ב-17.10, כשבועיים לפני הבחירות בארה"ב, יעלה לאקרנים בהפצת רשת בתי קולנוע לב הסרט המדובר "המתמחה" (The Apprentice), אשר עוסק בעלייתו של דונלד טראמפ הצעיר בעולם הנדל"ן הניו יורקי של שנות ה-80' - סרט שאת הפצתו והקרנתו מנסה טראמפ האמיתי למנוע.

הצצה אל חלקה האפל של אימפריה, דרך סיפורו של האחד והיחיד, האיש והאגדה, הנשיא לשעבר (ואולי לעתיד) - דונלד טראמפ. הסרט עוקב אחריו מתחילת דרכו כבן הצעיר של משפחת נדל"ן מהמעמד הבינוני-גבוה, דרך התאהבותו ונישואיו לדוגמנית צעירה ויפה בשם איוונה, ועד למפגש עם המנטור הבלתי מעורער שלו - עורך הדין האכזר, המבריק והידוע לשמצה רוי כהן, שסלל את דרכו לפסגה, והפך את טראמפ לאיש שאמריקה והעולם כולו הכי אוהבים לשנוא... או לאהוב.

"המתמחה", סרטו של הבמאי העולה עלי עבאסי ("עכביש קדוש"), בכיכובם של סבסטיאן סטן ("חייל החורף"), ג'רמי סטרונג ("יורשים") ומריה בקאלובה ("בוראט"), הוא דרמה קומית קצבית, מטורפת, מסחררת ומעוררת תדהמה, על עלייתו לגדולה של איש עסקים אחד, שלטובה או לרעה, עתיד לשנות את העולם...

הסרט מעורר מהומות מאז הקרנת הבכורה שלו בפסטיבל קאן האחרון. כבר בחודש מאי הוציא טראמפ (יחד עם צבא עורכי הדין שלו) מכתב איום ליוצרי הסרט, בטענה כי הסרט הוא "התערבות זרה במערכת הבחירות האמריקאית", וזאת מבלי שהוא צפה בסרט. למרות שזכה לביקורות טובות, במאי הסרט התקשה מאוד למצוא מפיץ אמריקאי ומפיצי הסרט נאלצו לפתוח קיק-סטראט כדי לממן את ההפצה. 

ישראל היא אחת המדינות היחידות בעולם לצד ארה"ב בהן יופץ הסרט.