המהדורה ה-13 של פסטיבל הסרטים הבינלאומי ערבה תתקיים בין התאריכים 23-14 בנובמבר ותכלול כמה מהסרטים המדוברים והמסקרנים מהעולם לצד יצירות מופת שעיצבו את המדיום. הפסטיבל ייפתח עם הקרנת הבכורה של "אני עדיין כאן" (I'm Still Here), סרטו החדש של הבמאי הברזילאי וולטר סאלס ("תחנה מרכזית ברזיל"), זוכה פרס התסריט בפסטיבל ונציה.
 
במסגרת הפסטיבל יוקרנו גם הזוכים הגדולים של פסטיבל קאן ופסטיבל ונציה: "אנורה" (שון בייקר) זוכה פרס דקל הזהב ו"החדר הסמוך", סרטו החדש של פדרו אלמודובר. מדובר בסרט דובר האנגלית הראשון של הבמאי המוערך בכיכובן של טילדה סווינטון וג׳וליאן מור שזכה בפרס אריה הזהב. בפסטיבל יוקרנו עותקים משוחזרים של הקלאסיקות "פריז, טקסס" של וים ונדרס שמציין 40 שנה ו"השיחה" של פרנסיס פורד קופולה שחוגג 50. 

סרטו החדש של מישל הזנוויציוס ("הארטיסט"), "סחורה יקרה מכל" יוקרן לצד "הקשרים שלנו" של קרין טרדייה (בכיכובה של ולריה ברוני טדסקי) ושלושה זוכי פרסים מפסטיבל קאן: "פרה פרה" של לואיז קורבוזייה, "יהלום פרוע" של אגאת רידינגר ו"הסיפור של סולימאן" של בוריס לוז׳קין.

''אני עדיין כאן'' (צילום: יח''צ)
''אני עדיין כאן'' (צילום: יח''צ)

 
בין היתר, יוצגו יצירות נבחרות מהקולנוע העולמי בהן: מאיסלנד, סרטו החדש של רונאר רונארסון "כשהאור נשבר", שהיה סרט הפתיחה של מסגרת "מבט מסוים" בפסטיבל קאן. מהודו, "כל מה שאנחנו מדמיינים כאור", זוכה הפרס הגדול של חבר השופטים בקאן. מרומניה, "שלושה קילומטרים מסוף העולם", הזוכה הגדול של פסטיבל סרייבו. מסין, "כלב שחור", הזוכה הגדול של מסגרת "מבט מסוים" השנה. מיפן, "מאושר לנצח", יצירה יוצאת דופן שפתחה את מסגרת "ימי ונציה". מאיטליה, "כלת ההר", שזכה בשלושה פרסים בפסטיבל ונציה. ומנפאל, יוקרן הסרט "שמבהאלה", שגרף שבחים בפסטיבל ברלין האחרון.

''כל מה שאנחנו מדמיינים כאור'' (צילום: יח''צ)
''כל מה שאנחנו מדמיינים כאור'' (צילום: יח''צ)

 
עוד בגזרת העותקים המשוחזרים, לזכרה של השחקנית האדירה ג׳ינה רולנדס שהלכה השנה לעולמה, תתקיים הקרנה של "גלוריה" (1980), סרטו של ג׳ון קסאווטס. לציון 70 שנה לסרט, תיערך הקרנה של "שבעת הסמוראים" של אקירה קורוסאווה. כמו כן, יוקרן הסרט "שיער" (1979) של מילוש פורמן. 

ג'ינה רולנדס (צילום: PHIL MCCARTEN/REUTERS)
ג'ינה רולנדס (צילום: PHIL MCCARTEN/REUTERS)

בנוסף לאלה, יוקרנו שלושה סרטי אנימציה לכל המשפחה בהם: "עם הזרם" של גינטס זילבאלודיס, "קיריקו והמכשפה" של מישל אוסלו ו"הצב האדום" של מייקל דודוק דה-ויט.

כמו כן, הפסטיבל משיק השנה תחרות חדשה לקולנוע ישראלי קצר שתכלול שבעה סרטים. לצדם יוקרן סרטה העלילתי באורך מלא של מאיה קניג, "חלב", זוכה פרס אופיר בפרס התסריט הטוב ביותר.

''חלב'' (צילום: עמית יסעור)
''חלב'' (צילום: עמית יסעור)

כמדי שנה, יוקרנו ארבעה סרטים ישראלים קצרים שהופקו במסגרת קרן הקולנוע ערבה.