סרטו החדש של הבמאי דני רוזנברג, "על כלבים ואנשים" נבחר למסגרת הרשמית של הפסטיבל בתחרות אוריזונטי בפסטיבל הקולנוע בונציה, שיפתח ב 28 באוגוסט. 

עלילת הסרט: לפנות בוקר יוצאת דר (אורי אבינועם) בת ה -16, בחזרה אל ביתה בקיבוץ ניר עוז כדי לחפש את כלבתה שאבדה שם במהלך הטבח של השבת השחורה בשביעי באוקטובר. 

הסרט "על כלבים ואנשים" צולם בנובמבר 2023 בקיבוץ ניר עוז ובאזור קו הגבול. הסרט צולם בהשתתפות תושבי המקום, ביניהם נתן בהט- מוותיקי קיבוץ ניר עוז, ימית אביטל - בת הקיבוץ, נורה ליפשיץ, שחילצה חיות באזור החל מה-8 באוקטובר ועוד.

זהו סרטו השלישי באורך מלא של רוזנברג, סרטו הראשון "מותו של הקולנוע ושל אבא שלי גם", לקח חלק במסגרת הרשמית של פסטיבל קאן בשנת 2020 וזכה בפרס הראשי בתחרות חג'ג' בפסטיבל הקולנוע בירושלים. 

סרטו השני "החייל הנעלם", הוקרן בתחרות הרשמית של פסטיבל לוקרנו בשנה שעברה הסרט וזכה בפרס הראשי בפסטיבל הסרטים בחיפה 2023, ובפרס אופיר על הצילום. 

הסרט הוצג בפסטיבלים בינלאומיים רבים והופץ השנה בהצלחה מסחרית וקבל ביקורות טובות בצרפת. 

דני רוזנברג (צילום: יוסי צבקר)
דני רוזנברג (צילום: יוסי צבקר)

דני רוזנברג על הסרט: "הזוועות המתועבות, הרג החפים מפשע והסבל הם בלתי נתפסים. שלילת האנושיות שבהם מצמררים. לכן, נשאלת השאלה האם ניתן כלל לייצג את האירועים, לספר אותם? ומעבר לכך, כיצד ניתן לדבר על העתיד לבוא מתוך ההרס, מבלי לכפות את עמדתי על המציאות. כך יצאנו לצילומים עם אותה שאלה, בידיעה כי הקולנוע התרסק אל קיר המציאות.   

"כמעט מהרגע הראשון בו יצאנו לדרך היה לנו ברור כי בשעת הבעירה הזאת ובשעה שהסבל מתרחש, אין זה נכון להמציא דמויות בדיוניות ולא סטים מלאכותיים אלא נכון להיצמד ולהביט רק אל המציאות עצמה. מתוך עמדה זאת החלטתי להתמקד באנשים שהם חלק מהותי מאתרי ההתרחשות והעלילה, לצלם רק בלוקיישנים בהם העלילה מתרחשת ולעבוד באימפרוביזציות בלבד, כך שלא אכניס אף מילה לפיהן של הדמויות. יצאנו לשטח בתחילת נובמבר, ברכב אחד בו כל הצוות והשחקנית אורי אבינועם. הבחירה שלנו לצלם בצוות קטן ובמצלמה קלה, תומכת אף היא בדיפוזיה שבין הקולנוע העלילתי לתיעוד המציאות, בין האופי הבדיוני של החיים או הממשות של הדמיון".