בשורה אדירה לתושבי הצפון: המועצה האזורית עמק הירדן חנכה ביום רביעי האחרון שני אולמות קולנוע רב תכליתיים חדשים בבית גבריאל, מוסד התרבות והפנאי המרכזי של האזור, הנמצא על שפת הכנרת. בכך, למעשה, הוכפלו מספר אולמות הקולנוע באזור הכולל את עמק הירדן, סובב כנרת, טבריה, הגולן, הגליל והעמקים (בתי הקולנוע הקרובים ביותר נמצאים רק בכרמיאל ובקריות).

אירוע חנוכת האולמות החדשים נערך בנוכחותו של ראש המועצה, עידן גרינבאום, המנכ"לית מיה ונטורה ומנכ"לית בית גבריאל איה רוזן, מנהלי אגפים במועצה וחברי דירקטוריון בית גבריאל. מיד לאחר גזירת הסרט התקיימה הרצאה של ד"ר רפי קישון בנושא "אפרים קישון – ההומור, הבידור והסרטים". 

אולמות הקולנוע החדשים הוקמו של כ-6.3 מיליוני שקלים, כשלצד הקמת האולמות גם הורחבה חזית הכניסה לבית, שופצו והונגשו תאי השירותים ונעשו עבודות נוספות במקום.

כ''לית המועצה מיה ונטורה, ראש המועצה עידן גרינבאום ומנכ''לית בית גבריאל איה רוזן (צילום: ארז ביטון)
כ''לית המועצה מיה ונטורה, ראש המועצה עידן גרינבאום ומנכ''לית בית גבריאל איה רוזן (צילום: ארז ביטון)

באולמות החדשים יש 69 מקומות ישיבה בכל אולם והם כוללים הנגשה מלאה, כסאות נוחים ומרווחים, מערכות הקרנת לייזר מהמתקדמות בתחום, בידוד מיוחד המעצים את חווית השמע ההיקפית ועיצוב חדשני. האולמות ישמשו להקרנת סרטים, הרצאות, מופעים ואירועים נוספים. 

ויש גם בשורה: בזמן שבכל בתי הקולנוע בארץ עלו המחירים, בבית גבריאל החליטו לא להעלות את מחירי הכרטיסים בחצי השנה הקרובה. בנוסף הוחלט כי בחודש הקרוב (מלבד יום הקולנוע הישראלי) - כל מי שירכוש כרטיסף יקבל גביע פופקורן קטן בחינם.

בית הקולנוע בבית גבריאל הוא בית קולנוע עצמאי, כשחלק ניכר מפעילותו מתמקד בעידוד היצירה הישראלית ובסרט הישראלי, תוכניות לימודים, שיתופי פעולה מקומיים וארציים והעשרה לבני נוער ומורים. המוסד אף זכה בשל כך בהכרה על ידי משרד התרבות והספורט כסינמטק בפריפריה הצפונית.

איה רוזן, מנכ"לית בית גבריאל, מסרה: "מדובר בבשורה תרבותית אדירה לכל תושבי האזור. אנחנו מזמינים את כולם להגיע אל האולמות החדשים וליהנות מחווייה תרבותית נפלאה". 

עידן גרינבאום, ראש המועצה האזורית עמק הירדן ויו"ר דירקטוריון בית גבריאל, התייחס גם הוא לפתיחת המתחם: "פתיחת האולמות החדשים היא צעד נוסף בהשקעה הרחבה שלנו כמועצה בתרבות בכלל ובתושבים בפרט. נמשיך לפעול למען קידום התרבות באזור ולרווחת התושבים. אני רוצה להודות לכל אלה שלקחו חלק בפרויקט המורכב והמאתגר הזה ומזמין את כל הציבור – בואו לבקר באולמות החדשים".