לכבות כל שיח ביקורתי ודיון, זאת מטרתה. סרטים ביקורתיים אומרים את האמת, וברוב הסרטים הביקורתיים האלו זה מגיע מהמון אהבת ישראל. עם כל הכבוד לחברים של שולי ולהצלחת הסרט על כך שהביא מיליון צופים, לא יכול להיות שאת התקופה שלנו יקבעו מה קשור".

יו"ר הפורום הדוקומנטרי, רוני אבולעפיה, הוסיפה: "יש דבר יותר הזוי בלעסוק בתבחיני קרנות הקולנוע דווקא עכשיו? יש יותר סכין בגב מזה? חלק מהסעיפים כלל אינם ישימים, מה שרק מוכיח שאין מושג למי שכתב את הרפורמה הזאת מה הוא עושה. הרפורמה הזאת היא חלק מאותו הפאזל לגבי הנעשה במשרד התקשורת, החלקים פה כולם מתחברים. מצב הדוקו בכי רע גם ככה ולמרות זאת השר מנסה להשתיק אותו, דווקא כי הוא מגיע להמוני אנשים".

השר זוהר הודיע כי קרנות הקולנוע יפתחו לתמיכה גם בסדרות טלוויזיה בתקציב ייעודי נוסף של 20 מיליון שקלים שלדבריו לא יפגע בתקציב הסרטים; מסר כי תכנית המלגות, עליה פורסם לראשונה בוואלה תרבות, תחל משנת הלימודים הבאה (2024-2025) ובמסגרתה יועמדו מלגות לימודים לסטודנטים לאמנות בגובה חצי משכר הלימוד השנתי בבתי הספר לאמנויות. עוד הודיע זוהר על "תכנית הטאלנטים" במסגרתה המשרד יתמוך בבוגרים מצטיינים של בתי הספר לאומנויות, במענק של 10 אלף ש"ח למשך שנה.