הסרט "זריחה שחורה" של כאן 11 והיוצרים הישראלים יוסי בלוך, נועם פנחס ודוקי דרור, יחד עם חברת ההפקה הגרמנית Gebrueder Beetz, הוכרז כסרט התיעודי הטוב ביותר בטקס האקדמיה לטלוויזיה בגרמניה.

בנאום הזכייה בפרס האקדמיה בגרמניה הקדיש היוצר והבמאי דוקי דרור את הפרס לנרצחי הנובה וציין את 101 החטופים שעדיין בעזה. "זריחה שחורה" זוכה לחשיפה בינלאומית חסרת תקדים והוקרן גם בגבעת הקפיטול בבירה האמריקאית בפני אנשי הקונגרס של ארצות הברית. 

מפלצות או קורבנות? "הסיפור של לייל ואריק מננדז" – טרגדיה משפחתית | נטפליקס
120 שנה להרצל: ערב מיוחד עם האופרה "תיאודור" בניו יורק

הסרט שודר בעשרות מדינות בעולם, בערוצים מובילים, בהם רק השבוע ב-BBC2, איטליה RAI 3, וב-RTVE ספרד ומוקרן בעשרות פסטיבלים ואירועים ברחבי העולם, בנוכחות ניצולים המלווים את ההקרנה בסיפורם האישי, וזוכה לתהודה רבה ותגובות נרגשות.

יוצרי הסרט ''זריחה שחורה'' בטקס פרסי האקדמיה לטלוויזיה של גרמניה (צילום: ללא)
יוצרי הסרט ''זריחה שחורה'' בטקס פרסי האקדמיה לטלוויזיה של גרמניה (צילום: ללא)

הסרט מביא עדויות ראשוניות מנקודת מבטם של הניצולים, שצולמו ימים ספורים אחרי הטבח וסרטונים אישיים שצולמו על ידם ועל ידי צעירים אחרים שהיו במסיבה. מול הסירטונים שצילמו, הם מדברים עם חווית ההישרדות שחוו במשך השעות הארוכות של מתקפת הטרור.

מטרת היוצרים בעשיית הסרט היא הכרת העולם כולו בטבח המזעזע, לאור קולות ההכחשה שעלו במדינות רבות והסרט הוקרן גם באוניברסיטאות היוקרתיות Yale ו-University of Pennsylvania שבהם נערכו עשרות הפגנות פרו-פלסטיניות ואנטי ישראליות.