פסטיבל הקולנוע הגאה ייפתח ב-31 באוקטובר בסינמטק תל אביב בהקרנת בכורה חגיגית של "היפהפייה מעזה" שעורר עניין תקשורתי גדול בפסטיבל קאן. הפסטיבל יימשך עד ל-10 בנובמבר. בטקס הפתיחה יוענקו פרסי ההוקרה של הפסטיבל למוזיקאית פורצת הדרך אליוט ולשחקנית והקומיקאית חנה לסלאו.
 
"היפהפייה מעזה" הוא סרטה החדש של הבמאית הצרפתיה זוכת פרס הסזאר יולנד זאוברמן  ("M", "האם הייתם שוכבים עם ערבי?")
 
במהלך צילומי סרטה הקודם "M", הבמאית יולנד זאוברמן פגשה צעירה טרנסג'נדרית, שסיפרה לה שהיא נמלטה מרצועת עזה באיומים ברצח בגלל היותה טרנסית והגיעה לתל אביב כדי להגשים את זהותה. כעבור מספר שנים יולנד חוזרת לתל אביב כדי למצוא את אותה צעירה. במהלך החיפוש אחרי אותה בחורה מסתורית היא פוגשת שורה של נשים טרנסג'נדריות פלסטינאיות, חלקן עובדות בזנות וחלקן הצליחו להגשים את חלומן בלי לעבוד ברחוב. הסרט "היפהפייה מעזה" הוא שיר הלל עצוב ובאותה נשימה גם מלא שמחת חיים לאותן נשים שחוות על בשרן את מסע ההישרדות היומיומי הכול כך מסוכן בין העולמות הישראלי והפלסטינאי רק כדי שיוכלו להיות הן עצמן. זוהי יצירה קולנועית אמיצה המציבה מראה מול המציאות ומציעה תובנות לגבי המאבק של אותן נשים לאישור עצמי בתוך מציאות שכל כולה קונפליקט ודיכוי.
 
אחת מגיבורות הסרט היא השחקנית והדוגמנית תאלין אבו חנא (קריוקי, האח הגדול, גולדסטריות) המלווה את הבמאית בחיפוש אחר הטרנסג'נדרית שנמלטה מעזה. אירוע הפתיחה יהיה בנוכחות יולנד זאוברמן ותאלין אבו חנא.
 
יאיר הוכנר, מייסד ומנהל הפסטיבל: "אני גאה לפתוח את הפסטיבל השנה עם 'היפהפייה מעזה’, אחד הסרטים היפים, החכמים, העצובים והמצחיקים ביותר שהוקרנו בפסטיבל קאן האחרון. הסרט מביא לקדמת המסך את קולותיהן של נשים טרנסיות אמיצות, חכמות ומרגשות החיות בשולי החברה הישראלית. יולנד זאוברמן, מיוצרות הקולנוע החשובות והמקוריות הפועלות בצרפת. כבר עסקה בישראל בסרטיה הקודמים וגם כאן היא יוצרת קולנוע רענן ויוצא דופן המצליח להיות אקטואלי, מבדר וחתרני באותה נשימה. היא מעבירה את המציאות הקשה באופן חד, מדויק ושאיננו מתייפיף. ומציגה את הגיבורות באור מלא אמפתיה ואהבה. אני בטוח שהקהל שיגיע לפתיחת הפסטיבל יזכה לחוויה קולנועית מרגשת במיוחד".

את הטקס ינחו השנה השחקנים ליעוז לוי (מלאך משחית, המדובב) וגל ניסים (מקיף מילאנו).