הישג יוקרתי: "סיפורי מרק", פרויקט הVR של רז אהרון מאוניברסיטת תל אביב, מועמד לפרסי ה-BAFTA. הפרויקט של אהרון, בוגרת מסלול מדיה דיגיטלית בבית הספר לקולנוע וטלוויזיה ע"ש סטיב טיש באוניברסיטת תל-אביב, התקבל לתחרות הרשמית של סרטי הסטודנטים בקטגוריית משחקים ומציאות מדומה.

הפרויקט עלה לרשימת המועמדים הסופיים במסגרת תחרות המשחקים ומציאות מדומה של פרסי הסטודנטים של Yugo BAFTA,  אירוע שנתי החוגג את יצירותיהם של הדור הבא של מספרי סיפורים מוכשרים וחדשניים מרחבי העולם. התחרות הוגבלה בעבר אך ורק לבתי ספר בארה"ב ובשנת 2017, לראשונה האירוע התרחב לכלול בתי ספר מרחבי העולם. בשנת 2021, מלבד קטגוריות פרסי הסרט העלילתי, אנימציה והתיעודי הקצר, נוספו פרסים עבור משחקים ומציאות מדומה, בנוסף לפרסים הקבועים לקולנוע. תחרות הסטודנטים מנוהלת על ידי סניף ה BAFTA בלוס אנג'לס.

סיפורי מרק, 10 דק' הוא פרוייקט הגמר של רז אהרון במסגרת לימודי הקולנוע במסלול מדיה דיגיטלית באוניברסיטת תל-אביב. עלילת הפרוייקט מספרת על סבתה, שמאז ששרדה את אושוויץ, לא אוכלת יותר מרק. זה לא מנע ממנה להעביר את מסורת הכנת מרק העוף המפורסם שלה לארבעה דורות של נשים במשפחתה של רז. המרק הזה הפך לחלק בלתי נפרד מהזהות האישית של אהרון. ׳סיפורי מרק׳ מציג את סיפורה המרגש של סבתא אידה דרך זכרונה האישי, במהלך החוויה האימרסיבת, הזיכרון מתפרק לפרגמנטים, מתאחד מחדש לתמונה, זיכרון, טעם ושייכות, ואז שוב מתפזר לחלל האינסוף. 

רז אהרון (צילום: יח''צ)
רז אהרון (צילום: יח''צ)

רז היא בת 28, מתל אביב, בוגרת בהצטיינות תואר כפול B.A בקולנוע וטלוויזיה, ו-M.F.A במדיה דיגיטלית באוניברסטית תל אביב. סטוריטליניג, חדשנות ושיווק הן התשוקה הגדולה ביותר שלה. נכון לעכשיו, אהרון מנתבת את האהבה שלה לחדשנות, אומנות ותקשורת באחת מחלוצות הגיימינג בישראל.

טקס פרסי הBAFTA Yugo יתקיים בין התאריכים 9-16 ביולי, בערים לוס אנג'לס וניו יורק שבארה"ב.