בימים אלו המונים מאנשי תעשיית הקולנוע, משחקנים מובילים דרך במאים ומפיקים ועד לעובדי הפקה ואולפן, קוראים לשר התרבות והספורט מיקי זוהר לא לצנזר ולהשתיק את הפריפריה ולהוריד את המסך על הקולנוע הישראלי. כעת, בפורום הדוקומנטרי בישראל שיגרו מכתב לשר זוהר בנושא.

בפתח המכתב כתבו: "אנו בפורום הדוקומנטרי בישראל יצאנו מוטרדים מהועדה שהתקיימה בכנסת בתאריך 31.7.24, בנושא מימון סרטים בקולנוע הישראלי. במהלך הדיון, שר התרבות והספורט מיקי זוהר, עמד על דעתו שהקריטריון הכמעט יחיד שעל בסיסו יקבע האם סרטים דוקומנטרים ראויים לתמיכה ציבורית הוא כמה כרטיסי קולנוע הם מכרו".

הפיכה קולנועית: הרפורמה של מיקי זוהר דורסת את הקולנוע הישראלי | דעה
אחרי חמש שנים, קולנוע קנדה נסגר זמנית: "להקים משהו חדש וגדול יותר"

"הצלחה של סרט דוקומנטרי אינה יכולה להימדד על פי מכירת כרטיסים. היא צריכה להימדד ע״פ קריטריונים של אימפקט ציבורי, נתוני צפיה, הנגשה לקהל מגוון, חינוך, תרומה משמעותית לתיעוד היסטורי, מטען תרבותי ואיכות אמנותית", המשיכו. 

"הרפורמה שמבקש שר התרבות לבצע בתחום תקציבי הקולנוע הולכת לפגוע באופן אנוש בקולנוע התיעודי בישראל - קולנוע מצליח, מגוון, רחב, שמקבל תהודה ציבורית רחבה ומקיים בצורה הטובה ביותר את מטרות חוק הקולנוע", הוסיפו. "כל שקל שמושקע בקולנוע תיעודי חוזר במאות מונים לציבור הישראלי".

לאחר מכן כתבו: "לשר יש מספר טענות שאינן מדויקות ולמרות הבטחות לשינוי ותיקון הרפורמה - ולאחר שיחות רבות - בפועל הרפורמה לא תוקנה. חשוב לומר: אם הרפורמה תעבור כפי שהיא - היא תשמיד את הקולנוע התיעודי בישראל".