מפגינים פרו-פלסטינים עוררו אמש מהומה בהקרנת הבכורה של סרטו החדש של במאי הקולנוע פדרו אלמודובר בפסטיבל ניו-יורק שהתקיים במרכז אומנויות הבמה לינקולן סנטר במנהטן.

הסרט, "The Room Next Door", זכה בפרס "אריה הזהב" בפסטיבל ונציה באוגוסט האחרון. לאחר הקרנתו של הסרט התקיימה שיחה עם אלמודובר ועם השחקנים ג'וליאן מור, טילדה סווינטון וג'ון טורטורו, אולם אז חצו את האולם מפגינים פרו-פלסטינים שאחזו בשלט וקראו נגד קיום הפסטיבל בטענה שהוא משתף פעולה עם "הישות הציונית" ב"רצח העם שלה בעזה".

"המבצר" והרמז של סינוואר: כך התכונן חמאס לשהות של חודשים במנהרות
גורמי ביטחון מזהירים: איראן מגבירה את פעולות הטרור נגד יהודים בעולם

לפי דיווח של אבנר שביט ב"וואלה!", טענה נוספת של המפגינים הייתה שהפסטיבל מקבל מימון מהקרן של מייקל בלומברג, השותפה למרכז בלומברג-סגול בתל אביב, שלדברי המפגינים "מדריך מנהיגים מוניציפליים של התנחלויות לא חוקיות כמו מטה בנימין ומודיעין עילית ובכך שותף לפשעי מלחמה, טיהור אתני ואפרטהייד".

ואיך אלמודובר הגיב? לפי שביט, בעוד מהקהל נשמעו קריאות בוז, הבמאי דרש לתת למוחים את זכות הדיבור ואמר ש"הניאו-ליברליזם הולך יד ביד עם הימין הקיצוני". בנוסף הוא הודה שלסרטו ולסרטים באופן כללי אין את היכולת לפתור את כל הבעיות בעולם. 

השחקנית טילדה סווינטון, כך שביט, הודתה למוחים על "דבריהם החשובים", וביקשה להאיר את תשומת לב הקהל למתרחש בלבנון ובסוריה. לעומתה ג'וליאן מור הנשואה ליהודי וג'ון טורטורו הידוע כחבר-אמת של הקולנוע הישראלי שמרו על שתיקה.

לפי שביט, המוחים פרסמו לפני הקרנת הסרט מכתב פתוח ובו דרשו מן הפסטיבל לנתק כל קשר עם כל מי שמזוהה עם תמיכה כלשהי בישראל. על המכתב חתמו לא מעט קולנוענים שמשתתפים השנה בפסטיבל או השתתפו בו בעבר, בהם במאים בולטים וגם יהודים הידועים כשונאי ישראל כמו מייק לי.