לאחר סרטון המחאה בהשתתפות עשרות שחקנים מובילים שקראו לשר התרבות והספורט מיקי זוהר לשנות את רפורמת הקולנוע שהוא מקדם, כעת פונים באותו הנושא לשר למעלה מ-50 מפונים ומילואימניקים המשרתים במהלך המלחמה ומשתייכים לתעשיית הקולנוע הישראלית וביניהם יוצרים, במאים, מפיקים ועוד, הכוללים את תושבי העוטף כמו גם לוחמים בחזית וקציני יחידות מובחרות. במכתב משותף עליו הם חתומים הממוען גם לחברי המועצה הישראלית לקולנוע בראשת היו"ר ד"ר עליזה לביא, הם קוראים לזוהר לעצור את התהליך לטובת דיון מעמיק והגעה למתווה מוסכם לגבי התכנית, שבגרסתה הנוכחית נועדה לתעדף כלכלית באמצעות שיטת ניקוד חדשה את תקצוב הפקתו של קולנוע מסחרי בהתאם לנתונים משוערים של רכישת כרטיסים על פני יצירה קולנועית נרחבת.    

לפי תוכן המכתב אין זה הזמן והמקום להילחם על שינויים דרמטיים בשעת מלחמה, כשחותמיו מבקשים לשמור על יציבות עולמם ופרנסתם בתקופה קשה זו. הם מבקשים לאפשר דיון רחב של המועצה, וזאת לדבריהם בהתאם לאמירותיו החוזרות של השר לגבי הצורך בשילוב ידיים והסכמה רחבה והחשש שלו לגבי ההתפתחויות העתידיות. 

החתומים הוסיפו: "אירועי השבעה באוקטובר הותירו את מדינת ישראל במלחמה מתמשכת ומדממת, בתחושת אובדן נוראי, במצוקה נפשית וכלכלית ובחוסר וודאות משוועת לגבי עתידנו. רבים מהיוצרים בתחומנו נפגעו במהלך אותו השבת השחורה, פונו מביתם והתגייסו להגנת המולדת. אנשי התעשייה היו מהראשונים להתאחד ולהקים מערכי סיוע אזרחיים בכדי לתת מענה בשעת צרה ואובדן לאלו שנזקקו לכך. 

הקולנוע הישראלי מצוי גם הוא במשבר במרוצת החודשים האחרונים, הקשור להדרתה של מדינת ישראל מהזירה הבינלאומית. אנו חווים הפסקת שיתופי פעולה, כשהפקות משותפות נעצרו והשקעות זרות בתעשיית הקולנוע המקומית נעלמות אט אט. כיוצרי קולנוע ישראלי, אנו עומדים בקדמת הבמה וההסברה העולמית. אנו הקול והפנים שנותרו בכדי להילחם על האמת של פני החברה הישראלית והאירועים שחוותה, של הייצוגים השונים והמורכבות החברתית שמקיימת את מארג החיים פה וכדי להציגה לעולם .

הרפורמה שאתה מקדם היא שינוי רחב וכולל של כל כללי המשחק שהיו נהוגים עד כה ואינה תיקון קטן. עלולות להיות לה השלכות דרמטיות על היצירה הישראלית, המעוררות דאגה גדולה וחשש אמיתי בקרב אנשי עולם הקולנוע. אנו מצפים ומבקשים ממי 

שקורא לכולם להגיע להסכמות ולשלב ידיים למאמץ משותף, שיפעל בדרך זו גם בענייני משרדו. בימים בהם אנו נאלצים להילחם על מקומנו בעולם ועל מולדתנו, נשלחים לימי מילואים רבים ומתגוררים במגורים זמניים, כשביתנו מפונה והרוס וצלקות הגוף והנפש עוד לא החלימו, אנו פונים אליך כבוד השר ואליך יו"ר מועצת הקולנוע, בבקשה לאפשר לנו בימים אלו להתרכז במשימת השמירה על ביתנו".

בד בבד, מחר בשעה 12:00 בצהרים, יתקיים בוועדת והחינוך והתרבות של הכנסת בראשות ח"כ יוסי טייב דיון מיוחד בנוכחות השר מיקי זוהר אותו יזם חבר הוועדה ח"כ סימון דוידסון, שייערך בהשתתפות אנשי תעשיית הקולנוע וביניהם יוזמי המכתב ולצדם שחקנים, בימאים, יוצרים, מפיקים ועוד.