נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ, תקף את הסרט החדש "המתמחה" (The Apprentice) של עלי עבאסי, העוקב אחר תחילת דרכו של הפוליטיקאי השנוי במחלוקת שעתה מתמודד מחדש לתפקיד.

טראמפ פרסם תגובה זועמת ברשת החברתית הימנית Truth Social, שהקים לאחר שחשבונותיו ברשת ה-X (טוויטר לשעבר), בפייסבוק ובאינסטגרם נחסמו (בעקבות אירועי 6 בינואר וניסיון ההשתלטות על הקפיטול). 

ההסתערות על בניין הקפיטול (צילום: רויטרס)
ההסתערות על בניין הקפיטול (צילום: רויטרס)

"סרט מזויף, חסר קלאס, נכתב עליי, שנקרא 'המתמחה' (יש להם בכלל את הזכות לעשות דבר כזה ללא אישור?). בתקווה הוא ייכשל בקופות. זו עבודה זולה, דיבתית ומגעילה מבחינה פוליטית, שיצאה ממש לפני הבחירות לנשיאות כדי לנסות ולפגוע בתנועה הפוליטית הגדולה ביותר בתולדות ארצנו", כתב. 

"אשתי לשעבר, איוונה, הייתה אדם אדיב ונפלא, והייתה לי מערכת יחסים נפלאה איתה עד יום מותה. התסריטאי של ערימת הזבל הזאת, גייב שרמן, חלאה חסרת כישרון, שמזמן יש לו שם רע, ידע את כל זה אבל בחר להתעלם מכך. כל כך עצוב שהחלאה האנושית הזאת, כמו האנשים שמעורבים ביצירה שאפשר לקוות שלא תצליח בכלל, יכולים לומר ולעשות כל מה שהם רוצים במטרה לפגוע בתנועה הפוליטית שלנו, שהיא הרבה יותר גדולה מכל אחד מאיתנו".

ב-17 באוקטובר, כשבועיים לפני הבחירות בארה"ב, יעלה לאקרנים בהפצת רשת בתי קולנוע לב הסרט המדובר, שאת הפצתו והקרנתו מנסה טראמפ האמיתי למנוע. הצצה אל חלקה האפל של אימפריה, דרך סיפורו של האחד והיחיד, האיש והאגדה, הנשיא לשעבר (ואולי לעתיד) - דונלד טראמפ. כוכבת הסרט, מריה בקאלובה, המגלמת את דמותה של איוונה, סיפרה בריאיון למגזין וריאטי כי טראמפ שלח התרעה לפני תביעה ליוצרי הסרט, בדרישה למנוע את הפצתו. "אני לא מבינה את זה", היא אמרה. "חופש הביטוי הוא מה שהופך את אמריקה לנהדרת".

הסרט עוקב אחריו מתחילת דרכו כבן הצעיר של משפחת נדל"ן מהמעמד הבינוני-גבוה, דרך התאהבותו ונישואיו לדוגמנית צעירה ויפה בשם איוונה, ועד למפגש עם המנטור הבלתי מעורער שלו - עורך הדין האכזר, המבריק והידוע לשמצה רוי קאהן, שסלל את דרכו לפסגה, והפך את טראמפ לאיש שאמריקה והעולם כולו הכי אוהבים לשנוא או לאהוב.