הסרט החדש, "Wolfs" (זאבים) בשירות הסטרימינג +Apple TV, מביא איתו איחוד של אחד מהקולאבים המוכרים על המסך בהוליווד - בראד פיט וג'ורג' קלוני. שני כוכבי העל חוזרים לשתף פעולה בפרויקט שמזכיר לנו מדוע הם נחשבים לשחקנים מהשורה הראשונה. עם זאת, נשאלת השאלה: האם הענקים הקולנועיים הגדולים האלה מצליחים להאיר את המסך באור חדש, או שמא אנו עדים לניצוץ מתעמעם של תהילת עבר?

הסרט, בבימויו של ג'ון ווטס ("ספיידרמן: אין דרך הביתה"), מציג את פיט וקלוני כשני "פיקסרים" מקצועיים. ליל בילויים של מרגרט (איימי ראיין), פרקליטת מחוז רבת השפעה, הופך במהירות לסיוט מדמם. מפגש אינטימי מסתיים באופן טרגי כאשר גופה מוטלת על רצפת חדר המלון של מרגרט - תרחיש שעלול להרוס קריירה פוליטית.

מחפשים בינג' לחג? יתכן שפספסתם את הסדרה המטלטלת הזו | נטפליקס
מפלצות או קורבנות? "הסיפור של לייל ואריק מננדז" – טרגדיה משפחתית | נטפליקס

מרגרט מחייגת למספר חירום דיסקרטי שניתן לה למקרים כאלה בדיוק. תוך זמן קצר, מגיע למקום ג'ק (קלוני), "פיקסר" מקצועי וקר רוח הנוטל פיקוד על המצב המסובך - ג'וב שקלוני כבר מכיר מתפקידו בסרט "מייקל קלייטון" מ-2007.

ג'ורג' קלוני, בראד פיט (צילום: באדיבות Apple TV)
ג'ורג' קלוני, בראד פיט (צילום: באדיבות Apple TV)

אך הדרמה רק מתחילה. זמן קצר לאחר מכן נשמעת דפיקה נוספת בדלת: מנהלת המלון, פאם (הופעת אורח מעניינת), שצפתה בהתרחשות דרך מצלמות האבטחה, הזעיקה גם היא "פיקסר" משלה - ניק (פיט). המפגש בין שני המקצוענים יוצר עימות מאצ‘ואיסטי מביך, ומאלץ את השניים לשתף פעולה בניגוד לרצונם.

הדינמיקה בין פיט לקלוני היא ללא ספק לב ליבו של הסרט. השניים, שכבר הוכיחו את יכולתם לעבוד יחד בסדרת סרטי "אושן", מביאים לסרט הזה רמה חדשה של בגרות וניסיון. הדיאלוגים ביניהם זורמים באופן טבעי, מלאי הומור וחדות, אך גם מכילים רגעים של כנות ופגיעות. סצנה מרכזית בבר, שבה השניים משוחחים על עברם העשיר במקצוע, מציגה היטב את הכימיה שהשחקנים מביאים לתפקידיהם.

אחד הדברים המהנים בצפייה בפיט וקלוני הוא האופן שבו הם מתקשרים ללא מילים. הבמאי ווטס מצליח ללכוד רגעים קטנים של תקשורת לא מילולית - מבט משועשע, הרמת גבה ספקנית, חיוך קטן של הבנה הדדית או אפילו דממה. סצנת הנהיגה המוטרפת (עם שוט אחד שהותיר אותי עם לסת שמוטה) דרך רחובות העיר בלילה, שבה השניים מחליפים הערות סרקסטיות תוך כדי מרדף מסוכן, מדגימה את הדינמיקה המיוחדת של השניים.

ג'ורג' קלוני, בראד פיט (צילום: באדיבות Apple TV)
ג'ורג' קלוני, בראד פיט (צילום: באדיבות Apple TV)

פיט מביא לתפקיד שילוב של קסם אישי וציניות. ישנם רגעים בסרט שבהם הדמויות חושפות פגיעות אמיתית, ובהם ניכרת היכולת המשחקית העצומה של שני השחקנים. פיט, בפרט, מפתיע ברגעים של חשיפה רגשית שמזכירים לנו כמה הוא התבגר והעמיק כשחקן מאז ימי "מועדון קרב".

בסופו של דבר, "Wolfs" מצליח לספק את הריגושים והאקשן שמצפים מסרט בז'אנר הזה. זוהי דוגמה מושלמת לאופן שבו ליהוק של שני כוכבים בעלי ניסיון וכישרון מסוגלים להרים תסריט בינוני. הדיאלוגים והאקשן זורמים בקצב מהיר, ופשוט כיף לראות שני כוכבי קולנוע ותיקים מתהלכים בביטחון, מחליפים עקיצות ונכנסים ויוצאים ממצבים מסוכנים.

אילו הסרט היה עם שני שחקנים אלמונים בתפקידיהם של פיט וקלוני, סביר להניח שווטס היה מתקשה למצוא מפיץ. אין בתסריט או בבימוי של ווטס דבר שגורם לסרט לבלוט. מי שמצפה לאיחוד בסגנון של פול ניומןxרוברט רדפורד, או קירק דאגלסxברט לנקסטר, צפוי להתאכזב.

ואם כבר מדברים על ניומן ורדפורד, אחת מסצנות הסרט היא מחווה יפיפייה לסרט "קיד וקסידי" משנת 1969. בתוך כך, נדמה ש-"Wolfs" הופק כהזדמנות עבור קלוני ופיט להשתטות שוב יחד מול המצלמה מאשר לשרת מטרה גדולה יותר.

ג'ורג' קלוני, בראד פיט (צילום: באדיבות Apple TV)
ג'ורג' קלוני, בראד פיט (צילום: באדיבות Apple TV)

לעיתים נדמה כי הסרט נשען יותר מדי על הכריזמה של שני הכוכבים, מה שעלול להותיר צופים שאינם מעריצים שלהם מעט מנותקים. בנוסף, הרעיון של סרט נואר המתרחש בלילה אחד אינו מקורי, אך לא מדובר בסרט שמתיימר להיות מקורי. עבור מעריצי פיט וקלוני, "Wolfs" הוא בהחלט חובה. עבור אלו שפחות מכירים את עבודתם המשותפת - כדאי לגשת אליו עם ציפיות מאוזנות.

הסרט "Wolfs" (זאבים) זמין לצפייה בשירות הסטרימינג +Apple TV